E-ticaret sitesi sahibiyseniz ziyaretçi sayısı, hit, görüntülenme sayısı ve trafik kavramları ile ilgili bilgi sahibi olmalısınız. Bu kavramlar sitelerin kısa ve uzun vadeli hedeflerine ulaşabilmesi üzerinde doğrudan etkilidir. Bunlara yönelik çalışma yapabilmeniz için öncelikle ne anlama geldiklerini bilmeniz gerekir.
- Ziyaret sayısı: Web sitenizi açan ve sayfalarınızda dolaşmaya devam eden kullanıcılar ziyaretçi olarak değerlendirilir. Bir ziyaretçinin sitenize kaç kere geldiği ziyaretçi sayısını doğrudan etkiler. Bu sayı belirlenirken siteye kaç kere tıklandığı dikkate alınır.
- Hit: E-ticaret sitesine sıklıkla kullanılan hit kavramı, web sunucusunda bulunan bir kayda erişim isteyen sayfa talebi komutu manasına gelir. Siteye ait trafiği izlemenin bir yöntemi olarak kabul edilen hit genellikle yararlı olmaktadır. Bazı hallerde yanıltıcılık payı olsa bile profesyonel çalışmalarla hata payı en aza indirilir.
bkz. **Blogger Hit Arttırma Yöntemleri
- Sayfa görüntülenme sayısı: Tanım olarak bakıldığında sayfa görüntülenme sayısı, bir sayfanın tarayıcıda yüklenme ya da yeniden yüklenme durumunu ifade eder. Bu görüntülemelerin toplam sayısına göre hesaplama yapılır. Bu amaçla Google Analytics yaygın olarak kullanılır. Böylece her görüntülenmenin detaylarına ulaşılabilir.
- Trafik: Web sitelerinde en çok kullanılan kelimelerden biri olan trafik, internet sitesine girişlerde kullanılan toplam indirme miktarıdır. Bu sayının artması siteye çok sayıda getiri sağlar. Bu nedenle web sitesi sahipleri trafiği arttırıcı çalışmalar yaparlar. E-ticaret sitesi trafiği doğrudan gezinme, PPC, yönlendirme trafiği ve organik arama olmak üzere 4 farklı şekilde alınır. Bunlar ziyaretçilerin web sitesini nasıl bulduklarını gösterir.
bkz. **Organik Trafik ve Direkt Trafik Alan Web Sitelerinin Farkı
Organik Hit Nedir, Nasıl Arttırılır?
Doğal yollarla web sitesine gelen kullanıcıları ifade eden organik hit arama motoru algoritmaları tarafından tespit edilir. Bunun için siteye girişin doğrudan mı yoksa arama motoru aracılığıyla mı olduğuna bakılır. Ardından web sitesinde geçirilen süre tespit edilir. Kullanıcıların tıkladığı sayfalar ve gezinmeleri dikkate alınır. Bunların neticesinde organik hit tespiti yapılmış olur. Organik hit oranını artırmak için blog paylaşımları etkili olacaktır. Düzenli ve kaliteli içeriklerle blog paylaşımları yapmak ziyaretçi trafiğini arttıracaktır. Bu amaçla insanların ihtiyaç duydukları bilgileri yazıya döküp yayınlayabilir ve hazırladığınız içerikleri dikkat çekici başlıklarla sunabilirsiniz.
bkz. **Organik Ziyaretçi Nedir, Nasıl Elde Edilir?
E-Ticaret Sitesi Trafiği Nasıl Arttırılır?
Organik olarak arama sorgularının sonucunda ziyaretçilere erişmenin yanı sıra e-ticaret site trafiğini artırmak için bazı çalışmalar yapabilirsiniz. Bunu yaparken profesyonel destek almanız daha faydalı sonuçlar verecektir. Site trafiğini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar şunlardır;
Reklamlardan faydalanın:
Yapacağınız dijital pazarlama çalışmaları ile çok sayıda kullanıcının dikkatini çekebilirsiniz. Ürün ve marka tanıtımları, sosyal medya reklamları, Google Adwords, kampanya duyuruları bu noktada etkili olacaktır.
bkz. **Facebook Reklamları
bkz. **Gmail Reklamları
bkz. **Google Görüntülü Reklamlar
Sitenizi mobil uyumlu hale getirin:
Günümüzde çok sayıda kişi internet kullanımlarını akıllı telefonlar aracılığıyla yapmaktadır. Bundan yararlanabilmek adına sitenizi mobil uyumlu hale getirebilirsiniz. Özellikle sosyal medya reklamlarının geri dönüşü mobil cihazlar üzerinden olacaktır. Eğer siteniz mobil uyumluluk koşulunu sağlamazsa kullanıcı deneyimi olumsuz etkilenecek ve geri dönüşleriniz düşecektir.
bkz. **5 Soruda Mobile First Indexing (Mobil Öncelikli İndeksleme)
Video kullanın:
En etkili içerik formatlarından biri olan videoları ziyaretçilerinizi web sitenize çekmek için kullanabilirsiniz. Bu video içeriklerde hizmetleriniz, markanız, ürünleriniz ya da ilgi çekebilecek başka bir konudan bahsedebilirsiniz. Videoya ekleyeceğiniz yönlendirme linkleri ile ziyaretçilerinizin web sitenize ulaşmasını sağlayabilirsiniz.
bkz. **7 Adımda YouTube’da Yüksek Sıralamaya Sahip Olun
Sosyal medya kullanmayı ihmal etmeyin:
Sosyal medya platformlarının kullanımı gün geçtikçe daha yaygın hale gelmektedir. Bu nedenle markanız ve ürünleriniz hakkında bilgi içeren sosyal medya hesapları kullanabilirsiniz. Hesapların düzenli ve dikkat çekici olmasına özen göstermelisiniz. Böylece web sitenize trafik çekebilir ve kullanıcı deneyimi ile geri dönüş oranlarınızı arttırabilirsiniz.
Bir yanıt yazın