Öncelikle işe bir Google Analytics ve Adwords hesabı oluşturarak başlamalıyız.
Google Analytics: google.com/analytics/
Google Adwords: google.com/adwords/
Google Analytics hesabınızı AdWords hesabınıza bağlamanız, reklam kampanyalarınızın maliyet verilerini izleyip bu verileri dönüşüm bilgileriyle birleştirerek yatırım getirinizi(YG) artırmak için kullanabileceğiniz önemli bilgiler sağlar. Aynı zamanda da web sitenizdeki müşteri etkinliğini analiz etmenize yardımcı olurken, kullanıcıları sitenize ulaştıran tıklamalardan ayrıldıkları sayfalara, gösterimlerden dönüşümlere kadar müşteri davranışıyla ilgili tüm bilgilere ulaşabilirsiniz. Sonucunda ise web sitesi trafiğinizin veya satışlarınızın ne kadarının Adwords kaynaklı olduğunu analiz etmenize yardımcı olur ve optimize edebileceğiniz noktalar hakkında size ışık tutar.
Bu hesapları birbirine bağlamanız şu faydaları gösterir:
- Analytics‘teki Adwords raporlarınızda doğrudan site performansı ve reklam verilerini görebilirsiniz.
- AdWords hesabınıza, e-ticaret işlemlerini ve Analytics hedeflerini aktarabilirsiniz.
- AdWords hesabınıza, Analytics metriklerini bağlayabilirsiniz (Ortalama Oturum Süresi, Hemen Çıkma Oranı gibi)
- Gelişmiş Re-marketing listeleri oluşturabilirsiniz.
- Çok kanallı dönüşüm hunisi raporlarında ayrıntılı ve zengin veriler elde edebilirsiniz.
Bağlama sihirbazı, AdWords hesaplarınızı Analytics mülkünüzün birden çok görünümüne bağlamanızı kolaylaştırır. Birden çok Analytics mülkünüz varsa ve her birini AdWords hesaplarınıza bağlamak istiyorsanız her mülk için bağlama sihirbazını tamamlamanız yeterlidir.
- https://adwords.google.com.tr adresinden AdWords hesabınızda oturum açın.
- Araçlar sekmesini tıklayın, ardından Google Analytics‘i seçin. Analytics yeni bir pencerede açılacaktır.Bu işlemi Analytics hesabınızdan aşağıdaki 3. adımdan başlayarak da gerçekleştirebilirsiniz.
- Sayfanın üst kısmındaki Yönetici sekmesini tıklayın.
- “Hesap” sütununda, AdWords hesaplarınızdan bir veya daha fazlasıyla bağlamak istediğiniz mülkü içeren Analytics hesabını seçin.
- “Mülk” sütununda, bağlamak istediğiniz Analytics mülkünü seçin ve AdWords’ü Bağlama‘yı tıklayın.
- Analytics mülkünüzle bağlamak istediğiniz AdWords hesaplarınızın yanındaki onay kutusunu işaretleyin. Bir Müşteri Merkezim (MM) hesabınız varsa yanındaki oku tıklayarak MM hesabını genişletin ve ardından, bağlamak istediğiniz tüm yönetilen AdWords hesaplarının yanındaki onay kutusunu tıklayın.
- Devam et düğmesini tıklayın.
- “Bağlantı yapılandırması” bölümünde, bağlı AdWords hesaplarınızdan oluşan grubu tanımlamak için bir başlık girin.
- Not: Kullanıcıların çoğu sadece bir bağlantı grubuna ihtiyaç duyar. Yalnızca birden fazla AdWords hesabınız varsa ve veri akışının bu hesaplarla Analytics mülkünüz arasında farklı şekillerde gerçekleşmesini istiyorsanız birden çok bağlantı grubu oluşturmanızı öneririz. Örneğin aşağıdakileri yapmanız gerekiyorsa birden çok bağlantı grubu oluşturmalısınız:
- Farklı AdWords hesaplarını aynı Analytics mülkünün farklı görünümlerine bağlama
- AdWords hesaplarınızdan yalnızca bazıları için otomatik etiketlemeyi etkinleştirme
- AdWords verilerinin kullanılabilir olmasını istediğiniz Analytics görünümlerini seçin.
- AdWords hesabınızda otomatik etiketlemeyi hâlihazırda etkinleştirdiyseniz sonraki adıma geçin.
Hesap bağlama işlemi, bağlı AdWords hesaplarınızın tamamında otomatik etiketlemeyi etkinleştirecektir. Yalnızca AdWords bağlantılarınızı manuel olarak etiketlemeniz gerekiyorsa Gelişmiş ayarlar‘ı tıklayın. - Hesapları bağla düğmesini tıklayın.
Not:Bir AdWords hesabını bir Analytics görünümüne bağladığınızda, ilgili görünüm için erişim iznine sahip herkes içe aktardığınız AdWords verilerini görebilir. Aynı şekilde, Analytics verilerini (ör. hedefler ve işlemler, metrikler veya yeniden pazarlama listeleri) içe aktarmayı seçerseniz, ilgili AdWords hesabı için erişim iznine sahip herkes içe aktardığınız Analytics verilerini görebilir.
Bir bağlantı grubu oluşturduktan sonra, bu bağlantı grubuna AdWords hesapları ve Analytics görünümleri ekleyebilir veya gruptaki hesap ve görünümleri kaldırabilirsiniz. Ayrıca, Analytics ve AdWords‘ün bağlantısını tamamen kaldırabilirsiniz.
- https://adwords.google.com.tr adresinden AdWords hesabınızda oturum açın.
- Araçlar sekmesini tıklayın, ardından Google Analytics‘i seçin. Analytics yeni bir pencerede açılacaktır.Bu işlemi Analytics hesabınızdan aşağıdaki 3. adımdan başlayarak da gerçekleştirebilirsiniz.
- Sayfanın üst kısmındaki Yönetici sekmesini tıklayın.
- “Hesap” sütununda, düzenlemek istediğiniz bağlantı grubunun bulunduğu mülkü içeren Analytics hesabını seçin.
- “Mülk” sütununda, düzenlemek istediğiniz bağlantı grubunu içeren Analytics mülkünü seçin ve AdWords’ü Bağlama‘yı tıklayın.
- Tabloda, düzenlemek istediğiniz bağlantı grubunu tıklayın.
- Bağlantı grubunuza AdWords hesapları eklemek veya gruptaki hesapları kaldırmak için “Bağlı AdWords hesaplarını seç” bölümünde Düzenle‘yi tıklayın ve bu hesapların yanındaki onay kutularını işaretleyin veya işaretini kaldırın.
- Analytics görünümlerini eklemek veya kaldırmak için “Bağlantı yapılandırması” bölümünde Düzenle‘yi tıklayın ve ilgili görünümlerin yanındaki onay kutularını işaretlemek veya işaretini kaldırmak için “Bağlı görünümler” açılır menüsünü kullanın. Bu bölümde, bağlantı grubunuzun başlığını da değiştirebilirsiniz.
- Kaydet düğmesini tıklayın.
Adwords Ve Google Analytics Bağlantısını kaldırma:
- https://adwords.google.com.tr adresinden AdWords hesabınızda oturum açın.
- Araçlar sekmesini tıklayın, ardından Google Analytics‘i seçin. Analytics yeni bir pencerede açılacaktır.Bu işlemi Analytics hesabınızdan aşağıdaki 3. adımdan başlayarak da gerçekleştirebilirsiniz.
- Sayfanın üst kısmındaki Yönetici sekmesini tıklayın.
- “Hesap” sütununda, AdWords hesaplarınızdan bağlantısını kaldırmak istediğiniz mülkü içeren Analytics hesabını seçin.
- “Mülk” sütununda, AdWords hesaplarınızdan bağlantısını kaldırmak istediğiniz Analytics mülkünü seçin ve AdWords’ü Bağlama‘yı tıklayın.
- Tabloda, silmek istediğiniz bağlantı grubunu tıklayın.
- Düzenle‘yi tıklayın (“Bağlı AdWords hesaplarını seç”in yanında).
- Ekranın alt kısmında, Bağlantı grubunu sil‘i tıklayın.
- Onay pop-up penceresinde, Sil düğmesini tıklayın.
Son Not: Bir bağlantı grubunu sildiğinizde, AdWords‘ten gelen veriler (ör. tıklamalar, gösterimler, TBM vb.) artık Analytics raporlarında gösterilmez. Hesapların bağlantısını kaldırdığınız zamana kadarki oturum verileri gösterilmeye devam eder. Bağlantı kaldırıldıktan sonra bağlı AdWords hesaplarındaki tıklamalardan kaynaklanan tüm yeni oturumlar, Analytics raporlarında “not set” (bağlanmadı) olarak görünür.
Bir yanıt yazın