SEO Dostu URL Nasıl Oluşturulur

SEOnun başlangıç ​​kılavuzu, URL oluşturmaktır. Mutlaka sayfanızı birkaç kelimeyle açıklayacak ve sitenize imkan tanıyacak bir bağlantı oluşturmalısınız. Bu sebeple önce URL’lerin nasıl oluşturulduğunu öğrendiğimizden emin olalım.

Bu yazıda, optimize edilmiş URL oluşturmak için basit bir işlem ve URL’nin geri kalanı için en iyi optimizasyon süreçlerini öğreneceğiz.

URL Nasıl Oluşturulur

URL’ler birçok bölümden oluşur. SEO için en önemli kısım muhtemelen slug kısmıdır. Her sayfa veya yayın oluşturduğunuzda sluglardan birini seçmeniz gerekir.

SEO dostu bir URL yapısı nasıl oluşturulur?

Seo dostu bir URL oluşturma adımlarında URL slug’larını değiştirmenin çok fazla önemi vardır. Fakat çok fazla zaman aldığından bu işlem o kadar da basit değildir. Ayrıca, yarardan çok zarar verme olasılığınız da yüksektir.

Sayfanızı anahtar kelime araştırması yapmadan oluşturduysanız ve bu şekilde sıralama almayı hedefliyorsanız çok yanlış yoldasınız demektir oluşturduğunuz URL’yi SEO uyumlu hale getirmek için bu  adımları sırayla uygulamalısınız.

1. Sayfa başlığını seçmekle başlayın

Çoğu sayfa başlığı, biraz değişiklik yapılarak mükemmel şekilde optimize edilmiş URL’ler oluşturur. Şimdi buradan başlayalım ve SEO için mümkün olan en iyi URL bilgilerini almak için adımları öğrenmeye başlayalım.

Birinci adım sayfa başlığınızı seçerken sayfanın içeriğini en doğru ve net şekilde belirten başlık seçmeye özen gösterin. Başlığınız kısa net ve hatırlaması kolay olmalıdır. Daha sonra bu başlığı URL olarak kullanacaksınız. URL’nizi oluşturduktan sonra optimizasyonlar yaparak en doğru haline karar verebilirsiniz.

2. Özel karakterleri kaldırın

Hiç ters eğik çizgi (/) veya köşeli parantez ([]) içeren bir URL gördünüz mü?

Muhtemelen hayır, çünkü bunlar URL’lere ait olmayan güvensiz karakterlerdir.

Eğer URL’nizde bunlardan bazıları varsa uygun olmaması sebebiyle kaldırmalısınız, ancak virgül, iki nokta üst üste, noktalı virgül vb.gibi diğer özel karakterleri de kaldırmak en iyi uygulamadır.

Google’dan John Mueller bunlar hakkında şunları söylüyor:

Genellikle URL‘lerde virgül, noktalı virgül, iki nokta üst üste, boşluk, tırnak vb. gibi özel karakterlerden kaçınmayı öneriyorum. Bunun gibi URL’lerin otomatik olarak bağlanması genellikle zordur (bir kullanıcı bir forumda veya başka bir yerde yayın gönderdiğinde) ve yeni URL’ler bulmaya çalışmak için metin içeriğini ayrıştırdığımızda içeriği doğru şekilde tanımamız bizim için zorlaşır.

Bu sebeple şimdilik alfabeyi içermeyen tüm karakterleri ve boşlukları URL’mizden kaldıralım. 

3. URL’den Numaraları kaldırın

Eğer URL’de site içeriğinde bir sayfada anlatılan bir sürecin dört adımlı bir süreç olduğu belirtiliyorsa URL’de ve başlıkta numaralar olduğunu görebilirsiniz.

Bu gönderiyi veya URL’yi güncellemeye karar verdiğimizde sayfayı kolayca değiştirmemizi sağladığı için tehrcih edilen bir durumdur. Bu şekilde bir URL’ye sahipseniz SEO açısından uyumlu bir URL sayılır. Fakat dikkat etmeniz gereken bir nokta bulunuyor, sayfadaki veya yayındaki öğelerin sayısını güncel tutmak için her değiştirdiğinizde yeni bir URL’ye yönlendirmeniz gerekir.

Bir sayfayı veya yayını yeniden yönlendirmek genellikle çok zor bir durum değildir. Slug değiştirdiğinizde WordPress otomatik olarak bunu yapar. Ancak, bir şeyleri güncellediğinizde URL numarasını güncellemeyi unutmak kolaydır, bu da arama sonuçlarında soruna yol açar.

Bu sorun için en iyi bir çözüm, URL’deki sayıları tamamen kaldırmaktır. Bu şekilde, sayfada küçük değişiklikler yaptığınızda URL’yi güncellemeniz gerekmez.

4. Gereksiz bilgileri kaldırın

Google, URL’leri olabildiğince basit hale getirmenin iyi bir uygulama olduğunu ve bunun birkaç nedeni olduğunu söylüyor.

Birincisi, ziyaretçiler son derece uzun URL’lerle karşılaştığında bu onlara korkutucu gelebilir..

İkinci olarak, uzun URL’ler genellikle arama sonuçlarında kısaltılır.

Bu sebeple ihtiyacımız olmayan her gereksiz bilgiyi potansiyel URL‘imizden kaldıralım.

Bu bölüm için dikkatli olmanız gerektiğini unutmayın. Amaç, URL‘nizi artık içeriğini doğru bir şekilde tanımlamayacak kadar kısaltmak değildir, sadece gereksiz kelimeleri ve kelime öbeklerini URL’den kaldırmaktır.

5. Anahtar kelimeler kullanın

Çoğu başlık doğal olarak anahtar kelimeler içerir, bu nedenle URL sadeleştirme aşamasında  bırakabileceğiniz şey, başlığınızın basitleştirilmiş, anahtar kelime açısından zengin bir sürümüdür. Bu, kullanım elbette mükemmel bir doğru kullanım değildir, bunun sonucunda çok açıklayıcı olmayan arama sonuçlarında kısaltılmış uzun URL’lere yol açabilir. Sayfayı güncellemek istediğinizde ek bağlam da sorun olabilir.

Örneğin, slug / basic-guide-anchor-text / içeren bir yazımız olduğunu düşünelim. Bu yayını güncelleyip bilgi eklediğimizde güncellediğimiz başlık çok uygun değilse, daha uygun bir başlık için sayfayı yeniden yönlendirmek zorunda kalabilirsiniz.

Dolayısıyla bu sorunla karşılaşmamak için atılacak en doğru adım, kullanıcıların sayfanızın konusunu aramasının en popüler yolunu temsil eden anahtar kelimeyi bulmaktır.

Bunu yapmak için Ahrefs’in SEO araç çubuğunu ve ardından Google’ı potansiyel URL’nizi yükleyin ve etkinleştirin. İyi miktarda organik trafik alan sonuçlarda sizinkine benzer bir sayfa arayın.

Buna rağmen arama sonuçlarındaki sayfalar trafik almıyorsa, sayfanız büyük olasılıkla arama trafiği potansiyeli olmayan bir konuyla ilgilidir. Kimse sayfanızın neyle ilgili olduğunu aramadığından, URL’yi ne kadar iyi optimize ettiğinize bakılmaksızın organik trafik elde etmek zor olacaktır.

Bunu önlemek için anahtar kelime araştırmasını çok dikkatli yaparak gelecekte bu hatayı önleyebilirsiniz.

Kategori:

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir