Ahrefs’in SEO / pazarlama çabalarınızı artırmaya yardımcı olabilecek yüzlerce yolu vardır. Eminiz ki birçok kişi bunların bazılarını biliyordur fakat yararlanabileceğiniz yeni yaratıcı kullanım örnekleriyle sizlere bunları bir kez daha hatırlatmakta fayda olabilir.
Ahrefs’i yeni kullanmaya başlayacak birçok kişinin nereden başlayacağını bilmediğini de fark ettik. Özellikle yeni başlayanlar için Ahrefs bir parça göz korkutucu olabilir.
Bunu göz önünde bulundurarak, Ahrefs’i kullanmanın en basit ve en sık gözden kaçabilen yollarını bu yazıda anlatacağız.
1. Rakiplerinizin yüksek trafikli sayfalarına bakarak düşük içerikli içerik fırsatları bulun
Ahrefs’in blogu, SERP’lerde Backlinko gibi diğer SEO blogları ile rekabet ediyor.
Backlinko’nun gönderilerinden hangisinin organik trafiğinin büyük bir kısmını oluşturduğunu öğrenirseniz bu hoş olmaz mıydı?
Ahrefs Site Explorer ile bunu kolayca yapabilirsiniz.
Site Gezgini> Rakip alan adını girin> En üst sayfalar
Backlinko’nun en iyi performans gösteren sayfalarını bu işlemi yaparak kolaylıkla görebilirsiniz.
Ahrefs Site Explorer‘daki Üst Sayfalar raporundan alınan trafik istatistikleri bize rakip sayfaların organik trafikteki en iyi sayfalarını göstermeye yarayan bir metriktir.
Bununla birlikte, Site Gezgini’ni yalnızca rakibinizin en iyi performans gösteren sayfalarını göstermekle kalmaz, aynı zamanda sayfalarından hangisinin daha iyi performans göstermesinin kolay olacağını da tahmin edebilirsiniz. Sadece binlerce trafik içeren ve çok az backlink içeren veya hiç backlink içermeyen sayfa araması yapmanız gerekir.
Araştırmaya başlamak ve rakiplerinizi bulmak için Ahrefs’in Site Explorer’daki Rekabet Etki Alanları raporunu kullanın.
Site Gezgini> Sitenizi girin> Rakip alan adları
Alan adları rekabet ederken, hedef sitenizle aynı anahtar kelimelerin yüksek bir yüzdesi için sıralanan web siteleri gösterilir.
Ahrefs varsayılan olarak size her sayfaya en organik trafiği gönderen ülkenin trafik istatistiklerini gösterecektir. Tüm ülkelerden gelen trafiği görmek isterseniz, “Tüm ülkeler” i seçmelisiniz.
Bu rapordaki her bir sayfa için yalnızca tahmini trafik değil, aynı zamanda tahmini trafik maliyetini (yani, aynı miktarda trafik elde etmek için AdWords’e harcamak zorunda kalacağınız para miktarını) da görebilirsiniz.
Bir sayfa bulduktan sonra, sayfanın en üst 100 Google arama sonucunda sıraladığı anahtar kelime sayısını da kontrol etmek için “anahtar kelimeler” açılır menüsünü kullanabilirsiniz.
Bu anahtar kelimelere bakmak, bir konuyla ilgili içerik meydana getirirken değinmeniz gereken konular hakkında bazı ipuçları verebilir.
2. Rakiplerinizin nasıl geri bağlantı elde ettiğini öğrenin, ardından stratejilerinizi çoğaltın
Rakiplerinizin bağlantıları nasıl elde ettiğini bulabilirseniz, muhtemelen sitenize bağlantılar oluşturmak için stratejilerinizi çoğaltabilirsiniz.
Site Explorer> Bir rakibin sitesini girin
Site Gezgini’nde Genel Bakış, Geri Bağlantılar ve Yönlendiren Etki Alanları raporlarını inceleyerek, rakipleriniz için çalışan bağlantı oluşturma stratejilerini hemen anlayabilirsiniz. Hatta varsa ortak bağlantı aldığınız site bağlantılarını bile görebilirsiniz.
Yine de çoğu zaman rakiplerinizin birkaç yıl öncesine göre çok farklı bağlantı kurma stratejileri kullandığını göreceksiniz. Bu nedenle tüm backlink profiline bakmak, web siteniz için hangi bağlantı kurma stratejilerini kullanmanız gerektiğine karar verirken sizi şaşırtabilir.
Rakiplerinizin yakın zamanda edinilen bağlantılarına tek başına bakmak genellikle daha fazla işlem yapılabilir anlayışına yol açacaktır.
Site Gezgini> Bir rakibin sitesine girin> Geri bağlantılar> Yeni
Ahrefs’in web tarayıcıları hızlı olduğundan her gün birçok yeni bağlantı keşfedebilirsiniz. Bu, rakiplerinizin şu anda nasıl bağlantı elde ettiğini bulmayı çok kolay hale getiriyor.
Son olarak, rakibinizin backlink profili hakkında daha fazla bilgi edinebilir ve en bağlantılı sayfalarını bularak sizde bağlantı oluşturma stratejilerinizi yeniden oluşturabilisiniz.
Site Explorer> Bir rakibin sitesine girin> Sayfalar> Bağlantılara göre en iyisi
3. Uyarılar’ı kullanarak otomatik pilotta yeni bağlantı fırsatları elde edin
Ahrefs’i otopilotta günlük olarak yeni backlink fırsatları bulmak için kullanabilirsiniz. Peki bunu nasıl yapabilirsiniz bunu öğrenelim;
Uyarılar> Mentions> Uyarı ekle> Marka terimleri
Yalnızca markanız için bir sorgu girin (bir kerede çok sayıda işlem yapmak için OR arama operatörünü kullanın), bir aralık ayarlayın ve keşfettiğimiz yeni sayfaları listeleyin. Ardından, sizinle bağlantı kurup kurmadıklarını kontrol edebilirsiniz. Henüz bağlantınız yoksa bağlantı kurun ve bağlantının eklenmesini isteyin.
Ayrıca, birkaç rakip markadan bahseden yeni sayfaları da takip edebilirsiniz.
Uyarılar> Bahisler> Uyarı ekle> Rakip marka terimleri
Sadece iki veya daha fazla rakibinizi girin ve aramanıza kendi markanızı girin, rakipleri bulun daha sonra kendi markanızı hariç tutun. Örneğin SEMSEO web sitesinin rakipleri bulun
aseo + bseo – semseo şeklinde yapabilirsiniz.
Bu, web sitenizin potansiyel müşterisi olan insanlara ücretsiz numune veya deneme göndermek için harika bir yoldur. Hatta bağlı şirketler bulmak veya şirketinizi ilgili ürün veya hizmetlerle ilgilenenlerin dikkatine sunmak için kullanılabilir.
Peki ya bir bütün olarak markanıza / işletmenize değil, belirli bir sayfaya geri bağlantılar oluşturmak istiyorsanız? Sıralamak istediğiniz anahtar kelime için zaten sıralanan sayfaları alıp yeni edinilen geri bağlantılarını takip edin, sonra bunlardan herhangi birini kopyalayıp kopyalayamayacağınıza bakın.
Uyarılar> Geri bağlantılar> Rakip birkaç sayfa girin
Modu “önek” olarak ayarlayın, bir aralık ayarlayın ve ardından birisi rakip sayfalardan herhangi birine bağlantı verdiğinde uyarı alırsınız. Bu olduğunda, söz konusu kişiyle iletişim kurun ve sayfanıza herhangi bir bağlantı olup olmadığını görün.
4. Düşük rekabetli anahtar kelimeleri bulun (yüksek trafik ve iş potansiyeli olan)
Tek tek anahtar kelimeler için arama hacimlerine bakmak, bir sayfanın arama trafiği miktarını tahmin etmenin kötü bir yoludur, çünkü bir sayfanın Google’ın yalnızca tek bir anahtar kelime için ilk 10’da yer alması oldukça zordur. Bir web sitesinin çalıştığı anahtar kelimenin, ortalama sıralama sayfası aslında yaklaşık 1.000 uzun kuyruklu anahtar kelime için çalışmış olması anlamına gelir.
Dolayısıyla, yüksek arama trafiği potansiyeline sahip son derece düşük rekabet içeren kelime veya konuları bulmak için kullanabileceğiniz:
İçerik Gezgini> herhangi bir konu girin> 0 RD ve 1K + organik trafik için sonuçları filtrele
Bulunan anahtar kelime aradığınız kelimelerle ilişkili olan veya bahseden ayda en az 1.000 ziyaret alan tüm sayfaları açar. Başka bir deyişle, bu konular için sıralaması olan sayfaları gösterir.
Ancak, Anahtar Kelime Gezgini’nde gerçekleştirebileceğiniz “klasik” anahtar kelime araştırmasına geri dönelim.
“Kediler” gibi geniş bir terim girin, ardından Sıralı eşleme raporuna gidin. “Kediler” kelimesinden bahseden binlerce arama sorgusu göreceksiniz.
Ardından, rekabet düzeyi düşük anahtar kelimeleri ortaya çıkarmak için Ahrefs’e özgü bir metrik olan Anahtar Kelime Zorluğu’na (KD) göre filtre uygulayabilirsiniz.
Anahtar Kelimeler Gezgini> Geniş terim girin> Sıralı eşleme> KD ekle <= 20 filtre
Ticari değeri yüksek, düşük zorluk dereceli anahtar kelimeler arıyorsanız, bir TBM filtresi eklemeyi deneyin (bu çok güncel değildir, ancak yine de ticari değerin iyi bir göstergesidir).
Anahtar Kelime Gezgini> KD <= 11 VE TBM $ 5 + için filtre
Bu, yüksek bir TBM’ye sahip düşük rekabet içeren anahtar kelimeleri ortaya çıkarır ve bu kelimeleri içeriklerinizde kullanarak rank etme fırsatı yakalayabilirsiniz.
5. Web sitenizin Google’daki performansını etkileyen kritik SEO sorunlarını bulun
Basit teknik SEO sorunları sitenizi olumsuz etkiliyor mu?
Siteyi Ahrefs Site Audit ile tarayarak bunu hemen öğrenebiliriz.
Site Denetimi> yeni proje> ayrıntıları girin> proje oluşturun
Bu, canlı bir tarama gerçekleştirir ve web sitenizle ilgili bir sürü sorunu keşfeder sorunlar varsa bunları bir rapor haline sizinle paylaşır.
Site Denetimi oldukça kapsamlı ve özelliklerle dolu bir araçtır, bu nedenle web sitenizin sağlığına ilişkin üst düzey bir genel bakış için Sağlık Puanınızı kontrol etmenizi öneririz.
Daha sonra daha derine dalabilir ve sitenizdeki eksik HTML etiketleri (Site Denetimindeki HTML etiketleri raporunu kullanarak) gibi belirli sorunları araştırabilirsiniz.
Site Denetimi> Proje> Tarama> Genel Bakış> HTML etiketlerine ve içeriğine gidin
Bu, diğerlerinin yanı sıra eksik meta başlık ve açıklama etiketlerinden bahsedecektir. Ayrıca, çok uzun veya kısa veya kopya olup olmadıklarını da gösterecektir.
Belirli periyotlarla sitenizi tarayarak sorunları giderebilir zamanla sitenizi kusursuz hale getirebilirsiniz.
Ahrefs SEO çalışmalarınızda size oldukça yardımcı olacak web sitenizin performansını düzenleyebileceğiniz araçlardan sadece birisidir. Bu yazıda Ahrefs kullanmaya yeni başlayacak olanlar için gözden çıkaramayacağınız kolaylıklar sağlayan birkaç ipucundan bahsettik. Ahrefs gibi birçok araç mevcut bunlardan herhangi birini kullanarak sitenizin sağlığını denetleyebilirsiniz.
İlginizi çekebilecek yazılar:
Bir yanıt yazın