Video pazarlaması bir dijital pazarlama zorunluluğuna dönüşüyor. İnsanlar video izlemekten hoşlanıyor ve videolar daha fazla ürün veya hizmet satmanıza yardımcı olabilir. 2016 yılında Cisco tarafından yapılan bir araştırma, 2020 yılına kadar videonun tüm tüketici internet trafiğinin yüzde 80’inden fazlasını oluşturacağını öngörüyor. Bu yazımızda Youtube optimizasyonu hakkında sizleri aydınlatıyoruz.
Youtube aslında videolar için bir arama motorudur. Ayrıca, içerikleri izleyicilere sunmak için çok yönlü bir sıralama algoritması kullanır. YouTube arama motorunda daha yüksek sıralara gelmek için yeni videolar yüklemek son derece önemlidir. Yeni eklenen videolar izleyiciler dışında video sıralaması yapılırken YouTube tarafından da dikkate alınır. “İzleme Süresi” çok önemli bir sıralama faktörüdür. YouTube, izleyicilerin eğlenceli bulacakları videoları ön plana çıkarmak ister. Bu nedenle kullanıcıların katılımı, algoritmanın bu tür videoları tanımlamasına yardımcı olur.
Video ilk 48 ila 72 saatte optimize edilmelidir. Bu, videonun başarısı ve videonun sıralaması açısından kritik önem taşır. Optimize edilen videolar, kullanıcılar video konusunu aradığında üst sıralarda çıkar.
Youtube Optimizasyonu Sürecinde Metadata Kullanmanın Önemi
YouTube’a göre metadata(veri hakkında veri-meta veri), başlık, açıklama, etiketler ve açıklamalar gibi video hakkında bilgi içerir. Metadata, videonuzun ön plana çıkmasına ve algoritma tarafından bulunmasına yardımcı olur. Bu nedenle, içerik oluşturanlar, görünürlüğü en üst düzeye çıkarmak için meta verileri optimize etmeye çalışmalıdır.
Videolarınızın bulunmasına yardımcı olabilecek etkili metadata oluşturmak için bazı ipuçları:
İlk ipucu, videonuzu optimize etmenin ve daha fazla görüntü elde edebilmenin en iyi zamanı, video kaydedilmeden öncedir. Rakiplerinizin ne yaptıklarına(ürettikleri videoların türüne, ne kadar ilgi çekici olduklarına, izlenme sayılarına, hangi metadaları kullandıklarına vb.) ilişkin düşünceleriniz olduğunda sizin için her şey daha kolay hale gelir. Hem daha iyi içeriğe sahip olma hem de YouTube’un algoritması için daha iyi optimize edilmiş olma açısından video oluşturabilirsiniz.
YouTube Etiketleri: Anahtar Kelime(Keyword) Araştırma
Youtube optimizasyonu için anahtar kelime araştırması yaparken, videonuza izlenme getirecek anahtar kelimeler için en uygun yer yine YouTube’dur. Ancak daha farklı anahtar kelime araştırma araçları kullanmaktan çekinmeyin(Google Search Console, Moz vb.). YouTube, anahtar kelimeye göre kategorilere ayırmaya yardımcı olmak için “etiketler”(tags) eklemenizi sağlar, ancak ekleyeceğiniz etiket sayısını sınırlar. Videonuzun konusuyla ilgili çoklu kelime etiketleri(multiword, long-tail keywords) aramak gereklidir. Ayrıca, videonuzun daha genel anlamdaki konusu ile alakalı tek kelimeli etiketleri(single-word tags) ve geniş terimli etiketleri (broad-term tags) de kullanmalısınız.(Eğer sahibinden özel izniniz yoksa metadatanızı oluştururken ticari markaları veya telif hakkı bulunan etiketleri kullanmayın.)
“Ayakkabı alırken nelere dikkat etmeliyiz” videosu hakkında bazı etiket örnekleri:
Çoklu Kelime Etiketleri(Multiple-Word Tags):
- Ayakkabı alırken nelere dikkat etmeliyiz
- Ayakkabı almanın püf noktaları
- En iyi ayakkabı seçme yöntemleri
Tek Kelimeli Etiketler(Single-Word Tags)
- Ayakkabı
- Alırken
- Nelere
- Dikkat
- Etmeliyiz
Geniş Terimli Etiketeler (Broad-Term Tags)
- Satın Almak
- Dikkatli Olmak
Videonuzla doğrudan rekabet eden üst düzey YouTube videolarına bakmak da etiket fikirleri edinmenin bir yoludur. Bununla birlikte YouTube, video etiketlerini gizler. Bu da rakiplerinizi gözlemlemenizi ve onların anahtar kelime/etiketlerini bulmanızı zorlaştırır. Fakat, rakipleriniz hakkında bilgi edinmenizi sağlayan ve videolarını sıralamaya koymak için kullandığı etiketleri gösteren araçlar vardır.(vidIQ ve TubeBuddy)
YouTube anahtar kelimeler stratejinizi planlarken, sıralamaya girmek için 10 ila 20 tek kelimeli etiket oluşturmak gerekir. Unutmayın, YouTube ekleyebileceğiniz etiket sayısını sınırladığından önce en önemli anahtar kelime öbeklerini ekleyin ve daha sonra çoklu kelime etiketlerini kullanın. Eğer yeriniz kaldıysa tek kelimeli etiketleri ve geniş terimli etiketleri ekleyebilirsiniz.
Bir metadata stratejisini uygulayarak videolarınızın YouTube’un arama sonuçlarında gösterilme şansını arttırabilirsiniz. Ayrıca, video pazarı büyümeye devam edeceğinden, YouTube’un sıralama algoritmasını bugünden öğrenmeye başlamak, videolarınızı ve video pazarlama girişiminizi en üst seviyeye çıkarmak için güzel bir yoldur.
Bir yanıt yazın