E-mail pazarlama, bütüncül pazarlama kampanyalarının önemli bir parçası olduğunu hepimiz biliyoruz. E-mail pazarlamanın en önemli stratejilerinden biri, sizden gelen mesajları almayı ve aynı zamanda ürününüzü ya da hizmetinizi kullanmakla ilgilenen insanlara ulaşmanın zorluklarıyla başa çıkabilmeyi de kapsamaktadır. İnsanların e-mail adresine sahip olmak demek, hedef kitlenize kati suretle ulaşacaksınız anlamına gelmemektedir.
İnsanlar gün içerisinde çok fazla sayıda e-mail alırlar, fakat hepsini açıp okumazlar. Bazı insanların zamanı olmazken, diğerleri sadece ilgilenmedikleri için açmazlar. Hedef kitlenizin dikkatini çekmek isteyen sizden başkaları da olacaktır ve emin olun bu alan büyük bir rekabet alanıdır. E-posta pazarlama, ancak insanlar mesajınızı açıp, okuduktan sonra ürününüzü almak, sitenize üye olmak, sitenizi takip etmek gibi hedeflediğiniz bir durumu gerçekleştirdikleri zaman işe yaramış sayılır.
Gönderdiğiniz maili kullanıcıya açtırırsınız?
Pazarlama stratejisinin bir parçası olarak reklam amaçlı bir e-posta gönderdiğiniz zaman, insanların sizin mesajınızı gördükleri anı göz önüne getirin. Birçok insan, e-postalarını okumak için mobil cihazları kullanmakta olduğunu unutmamak gerekir. Yakın zamanda sosyal medya uzmanları tarafından yapılan bir pazarlama anketi, insanların %80’inin mobil cihazlar üzerinden e-postalarını okuduğunu bizlere sundu. Unutmayın ki eğer sizin e-mail mesajınız mobil cihazlarda kolayca açılmıyorsa, mesajınız okunmayacak ve siz hedef kitlenizi daha baştan kaybetmiş olacaksınız. Sınırlı özellikleri olan telefonlar için gönderdiğiniz e-postanın sadece metin içermesini de göz önünde bulundurmanızda fayda var.
Mesajı okumak
Pazarlama kampanyası için bir e-posta gönderdiğiniz zaman, insanların okumak isteyecekleri, kaliteli içeriği sağladığınızdan emin olmalısınız. Eğer firmanızın bülteni ise, örneğin içeriğinde ilginç ve güncel bilgiler bulunmasında fayda vardır. Eğer bir reklam kampanyası ise, okuyucunuzun bu reklamın onun işine yarayacak, onun için değerli olabilecek bir şey sunduğunu düşündüğünden emin olun. Bir kupon gönderiyor olabilirsiniz ya da yeni bir ürünü tanıtıyor. İçeriğiniz yazım kuralları ve telaffuzları açısından düzgün olmalı ki insanlar onu okuyabilsin. Eğer rahat okunabilir bir yazı sunamıyorsanız, profesyonel bir reklam yazarına başvurun ve işi ona bırakın. Kuvvetle muhtemel hedef kitlenizin sizin mesajınıza bakması için sadece tek bir şansınız olacaktır.
Harekete geçmek için test etmek
Kampanyanızda e-mail pazarlamayı kullanırken, ilk olarak test etmeyi unutmamanız gerekiyor. Eğer mailinizin içeriği bir bülten ise, bütün alıcılara son versiyonu göndermeden önce, küçük bir eposta grubuna iki farklı versiyon gönderin. Hangi versiyonun açıldığını ve okunduğunu test etmek, hedefinize daha hızlı ulaşmanız açısından size yardımcı olacaktır. Eğer e-postanız bir teklif içeriyorsa, testinizde iki versiyona da kaçar tane yanıt aldığınızı not edin ve bunları karşılaştırın.
Bütüncül reklam kampanyanızın bir parçası olarak stratejik e-mail pazarlamayı kullanırken, hedefinizi dikkatlice seçtiğinizden emin olun ve insanların okuyabilecekleri ve kullanabilecekleri bilgileri içeren epostalar göndermeye azami özeni gösterin.
Gerçekten harika bir bilgilendirici yazı olmuş ne zamandan beridir bunu arıyordum. Teşekkürler.