Sosyal Medya Uzmanı Kime Denir?

Sosyal medya uzmanı kimdir ve aslında sosyal medyada uzmanı ne iş yapar? Bir çok kişi günümüzde sosyal medya uzmanı olduğunu iddia ediyor. Sosyal medya tavsiyeleri için çok fazla talep var ve talebi karşılamak için ortaya çıkan birçok insan var. Bu kişileri uzman olarak kimin veya neyin etiketlediği bilmiyoruz. Neden bu kadar çok insan kendi uzmanlık alanının sosyal medya olduğunu ilan ediyor? Şu an itibariyle, iş sahiplerine yardımcı olacak üniversitelerin hiçbir sosyal medya uzmanlığı bölümü yok veya sosyal medya uzmanı akreditasyon komitesi yok. Peki iş sahipleri, sosyal medya uzmanı olarak kimi işe alacak ve maaş verecek? Gelin birlikte karar verelim.

Uzmanlar Etkileşimleri Başarıya Çevirir

Sosyal medya organları hala Vahşi Batı’da olduğu gibi çalışabilir ancak işletmelerin rodeoya katılmasını engellemez. Ürün ve müşteri hizmetleri yeterince iyiyse sosyal medya kısmına çok özen göstermeyen pek çok işletme var. Kaliteli hizmet ile birlikte kulaktan kulağa yayılma politikası izleyen firmaların sayısı oldukça fazla. Bu tür bir düşünce sistemi, şirketlere bir sürü sorun yaratır. En iyi ürün ve hizmetlere sahip olan olan şirketlerin bile, takipçilerinden edindikleri katılımdan yararlanmak için büyük sosyal medya kampanyaları ve stratejileri geliştirdiklerini biliyoruz.

sosyal medya uzmanı ne iş yapar

Sosyal medya uzmanı“nın satış stratejilerine sosyal mecraları nasıl dahil edeceğini belirlerken onlara şu soruyu sorun: Bu kampanya benim işletmem için dönüşümlere nasıl katkı sağlar? Tabii ki bu soruyu sorarken sosyal medya dönüşüm metriklerinin ölçülmesinin zor olduğunu kabul etmek gerekiyor. Ancak sosyal medyanın özünde, müşteri ile ilişki yaratma, geliştirme ve besleme unsurları vardır. Bu satış ilişkisine çok benzer geliyor değil mi? Sosyal medya stratejisi, onu tamamlaması gereken pazarlama stratejisinin yerini almamalıdır.

Pazarlama Uzmanları Neden Sosyal Medya Görevini Üstlenir?

Sosyal medya tek başına var olmaz. Diğer pazarlama çalışmaları ve tüketicilerinizin geçmiş, şimdiki ve gelecekteki tepkilerini yansıtır. Her sosyal medya kampanyasının ve reklamının temelinde (ücretli veya ücretsiz) eylemi yönlendiren içerik yatıyor. Birincisi, içerik, tüketici için cazip gelecek nihai hedefi ile oluşturulmalıdır. Ardından, satın alma eylemini gerçekleştirmeye yardımcı olan doğrudan yanıt, metin yazarı tarafından verilmelidir. Son olarak, sosyal medya yayınlarınızın işaret ettiği açılış sayfaları, sonunda dönüşümle sonuçlanacak şekilde iyi tanımlanmış ve kurulmuş olmalıdır.

Etkileşim, savaşın sadece yarısıdır. Diğer yarısı, müşterileri dönüştürmek için etkileşimde olanları alır ve böylece sosyal medya uzmanları konumunu talep etmek yerine uzman ünvanını kendi çabası ile kazanır.

Kategori:

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir