Arama Motoru Sonuçları Sayfaları (“SERP” olarak da bilinir) Google’ın bir kullanıcının arama sorgusuna verdiği yanıttır. SERP’ler organik arama sonuçlarını, ücretli Google Ads sonuçlarını, Öne Çıkan Parçacıkları, Bilgi Grafiklerini ve video sonuçlarını içerir.
Diğer bir deyişle:
Google’a bir şey yazıyorsunuz (veya söylüyorsunuz). Buna bağlı olarak SERP’ler sonuç sayfasında gördüğünüz şeylerdir.
Google şimdi ilk sayfada görünen onlarca SERP özelliğine sahip olsa da, en önemli iki kategori ücretli sonuçlar ve organik sonuçlardır.
Ücretli sonuçlar, Google Ads üzerinden anahtar kelimelere teklif veren reklam verenlerin sonucudur. Google Ads reklam alaka düzeyini dikkate alsa da, arama sonuçlarına esasen en yüksek teklif veren sayfa yer alır.
Organik sonuçlar, Google’ın algoritması tarafından belirli bir arama için en iyi ve en alakalı sonuçlar olarak belirlenen “kazanılan” yerleşimlerdir. Google sitenizi her yönden tarar ve kullanıcı deneyimi en yüksek olan en alakalı bilgi içeren sayfayı sıralamaya alır.
SERP’ler Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) için Neden Önemli?
SERP’ler, sitenizin Google’ın ilk sayfasında nasıl görüneceğini belirler.
Örneğin, sitenizi Google’ın ilk sayfasında “web sitesi nasıl başlatılır” anahtar kelimesi için sıraladığınızı varsayalım.
Arama sonuçlarında sitenizin googlenin belirlediği uygunluk durumuna göre bir sıralaması olur. İlk sayfada 10 bağlantı olmak üzere sıralama gerçekleşir. Eğer sitenizin durumu pek iyi değilse 1. sayfada sonuç olarak gösterilme şansınız epey azdır.
SERP’leri değerlendirirken akılda tutulması gereken bir başka önemli faktör şudur: “tıklamasız aramalar”.
Birçok “tıklama gerektirmeyen aramalar” bulunmaktadır.
Ve bu tıklama gerektirmeyen aramalar büyük ölçüde SERP özelliklerinden (özellikle Öne Çıkan organik arama sonuçlarından ) kaynaklanmaktadır.
Örneğin, “Google ne zaman başladı” dediğinizi varsayalım.
Hemen ilk sayfada yanıtınızı aldığınızda ilk sayfada yer alan 10 mavi bağlantıdan birini tıklıyorsunuz?
Bu nedenle, tonlarca SERP özelliği olan anahtar kelimeleri hedefliyorsunuz. Bu şekilde, sonucunuz öne çıkacak ve tıklanacak
Genel Google SERP öğeleri şunlardır:
- Organik Arama Sonuçları
- Google reklamları
- Hızlı cevaplar
- Çeşitli snippetlar – haberler ve videolar gibi
- Haritalar bölümü
- İlgili görseller vb.
SERP için organik sonuçlar, Google’ın (200’den fazla sıralama sinyali olan) karmaşık algoritması tarafından belirlenir.
Google’ın algoritması çok gizli olsa da, aşağıdakiler de dahil olmak üzere birkaç önemli sıralama faktörü açıkça şöyle diyebiliyoruz:
- Sayfa dışı SEO sinyalleri (belirli bir sayfaya bağlantı veren web sitesi sayısı. “Backlink” olarak da bilinir)
- Sayfa içi SEO sinyalleri (sayfanızda kullandığınız anahtar kelimeler)
- Site yükleme hızı
- Marka varlığı ve güven sinyalleri
- Standart bir organik arama sonucu şunları içerir:
- Sayfa başlığı (başlık etiketi)
- Sayfa URL’si
- Meta Açıklaması
Organik arama sonuçları için Site Bağlantıları
Site bağlantıları bir sayfanın bölümlerine bağlantı verir. Veya aynı web sitesindeki ilgili sayfalara bağlantılar verir.
Web site Scheması sayfada kullanıldığında, Google bazen normal bir sonucu “Kullanıcı yorumları, Konum bilgileri, Yıldızlar gibi metriklere dikkat ederek bile sıralamaya alabilir.
SERP’ler hakkında edindiğimiz bu bilgilere göre artık Organik Aramalarda nasıl sıralama alacağımızı daha da rahat kavrıyoruz.
Bir yanıt yazın