Google PageSpeed Insights Nedir?

Sayfa performansını ölçmeye yarayan bir web aracı olan Google PageSpeed Insights Google tarafından geliştirilmiştir. 2010 yılında tanıtımı yapılan bu araç site sahiplerinin daha iyi bir kullanıcı deneyimi sunabilmesini mümkün hale getirir. Farklı kaynaklardan beslenerek birçok farklı metriği dikkate alarak analiz yapar. Hem geliştiriciler hem de site sahipleri açısından yol gösterici olması sayesinde kullanışlı olarak nitelendirilir.

Tanıtıldığı günden bu yana dana da geliştirilen Google PageSpeed Insights amatör ya da profesyonel fark etmeksizin bütün site sahiplerine hitap eder. Ücretsiz olması ve Türkçe dil desteğinin bulunması, bu aracın en beğenilen özellikleri arasında yer alır. Uygulama sayesinde web sitesinin daha hızlı çalışması sürekli hale getirilebilir.

Bkz. **Google Hız Güncellemesi ve Mobil SEO

Google PageSpeed Insights Ne İşe Yarar?

Yaygın olarak kullanılan Google PageSpeed Insights e-ticaret sitenizin yüksek verimlilikle çalışmasını sağlar. Özellikle SEO için kritik öneme sahip olan site hızını ölçebilmeyi sağlarken, sitenin farklı konulardaki performansını da analiz eder ve raporlar. Elde edilen sonuçlara göre sorunları bulur ve bu sorunların çözümü için önerilerde bulunur.

Web sitesinin hem masaüstü hem de mobil uygulamadaki gücünü ölçebilen PageSpeed Insights laboratuvar ve alan verilerinden destek alır. Analiz ve raporlama sonrasında optimizasyon çözümleri sunması, aracı daha da verimli hale getirir. Sonuçlarla ilgili ayrıntılı ipuçları da veren araç aktif şekilde kullanıldığında site yüklenme hızını maksimum düzeye ulaştırır. Sunulan öneriler Google kaynaklı olduğundan hem etkili hem de güvenilir olarak tanımlanır.

Google PageSpeed Insights Skoru

Site kullanıcısı ile site sahibi arasında aracı görevi gören Google bu köprü görevi için çok sayıda çalışma yapar. Kullanıcılara sunulan sonuçların arama dostu olması için detaylarla ilgilenir ve bunlardan biri de sitenin yüklenme hızı olarak ifade edilir. Sayfanın mevcut durumuna göre Google tarafından bir sayfa skoru açıklanır. Eğer elde edilen skor 90 ve üzeri ise bu durumda sitenin yüklenme hızı iyidir. Yüklenme hızı yavaş diyebilmek için skorun 50 ve altında olması gerekir. 50 ile 90 arasında olan skorlar ise site hızı ortalama düzeyde şeklinde tanımlanır.

Elde edilen skor arama motorunun sonuç sayfasındaki sıralamayı doğrudan etkiler. Sayfa hızı ne kadar yüksek olursa site o kadar kullanıcı dostu olarak kabul edilir. Skorun yüksek olması e-ticaret sitesinin arama motorundaki varlığını da belirler.

Bkz. **Webmaster’ların En Sık Kullanabileceği Araçlar Listesi

Google PageSpeed Insights ile Hangi Verilere Ulaşılır?

Birçok veriyi anlık olarak elde edebilmeyi sağlayan PageSpeed Insights etkileşimlerin ne derece faydalı olduğunu ortaya koyar. Bu araç sayesinde elde edilen veriler arasında teşhisler, başarılı denetimler, lab verisi, fırsatlar ve alan verisi yer alır.

Fırsatlar bölümü web sitesinin performans metrikleri ile ilgili iyileştirme önerileri sunar. Bu öneriler uygulandığında sitenin ne kadar hızlanacağı da ölçülebilir. Optimize işlemleri daha hızlı hale gelir, masaüstü ve mobil cihazlar üzerinden ayrı ayrı tarama yapılarak sorunların çözümü için öneriler sunulur.

Son kısımda bulunan başarılı denetimler ise doğru şekilde yapılan performans optimizasyonlarını ifade eder. Bu sayede site dönüşüm oranınızı daha kolay arttırabilirsiniz.

Bkz. **PageSpeed Insights Nasıl Kullanılır?

E-Ticaret Sitesi için Google PageSpeed Insights Neden Önemli?

Ziyaretçilerinize kusursuz bir kullanıcı deneyimi sunmak adına Google PageSpeed Insights kullanmanız gerekir. Bu araç hem Google hem de müşteriler tarafından olumlu karşılanacaktır. Yaşanan gelişmeler nedeniyle sitenizin hızını ve görünümünü en iyi hale getirmeniz gerekir. Bu sayede ziyaretçi trafiğiniz de artacaktır. Ayrıca müşterilerinizi memnun edebilmeniz açısından site hızınızın ideal olmasına ekstra özen göstermeniz gerekir.

Kategori:

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir