Google artık nofollow bağlantılarını tarama ve dizine ekleme için bir ipucu olarak göreceğini açıkladı. Nofollow link kategorisi, spam link oluşturma uygulamasını ortadan kaldırmak için 2005 yılında tanıtmıştı.
Google, “Nofollow bağlantı özelliğini tarama ve dizine ekleme amacıyla bir talimat yerine bir ipucu olarak değerlendirilmektedir.” açıklamasını yaptı. Google zaten tüm bağlantı özelliklerini (sponsorlu, UGC ve nofollow) sıralama amaçları için ipuçları olarak görüyordu ve Eylül ayında orijinal duyuruyu yapmasından bu yana bunu yapıyor.
Nofollow link nedir? İlk olarak 2005 yılında tanıtılan nofollow link özelliği, spam bağlantılarının atıf olarak geçmesini ve sıralama sinyallerini değiştirmesini engellemek için oluşturuldu. Orijinal nofollow özelliği hakkında bilinmesi gereken her şeyi öğrenmek için nofollow linki kısaca açıklayalım.
Yeni Nofollow Etiketleri
Bağlantı özelliklerini tanımlama: Geçen yıl Google, sponsorlu ve kullanıcı tarafından oluşturulan içerik (UGC) için yeni bağlantı özellikleri tanıttı.
rel = “sponsored“: Bu özellik, sitenizdeki bir reklamın, sponsorluğun veya başka bir ücretli sözleşmenin parçası olan bağlantıları tanımlamak için kullanılabilir.
rel = “ugc”: Bu özellik, yorumlar ve forum gönderileri gibi kullanıcı tarafından oluşturulan içerikte görünen bağlantılar için önerilir.
rel = “nofollow”: Bu özellik, bir sayfaya bağlanmak istediğiniz ancak bu sayfaya sıralama kredisi vermek istemediğiniz herhangi bir senaryoya uygulanabilir.
Google neden bu yeni özellikleri tanıttı?
Google’ın Eylül duyurularını birlikte yazan Gary Illyes ve Danny Sullivan, bu yeni özelliklerin Google’ın web’i daha iyi anlamasına ve site sahiplerinin istedikleri takdirde bağlantılarının niteliğini sınıflandırmasına yardımcı olduğunu söyledi.
Ancak bu özelliklerin uygulanıp uygulanmadığı sitenizi etkilemez ve bunu yapmak tamamen isteğe bağlıdır.
Neler yapmalısınız?
Ahrefs’in teknik SEO ve marka elçisi bu konuda şunları söylemiş,
“Sitenizin taranmasını istemediğiniz hassas alanlarını engellemek için nofollow kullanıyorsanız, muhtemelen bunları farklı bir şekilde engellemeniz mantıklıdır.”
Patrick Stox
Bununla birlikte, bu değişiklik, nofollow bağlantılarının etkisiz hale geldiği anlamına gelmez. 90 veya daha yüksek bir sıralamaya sahip güvenilir sayfalar, Google için hala harika güven aracı olarak hizmet vermektedir. Ayrıca, .Edu ve .Gov tabanlı alan adları arama motorunda bir sıralama faktörü olarak çok büyük bir rol oynamaktadır. Bir başka öneri ise web sitenize, Linkedin ve Facebook hesaplarınızdan bağlantılar ekleyin.
Google’ın sayfaları nasıl tarayacağını ve dizine ekleyeceğini düzenlemek için kullanabileceğiniz robots.txt veya meta etiketler gibi çeşitli yollar da vardır.
UGC ve sponsorlu niteliklere gelince, bunları uygulamak isteğe bağlıdır. Google’a bu bilgileri vermek istiyorsanız (ve kendi referansınız için sınıflandırılmış bağlantılarınız varsa) bunu yapmaktan çekinmeyin.
Bir yanıt yazın