Web siteniz için iki önemli kavram olan AdWords ve SEO dijital pazarlama için olmazsa olmazlar arasında yer almaktadır. Özellikle hedef müşteri kitlenize hitap etmek istediğinizde bu iki çalışma sizi başarılı sonuçlara götürecektir. SEO çalışmaları firmanızı arama motorlarında üst sıralara çıkarırken, yapacağınız AdWords reklamları ile marka bilinirliğiniz daha da artacaktır. Bu uygulamalar satış oranlarınızı yükseltmek ve ziyaretçi sayınızı artırmak için de faydalı olacaktır.
Yapacağınız AdWords ve SEO çalışmalarında filtreleme özelliğine dikkat ederseniz hedeflediğiniz sonuçlara daha hızlı şekilde ulaşabilirsiniz. Bu amaçla kelime, arama terimleri, geri dönüt belirleme, reklam içeriği ve buna benzer detaylara önem vermelisiniz. Böylece web siteniz her zaman en çok tercih edilenler arasında yer alacaktır.
AdWords ve SEO Avantajları Nelerdir?
Uzun vadede olumlu etkiler sunan SEO çalışmaları hem bölgesel hem de küresel sonuçlar verir. Maliyetinin düşük olması ve reklam getirisi elde etmenin en iyi yöntemlerinden biri olması SEO çalışmalarına olan talebi daha da artırır. Aynı zamanda bu çalışma web sitenize uzun dönemli konumlandırma özelliği sunacaktır. Bunun sonucunda elde edeceğiniz veriler ise ölçülebilir olur ve böylece yatırımlarınıza yön verebilirsiniz.
AdWords çalışmaları da benzer etkilere sahip olurken, bu reklam şeklinin yönetimi biraz daha kolaydır. Düzenli ödeme yapma planına dayanan reklamlardan hemen geri dönüş almaya başlayabilirsiniz. Hem yönetimi kolay hem de kullanıcı paneli basit olan bu reklam türünde maliyet SEO’ya kıyasla biraz daha fazladır. Bu nedenle AdWords ve SEO çalışması yaparken her aşamayı dikkatli şekilde tamamlamanız gerekmektedir.
AdWords ve SEO’nun Farkları Nelerdir?
AdWords ve SEO filtrelemeleri ile çalışmaya başlamadan önce bu iki kavramın ne gibi farkları olduğunu bilmenizde yarar vardır. Google Ads reklamları ödeme yaptığınız süre boyunca geçerli iken SEO çalışmaları anahtar kelime analizi, özgünlük ve buna benzer özellikleriyle daha uzun ömürlüdür. SEO ile organik arama sonuçları ile üst sıralara çıkmak reklamlara göre biraz daha basittir. SEO’da her ürünü pazarlamanız mümkünken Google Ads için bu durum tam tersidir. Maliyet olarak kıyasladığınızda da Google Ads biraz daha yüksek maliyetli olmasıyla bilinir.
SEO’da Filtreleme Yaparken Nelere Dikkat Edilmelidir?
SEO’da filtreleme yaparken anahtar kelime seçimi sizin için son derece önemli olacaktır. Yapacağınız çalışmanın boşa olmaması için hedef kitlenizi iyi tanımalı, buna yönelik analizlere ağırlık vermeli ve gerekirse potansiyel müşterilerinizi tanımak adına sosyal medya danışmanlığından yararlanmalısınız. Marka bilinirliğinizi arttırıp hedef kitlenizi istediğiniz boyuta getirdiğinizde AdWords çalışmalarına ağırlık verebilirsiniz. Bu amaçla sitenizi ziyaret eden kişilerin hangi anahtar kelimelerle arama yaptığını, bu kelimelerin türevlerini daha net şekilde görebilirsiniz. Siz de bu aşamada pek çok dijital pazarlama uzmanı gibi AdWords ve SEO çalışmalarını birlikte değerlendirebilirsiniz.
AdWords Çalışmaları Nasıl Olmalıdır?
Google AdWords üzerinden elde ettiğiniz verileri SEO’da kullanarak daha başarılı sonuçlara ulaşabilirsiniz. Bu amaçla Search Terms Raporu, Dönüşüm Getirmeyen Kelimeler, Ads Title ve Description, Locations, Trend Takibi, Display Campaigns, Best Seller gibi araçlardan yardım alabilirsiniz. Bunlara yönelik bir düzenleme yaptığınızda reklam çalışmalarınız size kısa süre içerisinde istediğiniz sonuçları verecektir.Kelime ve arama terimlerine yönelik bir filtreleme yapacağınızda ise dilerseniz Google kelime planlayıcısını kullanabilirsiniz. Bu araç sayesinde anahtar kelime bulabilir, arama hacmine ve tahminlerine ulaşabilirsiniz. Filtreleme yaparken ortalama aylık aramalar, yetişkin fikirlerini hariç tut, hesabımdaki anahtar kelimeleri ekleme, dil, konum, arama ağları, anahtar kelime metni gibi filtrelemeler yapabilirsiniz. Tüm bu çalışmaları yönetecek vaktiniz yoksa veya ayrıntılara hakim değilseniz SEM SEO olarak yanınızdayız. Sunduğumuz profesyonel ve kesintisiz destekten faydalanmak için başvuru formundan iletişime geçebilirsiniz.
Bir yanıt yazın