Organik aramada üst sıralarda yer alan firmaların birçoğu; marka anahtar kelimeleri için PPC reklamlara ihtiyaç duyulmadığını düşünmektedir. Yine bu firmalar, PPC reklamların sadece gereksiz harcama unsuru olduğuna inanmaktadır. Bu yazıda; PPC (pay per click) reklamların önemini, markanıza kazandıracaklarını öğrenecek ve tüm bu düşüncelerin neden doğru olmadığının farkına varacaksınız.
PPC reklam kampanyaları yürütmek istemeyen markalar; “zaten organikte iyi olduklarını, marka isimlerinin kullanıcılar tarafından bilindiğini” dile getirmekte ve “marka reklamlarına ihtiyaç olmadığı” argümanını sunmaktadır. Atlanılan nokta ise sadece organikte öne çıkmanın yeterli olmadığıdır. Daha fazla kullanıcıya ulaşmak, markanın Google aramalarındaki konumunu korumak ve rakiplerinizden önde olmak istiyorsanız organik ve reklam kampanyalarını bir arada yürütmeniz gerekir.
Günümüzde reklam çalışmalarında yüksek performans gösteren markalar, ortak bir reklam modeli üzerinde çalışmaktadır. Ve bu reklam modeli tahmin edileceği üzere kâr oranı yüksek olan PPC reklamlardır.
Dijital pazarlama sektöründe son 4 yıla baktığımızda reklam modelleri de dahil olmak üzere arama sonucu sayfaları (SERP) yeniden tasarlandı. Üst arama sonuçlarında artık 4 adete kadar reklam içeriği yayınlanabilmektedir. Yani organik sıralamada ilk 3’te yer alsanız dahi markanız; SERP’teki reklam aramalarından sonra gelebilir, hatta organik sonuçlarınız küçük ekranlı mobil cihazlarda hiç görünmeyebilir. Bu da ücretli reklam veren rakiplerinizin önünüze geçmesine ve kullanıcı sayınızın bir anda azalmasına neden olabilir.
Marka Reklam Bütçesi ile Görünürlüğü Artırma
Google aramalarında öne çıkmak markanın büyümesini, bilinirliğinizin artmasını ve dolayısıyla kazanç sağlamanızı sağlar. Ayrıca organik arama sonuçlarında ve ücretli reklamlarda ilk sıralarda yer aldığınız takdirde; potansiyel müşterilerinizin, (doğrudan veya dolaylı olarak) rakiplerinizin sayfalarına tıklama ihtimalini en aza indirmiş olursunuz.
Google arama sonuçlarında görünürlüğü artırmak için ise basit ve anlaşılır birkaç adımı uygulamak yeterlidir. Bu adımlar; reklam uzantıları oluşturma, marka koruması, hesap ortalama puanı artırma ve tıklama başı düşük maliyet başlıklarını içerir.
Reklam Uzantıları
PPC reklamların kullanışlı olmasının birincil nedenleri arasında, reklam metinlerini neredeyse anlık düzenleme ve özelleştirme imkanı sunması bulunmaktadır. Örneğin, yeni bir Call to Action oluşturmak istediğinizde veya sezonluk ürün satışı yapacak olduğunuzda; hazırlamış olduğunuz reklamları optimize edebilir ve tekrar yayına alabilirsiniz. Markanız ve ürününüz hakkında daha fazla bilgi vermek için de reklam uzantılarını kullanabilirsiniz.
Reklam uzantılarına eklenebilecek bilgiler;
- Cep telefonu numarası
- Reklam içerikleri için seçilen sayfaların bağlantıları
- Öne çıkmanızı sağlayacak mesajlar
- Adres bilgisi
- Özel indirimler ve reklam tanıtım içerikleri
- Ürün fiyat bilgileri
- Markanızın mobil uygulaması
Reklam uzantılarına eklenen bilgileri gözden geçirdiğinizde; organik arama sonuçlarında yer alan içeriklerinden daha fazlasına yer verebileceğinizi ve içerikler üzerinde daha fazla kontrol sahibi olabileceğinizi göreceksiniz.
Marka Koruması
Marka anahtar kelimeleri, trafik değerlerindeki en yüksek dönüşümleri getiren yöntemlerden biridir. Ancak bu yöntem bazı dezavantajları da beraberinde getirir. Organik sonuçlarınızın ve reklamlarınızın tıklamalarını çalmaya, reklam maliyetlerinizi artırmaya ve hatta potansiyel müşterilerinizi yanıltmaya çalışan diğer markaların (marka teklifçilerinin) hedefi haline gelebilirsiniz.
Rakiplerinizden hangilerinin sizinle aynı anahtar kelimeleri kullandığını, bu kelime gruplarıyla reklam verdiğini görmek ve reklam bütçenizden yararlanmalarının önüne geçmek için Google Ads “Açık Artırma Bilgileri” aracını kullanabilirsiniz.
Hesap Ortalama Puanı Arttırma
Kalite puanı ve reklam sıralaması Google Ads’in temel unsurları arasındadır. Marka ismini içeren anahtar kelimeler, mümkün olan en yüksek kalite puanına sahip olma eğilimindedir. Kalite puanının yüksek olması, marka isminin yer almadığı kampanyalar da dahil olmak üzere, hesaptaki tüm reklam kampanyaları için olumlu bir etki yaratmaktadır. Sonuçlarına bakıldığında ise tıklama başı maliyetleri azalttığı ve verimli bütçe kullanımı sunduğu görülmektedir.
Tıklama Başına Düşük Maliyet
Marka anahtar kelimeleriniz için tıklama başı maliyet teklifi oluşturacağızda; arama sonuçlarında, sizden üst konumda olan rakiplerle karşılaşmazsınız. Bu da marka ismini içeren anahtar kelimelerin tıklama başı maliyetlerinin düşmesini sağlar. Dolayısıyla reklam bütçenizi daha verimli kullanmış olursunuz.
Sonuç:
Artı ve eksi yönlerini değerlendirdiğinizde, marka kampanyaları oluşturmak düşük maliyetle maksimum fayda etmeye imkan verir. Bu nedenle bütçenizin ortalama %5 ile %10 arasındaki kısmını marka anahtar kelimeleri içeren reklam kampanyalarına yatırmanız avantajlı bir seçim olur.
Hızlı sonuçlar almak için marka kampanyalarını, marka dışı kampanyalardan ayırmanızı öneririz. Böylece genel performans ve kârlılık üzerindeki etkileri takip edebilir ve bir sonraki reklam kampanyalarınız için fikir edinebilirsiniz.
Bir yanıt yazın