Long Tail Nedir? SEO İçin Neden Önemlidir?

Long tail anahtar kelimeler, en az üç ve en fazla beş kelime içeren bir anahtar kelime öbeği türüdür. Web sitesi arama terimlerini daraltmak istendiğinde ve kullanıcı oldukça spesifik bir şey aradığında, long tail anahtar kelimeleri kullanır. Normal anahtar kelimeler gibi long tail anahtar kelimeler, web sayfasının ve içerik yöneticisinin arama motoru ve arama motoru sonuç sayfalarında ne aramak istediğini tanımlamak için kullanılır. Bu anahtar kelimeler son derece spesifiktir ve web sitesi için daha az trafik çeker, ancak daha kaliteli trafik çekme eğilimi gösterir, bu da normal anahtar kelimelerden daha fazla dönüşüm sağlar. Long tail anahtar kelimeler, içerik yöneticileri ve ziyaretçiler tarafından farklı şekillerde kullanılabilir.

Long Tail Anahtar Kelimeler Neden Önemlidir?

Yayıncılar, long tail anahtar kelimeler kullandığında, esas anahtar kelimeye göre daha az potansiyel trafik hedeflerler. Long tail anahtar kelimeleri kullanmak, arama motoru sonuç sayfalarında tıklama başına ödeme reklamları için bu anahtar kelimelere teklif vermek isteyen insanların sayısı az olduğundan, tıklama başına ödeme ve diğer ücretli dahil etme yöntemleri söz konusu olduğunda daha ucuz olabilir.

long tail ne işe yarar?

Ziyaretçiler, aradıklarını daraltmak ve daha spesifik sonuçlar elde etmek için long tail anahtar kelimeleri kullanır. Bir ziyaretçi “kırmızı stiletto ayakkabı” aradığı zaman, “stiletto ayakkabılar”, “kırmızı stiletto” veya “kırmızı ayakkabı” gibi ifadeler kullanarak tüm aramayı filtrelemeye çalışmak yerine tüm ifadeyi koymak daha mantıklı olur. “Kırmızı stiletto ayakkabı” araması ile ilgisiz anahtar kelime yerleşimi yapılmaması gerekir.

Long tail anahtar kelimeler ile başarılı bir şekilde çalışmak için, bir içerik yöneticisinin hangi long tail anahtar kelimelerinin aslında isabetli olduğunu veya büyük arama motorlarında arandığını bilmesi gereklidir. Bunun için kelimelerin arama hacimlerini dikkatlice araştırmaları gereklidir. Bu kelimeler ile esas anahtar kelimeye link vererek onuda güçlendirmiş olurlar. Araştırma, long tail anahtar kelimelerinin işe yarayıp yaramayacağını bilmek için tek yoldur ve daha küçük yatırımlar içerik kampanyasının başarıya ulaşmasını sağlayabilir. Belli bir long tail anahtar sözcüğe dikkat çekerek yavaşça daha popüler hale gelebilme ve sonunda teklif fiyatını artırabilme olasılığı da vardır. Kısacası doğru bir keyword stratejisi ile daha yüksek dönüşüm oranları yakalayabilir ve long tailinizin ana kelimesini destekleyebilirsiniz.

Kategori:

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir