Google AdWords Reklamları ile ilgili yazılarımızı sizlerle daha önce paylaşmıştık. Reklam verenlerin pazarlama bütçelerinin büyük bir kısmını bu yönde harcadıkları hakkında zaten hem fikiriz ve de AdWords reklamlarının da “Reklamımı verdim, artık gelsin satışlar” zihniyetiyle ilerlemediğinin de bilincediyiz. Reklamlarımızı optimize ederken, çok yönlü düşünmemiz gerekir. Kampanyalarımızı doğru yönetebilmek için, anahtar kelimelerin hedefe yönelik olmasından doğru hedef kitle belirlenmesine, reklamlarımızın ilgi çekici olmasından düzenli olarak “search query” raporunun çekilmesine kadar oldukça geniş çaplı düşünmemiz gerekir. Bunların dışında da direk kampanya düzeyindeki optimizasyonlarımızı da iyi yapmak ve de bize sunulan imkanları sonuna kadar doğru kullanmak gerekir. Site bağlantıları ve telefon bağlantılarının değerini zaten bilmekteyiz. Adeta reklam içi reklam kampanyası gibi bizlere nasıl değer kattığını, tek tuşla aranma kolaylığı ve ya reklamımızın altında site bağlantılarıyla direk hedefe yönlendirme özelliklerini… Aslına baktığımızda da bunlar sadece SEM tarafının değil, aynı zamanda SEO tarafını da ilgilendiren konular. SEO tarafından bakacak olursak da, reklam vermeden reklam yapmak gibi bir özellik çıkıyor karşımıza. Bu yazımızda yeni bir özellik olan Call-Out özelliğine ve faydalarına değineceğiz.
Ek bilgi (reklam) uzantısı olarak da tanımalayabileceğimiz Call-Out özelliği, Google Arama Ağı metin reklamlarınıza ilave metin eklemenize olanak tanıyan yeni bir özelliktir. Bu, sunduğunuz ürün ve hizmetler de dahil olmak üzere işletmenizle ilgili ayrıntılı bilgiler verebilmenizi sağlar. Kendinizin öne çıkmasını istediğiniz özellikleri, vurucu cümleleri direk olarak hedef kitlenizle paylaşıbilmeniz için önemli bir fırsattır. Ek bilgiler, Google arama sonuçlarının üstünde ve altında yayınlanan reklamlarda gösterilir, ancak yandaki reklamlar da yayınlanma uyumsuzluğu nedeniyle gösterilmez. Bu ek bilgileri ister kampanyanızı oluştururken ekleyin, isterseniz de kampanyanızı oluşturduktan sonra ekleyin. Aynı şekilde bu ek bilgiler özelliğini isterseniz kampanya ayarlarında belirtip tüm kampanya reklamlarınızda gösterebilirsiniz, isterseniz de reklam grubu düzeyinde belirtip daha spesifik optimize ederek gösterilmesini sağlayabilirsiniz. Nasıl geri dönüş aldığını merak mı ediyorsunuz? Reklam uzantıları sekmesine giderek, açıklayıcı metni hem düzenleyebilir, hem de ek bilgiler içeren reklamların nasıl performans gösterdiğini öğrenebilirsiniz.
Bir e-ticaret sitesine sahip olduğunuzu varsayalım. Reklamlarınızda hâli hazırda site bağlantıları gösteriliyor olsun, ancak işletmenizin alışveriş yapan kullanıcılara tanıtmak istediğiniz bazı özel teklifleri, aldığı ödüller ve ya öne çıkarmak istediği özellikler de olsun. İşte bu noktada call-out özelliği devreye giriyor. “2014 yılının en iyi sitesi“, “En uygun fiyat garantisi“, “Ücretsiz kargo“, “%50 indirim” Bunları tetikleyici birer mesaj gibi kullanarak, yukarıda da dediğimiz gibi reklam içi reklamlar yaratarak yatırım gelirinizi (YG) arttırabilirsiniz. Böylelikle arama sonuçları sayfasında reklamınızın hemen altında bu bilgileri gören kullanıcılar, sitenize göz atarken ve ya alışveriş yaparken daha bilinçli kararlar verebilir hale gelirler ve güvenlerini kazanmış olursunuz.
Özelliklerin sürekli değiştirilebilir olması da, örneğin kampanya değişiklikleri gibi durumlarda bunları anında revize etmenize olanak tanır. Geçmişin arşivlenmesi ile de, girilen hangi bilginin nasıl bir getirisi olduğunu test etmenize olanak sağlar. Mobil cihazlarda göstermek üzere mobil cihazlar için optimize edilmiş ek bilgiler oluşturabilir veya seçtiğiniz cihazlarda belirli ek bilgileri devre dışı da bırakabilirsiniz. Ek bilgilerinizin gösterilmeye uygun olduğu tarihleri, haftanın günlerini veya günün saatlerini belirterek, daha ayrıntılı bir şekilde optimizasyon yapabilirsiniz.
Şu konulara dikkat etmemizde fayda var. Reklamınızın ek bilgilerle gösterilebilmesi için hesap, kampanya veya reklam grubu başına en az iki ek bilgi oluşturmanız gerekir. Ancak, reklamınızla birlikte mümkün olan en fazla sayıda ek bilginin gösterilebilmesi için, düzey başına dört ek bilgi oluşturmanızı öneririz ki bu zaten gösterilebilecek maksimum sayıdır. Ek bilgilerin sırası, uzunluğu ve gösterdikleri performans, reklamınızda ek bilgi gösterilip gösterilmeyeceğini ve kaç ek bilgi gösterileceğini etkiler. Masaüstü bilgisayarlarda ve tabletlerde görüntülenen arama sonuçları sayfalarındaki reklamlarda, reklam metninize ek olarak iki adet ile dört adet arası ek bilgi gösterilebilir. Yeni nesil cep telefonlarında görüntülenen reklamlarda en fazla dört ek bilgi gösterebilir, ancak WAP özellikli cep telefonlarında gösterilmez. Potansiyel müşterilere en alakalı reklam deneyimini sunmak için en ayrıntılı düzeydeki ek bilgiler gösterilir. Reklam grubu, kampanya ve hesap düzeylerinde ek bilgileriniz varsa, reklamlarınız bulundukları reklam grubu için oluşturulan ek bilgilerle gösterilir. Ek bilgileriniz, onları oluşturduğunuz sırayla gösterilildiğini de unutmamalıyız ki, bunları oluştururken hangi düzeyde ve hangi sırayla oluşturduğumuza dikkat edelim. Özellik yalnızca “Görüntülü Reklam Seçenekli Arama Ağı” ve “Yalnızca Arama Ağı” için seçilen kampanyalarda kullanılabilir. Ülkemizde kullanılan dili de göz önüne alırsak 25 karakter sınırlamasının olduğunu unutmamalıyız. Son olarak Google‘ın Call-out özelliğine sahip reklamlara bir tık daha fazla puan verdiğini de söylemeyi unutmayalım.
Konuyu toparlayacak olursak, bu yeni özellikle birlikte kendimizi daha iyi ön plana çıkarmanın bir yolunu bulduk gibi gözüküyor. Tabi bunun doğru optimizasyon ve doğru dilden geçtiğini de unutmamalıyız. Sonuç olarak, bizlere artı puan getirecek her türlü yeniliğe açık olduğumuzu bildirerek, Google ekibine şükranlarımızı iletiyoruz.
Bir yanıt yazın