E-bülteninizi her hafta, her ay, dört ayda bir ya da sadece yılda bir de gönderseniz, içindekileri heyecanlı tutmak zor olabilir. Birçok şirket, bültenlerini ya çok sıkıcı keyifsiz hale getirme ya da gereksiz bilgilerle doldurma tuzağına düşer. Aşağıda sizinle paylaşacağımız tekniklerin, okuyucuların bir solukta okuyabilecekleri bülteni yayınlamanızda size yardımcı olacağını temenni ediyoruz.
Bültende haberleri arka sayfaya koyun. Gerçekten haberleri paylaşmak istiyor musunuz? İyi bir bülten, sizin işinizdeki güncel haberler ile diğer konuları kendi içinde harmanlayan bültendir. İlginç, farklı ya da sadece tuhaf olan makalelere bülteninizde yer vermekten korkmayın. İyi bilgi, sizin işinizin zirvesinde olduğunuzu ve işinizin nabzını tuttuğunuzu gösterir. Tuhaf ve saçma haberler, okuyucularınızı güldürecek ve her bülten sayınızda onları kendinize tekrar çekeceksiniz. Sadece her zaman kaynaklarınıza atıfta bulunduğunuzdan emin olun.
Bilgi vermekten çekinmeyin. İyi bir bülten, olması gerekenden biraz daha fazlasını içermelidir. Okuyucularınız, önceden bilmedikleri yeni bilgileri görmek isterler. Eğitici linkleri ve işiniz ile ilgili haberleri bir bölüme koyun ya da işiniz ile ilgili yazılarınızdan birkaçını yayınlayın. Yazıları kısa ve hoş tutmaya özen gösterin. 250 ile 300 kelime iyidir, 500 kelimeden fazlası ise birçok bülten için fazla bir sayıdır.
Dizaynı ilginç hale getirin! İnsanlar metinlerdeki büyük blokları okumak istemezler. Harika içeriğinizi ilginç, heyecanlı ve işinizle ilgili resimler, videolar ya da karikatürler ile donatın. Kullandığınız belirli görseller ve dizaynlar genellikle sizin iş alanınıza dayanacaktır. Bültene bittiğinde şöyle bir göz atın. Bu görsellerle ne kadar da okunaklı ve hoş bir düzeni olmuş bir bakın. Sadece metinden ibaret olmayan, küçük metin kutucuklarına sahip, yardımcı linkler ve resimlerle donatılmış ise ne ala.
Tabi ki bültende şirketinizi paylaşın ancak bülteni domine etmeyin. Bülteniniz elbette ki firmanızın bir ürünü. Fakat bu, bülteninizin tamamen sizin hakkınızda olması gerektiği anlamına gelmez. Okuyucularınızın bülteninizde kendilerini bulmasını sağlamanın iyi bir yolu, güncel basın bültenleri, blog yazıları ya da şirketinizle ilgili yeni makalelere ulaşmaları için linkler vermeniz olacaktır. Firmanıza atıfta bulunacak rastgele kaynaklara da yer verebilirsiniz. Bu bülteni okurken, bilirsiniz ki SEMSEO tarafından yayınlanmıştır ve hoşunuza giderse bizim hakkımızda daha çok şey öğrenebilirsiniz. Fakat başlıca odak noktası, bilgi verici ve okuyucular tarafından ilginç bulunan bir bülten üretmek. Geri kalanlar ise sadece teferruat.
Bir yanıt yazın