Google tarafından site sahiplerine özel olarak sunulan web yönetici araçları (webmaster tools) site hakkında sorunları tespit edebilmeyi sağlar ve ücretsiz olarak sunulur. Site ile ilgili arama sonuçlarına yön vermeye yardımcı olan bu servis sayesinde Google ile ilgili olan bölümler yönetilebilir.
Bilindiği üzere site sahiplerinin sitenin düzgün şekilde işleyişini sağlayabilmeleri için çeşitli araçlar ve eklentiler kullanmaları gerekir. Aksi halde sitenin Google tarafından görünmesi mümkün olmayacaktır. Bu durumu önlemek ve sitenin Google tarafından fark edilebilmesini sağlamak adına web yönetici araçları kullanmak gerekir. Böylece site daha hızlı bir şekilde indeks alacak ve daha fazla özellik kullanabilir hale gelecektir.
Bkz. **Google’da Sayfalar Nasıl Hızlı İndeksletilir?
Bkz. **Web Sitenizi Negatif SEO’dan Nasıl Korursunuz?
Web Yönetici Araçları Ne İşe Yarar?
Webmaster tools kendi içerisinde çeşitli kategorilerden meydana gelir. Bunlardan biri olan gösterge tablosu ile sitenin aldığı trafik ve anahtar kelimeler gibi birçok yararlı analize erişilebilir. Web sitesine bağlanan site sayılarını ve tarama hatalarını da görmeyi mümkün hale getiren bu araçlar, site trafiğinin artmasını sağlar. Aynı zamanda sitenin Google dizinine eklenmesine katkıda bulunur.
Web yönetici araçları getirilerine bakıldığında en çok fayda sunan kısımlardan biri anahtar kelime analizi olarak görülebilir. Ayrıca tarama hatalarının varlığı kontrol edilir ve varsa gerekli düzeltmeler yapılır. Bu araçlarla coğrafi hedef kitleleri belirlenebilir, sitenin dizini ile ilgili veriler görüntülenebilir ve istenilen bağlantılar iptal edilebilir.
Bkz. **Duplicate (Yinelenen) içerik SEO Açısından Zararlı mıdır?
Web Yönetici Araçlarının SEO Açısından Önemi
Web yönetici araçları (webmaster tools) SEO açısından büyük öneme sahiptir. Web sitesinin Google arama sonuçlarında üst sıralarda listelenmesini sağlamak adına çeşitli analizler yapmak gerekir. Bunu yaparken web sitesi sorunları, odak anahtar kelimeler, iç ve dış linkler gibi dikkat edilmesi gereken çok sayıda nokta vardır. Bunları daha kolay ve hızlı bir şekilde yapabilmek adına web yönetim araçları kullanılabilir. Böylece aramalarda öne çıkma olasılığı artacaktır.
Sitenin mevcut durumunu iyi analiz edip ona göre çalışmalar yapmak adına bu araçları kullanmakta yarar vardır. Arama motoru botlarını istenilen şekilde yönlendirmek, site ile ilgili en doğru bilgileri almak, kelime analizi yaparak verileri inceleyebilmek, siteden istenmeyen sayfaları kaldırmak, gibi SEO açısından önemli olan pek çok işlem yönetim araçları ile yapılabilir. Bu sayede sektörle ilgili hedeflere ulaşmak daha mümkün hale gelecektir.
Bkz. **PageSpeed Insights Nasıl Kullanılır?
Web Yönetici Araçları (Webmaster Tools) Nelerdir?
En çok kullanılan web yönetici araçları kendi içerisinde,
- Raporlama ve izleme,
- Veri girişi ve ayarlama
olmak üzere 2 farklı kategoride ele alınır. Bu araçlar etkin olarak kullanıldığında SEO verimliliği yüksek olacaktır.
İzleme ve raporlama araçları kapsamına bakıldığında içerisinde;
- Tarama istatistikleri,
- Arama trafiği,
- Saldırı ve spam raporları,
- Gelen ve içerdeki bağlantılar,
- Mobil uyumluluk testi,
- HTML ve tarama hataları modülü,
- Zengin kartlar dökümü,
- Dizin durumu dökümü ve yapılandırılmış veri dökümü
yer alır. Bunlar sayesinde web sitesinin nasıl göründüğü analiz edilebilir.
Ayarlama ve veri modülleri altında ise Google’a veri gönderilebilecek özellikler vardır. Bunlar arasında;
- Site haritası ekleme,
- İndeks ekleme,
- URL kaldırma,
- AMP hizmeti,
- Domain parametrelerini değiştirme,
- Yeniden değerlendirme başvuru ekranı,
- Veri işaretleme,
- Ramama özelliklerini değiştirme
gibi araçlar bulunur.
Bkz. **PageRank ve Domain Otoritesi Arttıracak 7 SEO Süreci
Bkz. **5 Soruda Mobile First Indexing (Mobil Öncelikli İndeksleme)
Web Yönetici Araçları (Webmaster Tools) Özellikleri
Arama analitiği, tarayıcı hataları, site bağlantıları ve site haritaları incelemesi webmaster tools özellikleri arasında yer alır. Arama analitiği kısmında site ile ilgili organik arama sonuçlarında artma ya da azalma olup olmadığı değerlendirilir. Tarayıcı hataları bölümünde ise eksik sayfa, erişilebilir ve erişimi engellenmiş sayfalar, sunucu hatası gibi verilere ulaşılabilir. Kullanılan site bağlantıları kullanıcıların sitenin alt sayfasını direkt ziyaret edebilmesini mümkün hale getirir. Site haritası ise arama motorlarının web site URL’lerini tanımasını sağlar. XML dosyası olarak da geçen site haritası, tarama yapılacak sayfalar üzerinde kontrol ve yetkiyi kolaylaştırır.
Bir yanıt yazın