COVID-19’UN SİTE TRAFİĞİNİZİ OLUMSUZ ETKİLEMESİNE İZİN VERMEYİN

COVID-19’un web site trafiğiniz üzerindeki etkisini yumuşatmak için SEO stratejinizi çok iyi belirlemeniz gerekmektedir.

İnsanların aradığı kelimeleri ve internet alışkanlıklarını çok iyi tahlil ederek SEO stratejinize yön verip güncel olmayan ve kullanıcılara cazip gelmeyen içeriklerinizi de güncel SEO stratejinize göre düzenlemelisiniz. Böylece COVID-19 web site trafiğinizi olabildiğince az etkiler.

Artık korona virüsün günlük yaşamımızı yaşama şeklimizi büyük ölçüde etkilediği inkar edilemez. Hayatımızın yeni üyeleri koronavirüs hakkındaki haberler, sosyal mesafe, tuvalet kağıdı ve ıslak mendillerin olduğu raflar, evden çalışan sayısız insan. Tüm bunlar bizim yeni gerçeğimiz haline geldi.

COVID-19’un yaşamlarımızı kişisel olarak nasıl etkilediğini biliyoruz, ancak tüketici davranışı ve insanların internet alışkanlıkları nasıl değişti? Digital sektöre baktığımızda gördüklerimiz iki başlıkta toplanıyor:

1- Arama davranışı koronavirüs’ün bir sonucu olarak büyük ölçüde değişti ve önümüzdeki haftalar ve aylar boyunca, “evde” anahtar kelime aramasında önemli bir artış görüldü.

2- Aynı zamanda tüketim alışkanlıklarımız arzu temelli satın alımlardan genel sağlık ve temel ihtiyaçlar için gerekli görülen ürünlerin satın alımına doğru evrildi ve alışverişlerde büyük bir talep kayması yaşadı.

COVID-19 pandemisi sebebiyle İnsanlar evde kalmak zorunda kaldıkça, sitenize alaka düzeyini korumak ve ziyaretçi kaybetmemek için SEO ve içerik stratejinizi nasıl değiştirebilirsiniz?

Bu soruyu bu yazıda detaylı bir şekilde cevaplamaya çalışacağız.

1- Her sitenin COVID-19 hakkında bir sayfası olmalıdır

Özellikle işiniz hijyen faktörüyle doğrudan alakalı veya COVD-19’dan önemli ölçüde etkileniyorsa böyle bir sayfanın varlığı oldukça önemlidir. Konuyla İlgili tüm koronavirüs trafiğini yakalamak  ve müşterilerinizin sağlık konusundaki şüphelerini gidermek için özel bir sayfa oluşturmak, müşteri kaybını azaltmaya büyük ölçüde yardımcı olabilir. Koronavirüs hakkında sürekli haber paylaşımı yapmak zorunda değilsiniz, ancak COVID-19 kapsamında şirketinizin ne gibi önlemler aldığını paylaşmalısınız. Örneğin, birçok giyim markası sağlık hareketine destek vermek amacıyla maske üretimi yapmaya başladığını duyurduğu ve online alışverişlerde üretim, paketleme, kargolama adımlarında birçok hijyenik önlem aldığını anlatan bir COVID-19 sayfası oluşturdu.

Sizin için durum böyle olmasa bile, yaptığınız işle ilgili oluşacak soru işaretlerini giderecek bir sayfaya sahip olmak markaya olan güveni artırmaya yardımcı olabilir. Bir restoran sahibi iseniz, tüketicilere sağladığınız gıdaların sağlığını ve güvenliğini sağlamak için ne gibi önlemler alıyorsunuz? Bir ürün satıyorsanız, üretimde sağlık önlemlerinde ne gibi kararlar aldınız? Perakende için, mağazalarınız kapalıysa, insanları bu mağaza kapanışları hakkında bilgilendirmek ve birçok markanın yaptığı gibi ürününüzü online olarak nereden satın alabileceklerini bildirmek oluşturacağınız COVID-19 sayfanızda paylaşabileceğiniz bilgiler arasındadır. Bu paylaşımlar markanızla ilgili olası soruları yanıtlarken aynı zamanda satışların iyileştirilmesine de yardımcı olabilir.

2- İçerik oluşturmak için trendleri ve yeni çıkan haberleri takip edin

Bu dönemde Google Arama Trendleri bizim en iyi dostumuz olmalı. Tercih düzeyi yüksek içerikler oluşturmak için bir başka yöntem ise yeni haberleri, yeni ortaya çıkan konuları bulmak ve yeni arama taleplerini takip etmek olacaktır. Kullanıcıların aradıkları şeye göre doğru zamanda doğru içeriğe sahip olmak, sitenize gelen ziyaretçileri arttıracak ve rakibe giden kullanıcıları azaltacaktır.

Ancak, insanların aradığı konular hızla değiştiğinden içerik stratejisi belirlerken oldukça dikkatli olmalısınız.

İçerik oluşturmak için Google Arama Trendleri, arama davranışındaki değişiklikleri takip ettiğiniz ilk yer olmalıdır. Anahtar Kelime Planlayıcı gibi diğer bazı anahtar kelime araştırma araçları son 30 gün içinde yapılan arama talebi ve eğilimlerindeki sismik değişiklikleri veri olarak kullandığından bu araçlar içerik oluşturabileceğimiz popüler konulara bakarken en güncel verilere sahip olmayabilir. Verileri gerçek zamanlı olarak toplayan Google Trend, içerik oluşturmak için popüler olan konuları belirlemede kullanabileceğimiz kelime araçlarından çok daha faydalı olacaktır.

Oluşturacağınız yeni içerikleri belirlemek için, önce yaptığınız işi ve hangi anahtar kelimelerin web sitenizle alakalı olduğunu düşünmeniz gerekir. Bunları not ettikten sonra insanların evde çok fazla zaman geçirdiğini düşünerek anahtar kelimelerinize ekleyebileceğiniz yeni trend olan kelimeleri kullanın. Örneğin, web siteniz eğitimle alakalı bir siteyse anahtar kelimelerinize “evde”, “online” ve “çevrimiçi” kelimelerini eklemek önemli bir talep artışı yaratır.

“Eğitim” ve “Spor salonu” gibi kelimeler yerine şu anda “evde eğitim” ve “evde spor” gibi kelimeler daha popülerdir. Ayrıca hizmet verdiğiniz alanla ilgili neler olup bittiğini takip etmek ilgili konuların belirlenmesine ve bu konulara yönelik çalışmalar oluşturmaya yardımcı olabilir.

Faydalı ve tercih edilen içerikler oluşturmak için konuyu hemen oluşturamıyorsanız, Google Arama Trendleri ana sayfası, kullanıcıların bölgelere göre neleri aradığını ve şu anda nelerin trend olduğunu görmek için iyi bir yerdir. Örneğin online eğitim içeriği üretecekseniz insanların son günlerde hangi konuları öğrenmek için arama yaptığını analiz edip bu konuda içerikler üreterek sitenizi ziyaretçi kaybından koruyabilirsiniz.

3- Ziyaretçilerinizle sürekli iletişim halinde olun

Bu süre zarfında yapabileceğiniz bir diğer önemli şey web sitenizin takipçileriyle etkileşimi arttıracak paylaşımlarda bulunmaktır. Sahip olduğunuz trafikle, sitenizin trafiğini yükseltme imkanınız olmayabilir fakat mevcut müşteri potansiyelinizi kaybetmemek için web sitenizde aktif çalışmalar yapabilirsiniz.  

Etkileşimi arttırmak için ziyaretçilerinizi cezbedecek konularda testler oluşturun, muzip konular bularak ziyaretçilerinizin buna yorum yapmasını isteyin.

İnteraktif platformlarda partiler düzenleyin örneğin takipçilerinizin film seçmesini isteyerek onlarla birlikte online şekilde film izleme partileri gerçekleştirebilirsiniz.

Canlı yayınlar, konserler düzenleyebilirsiniz. Bu tür etkinlikler sayesinde ziyaretçilerinizle etkileşim halinde olarak trafik kaybı yaşanmasının önüne geçebilirsiniz.

 Ve son olarak, sadece bu süre zarfında yapabileceğiniz sosyal mesafe kurallarına dikkat çeken görseller paylaşabilirsiniz. Evlerinde etkinlikler yapan takipçilerinizden fotoğraflar paylaşarak web sitenizi etiketlemelerini isteyebilirsiniz. 

COVID-19 hayatımızı değiştirdi. Yeni bir gerçeklikle karşı karşıyayız, insanların bu yeni gerçeklikte yaşarken yöneldiği eğilimlere dayalı içerik oluşturmak, organik trafiğiniz üzerindeki potansiyel olumsuz etkiyi azaltmaya yardımcı olacaktır. Yeni dijital dünyaya hızla adapte olarak gelecekte aramalarda eğrinin üzerinde kalmak için birçok tavsiyede bulunduk bu tavsiyelere uyarak SEO açısından web sitenizi olumlu yönde etkileyebilirsiniz. Hadi hemen web sitenizi güncellemeye başlayın.

Kategori:

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir