Google, arama motoru sonuç sayfalarında (SERP’ler) herhangi bir web sitesini sıralamadan önce aktif olarak dikkate aldığı 200’den fazla arama motoru sıralama faktörüne sahiptir.
Bu bilgiye rağmen, SEO uzmanları nadiren belirli algoritmaların gerçekte nasıl çalıştığını biliyorlar. Google, SEO manipülasyonundan ve arama motoru sıralamalarında haksız yollarla sıralama yükseltmekten kaçınmak için bu bilgileri çok dikkatli bir şekilde korumaktadır.
Kısacası, Google nadiren “bunu yaparsanız, sitenizin SERP lerdeki sıralamasını iyileştirirsiniz” der. Açıkladığı en açık bilgi “yüksek kaliteli içerik oluşturmak” veya “alakalı ve güçlü bağlantılar elde etmek” gibi belirsiz ve genel ifadelerdir.
Ancak, 6 Ağustos 2014’te Google çok önemli bir açıklama yaptı;
Google, SSL sertifikası (https: //) olan web sitelerinin arama motoru sonuç sayfalarında (SERP’ler) ek bir avantaj elde edeceğini açıkladı.
Google tam olarak iki benzer web sitesi varsa (her şeyin eşit olduğunu varsayalım) SSL sertifikasına sahip web sitesinin, sitenin SSL sertifikası olmayan diğer sürümüne göre küçük bir avantajı olacağını söyledi.
Bir SSL sertifikasının bir sitenin arama motoru sıralamalarını ne kadar etkilediği ve geliştirdiği hakkında hala somut bir bilgimiz yok. Ancak bu yazıda, sahip olduğumuz bilgilere göz atarak SEO sıralamaları nasıl daha avantajlı konuma gelebiliriz bunu öğreneceğiz.
SSL sertifikası nedir ve nasıl çalışır işe bunu öğrenmekle başlayalım.
SSL sertifikası nedir?
SSL, Güvenli Yuva Katmanı anlamına gelir. Adından da anlaşılacağı gibi, ziyaretçilerin bir web sitesiyle paylaşmayı seçtikleri bilgileri koruyan ek bir güvenlik katmanı oluşturur.
SSL’i daha açık şekilde tanımlamak gerekirse:
“SSL, bir web sunucusu ile tarayıcı arasında şifreli bir bağlantı kurmak için kullanılan standart güvenlik teknolojisidir. Bu bağlantı, web sunucusu ile tarayıcı arasında iletilen tüm verilerin gizli kalmasını sağlar. ”
Bir ziyaretçi bir https: // web sitesini ziyaret ettiğinde, SSL sertifikası hangi bilgilerin paylaşıldığını gizler ve bu bilgileri kimseyle paylaşmaz.
SSL Arama motoru sıralamalarını nasıl etkiler?
Artık SSL’nin ne olduğunu ve nasıl çalıştığını anladığınıza göre, bunun bir web sitesinin arama motoru sıralaması üzerindeki etkisini öğrenelim.
SSL sertifikası bir web sitesinin arama motoru sıralamalarını aşağıdaki şekillerde etkiler:
1. Arama motoru sıralamalarında artış
Bu yazının başında belirttiğimiz gibi, Google, SSL sertifikası olan güvenli bir web sitesinin, diğer arama motoru optimizasyonu (SEO) faktörlerinin aynı kalması şartıyla, güvenli ve şifreli olmayan diğer web sitelerine göre avantaj sağlayacağını duyurmuştu.
SSL sertifikasının bir sitenin SEO sıralamaları üzerindeki kesin etkisini hesaplamak zor olabilir.
Örneğin, benzer özellikte iki web sitesi karşılaştırıldığında biri diğerinden daha güçlü geri bağlantıya sahip olmasına karşın, bu sitelerden SSL sertifikasına sahip olan diğerinden daha öncelikli sıralanacaktır.
Bu durumda, belki de 1.000’den fazla ekstra güçlü geri bağlantıya sahip olmanın avantajı, SSL sertifikasına sahip olmanın avantajı kadar sıralamaya etki etmemektedir.
Bu örneklere bakarak, web sitesi sahipleri bir SSL sertifikasına sahip olmanın sitelerinin bir anda arama motoru sonuçları sayfasının en üstüne çıkabileceğini düşünme hatasına düşmemelidir. Ancak, diğer arama motoru sıralama faktörleri ile ilgili çalışıyorlar ve tüm diğer önemli şeyleri doğru yapıyorlarsa, bir SSL sertifikası olması, onlara zor ve rekabetçi bir alan içinde diğer web sitelerini geçmek için çok ihtiyaç duyulan avantajı sağlar.
Bunların yanı sıra, bir SSL sertifikası da bir sitenin sıralamasını dolaylı olarak etkiler ve kârlılığını artırır.
2. Kullanıcı deneyimini geliştirerek SEO geliştirme
Bir SSL sertifikasının (güvenli ve güvenli bir web sitesi) kullanıcı deneyimini önemli ölçüde geliştirdiğine şüphe yoktur.
Bir kullanıcı güvenli olmayan bir web sitesine gelirse, sitenin güvenli olmadığını ve siteye göz atmayı bırakması gerektiğini düşündüren uyarılarla karşılaşır.
Şifrelenmemiş web siteleri açıkça kişisel bilgileri paylaşarak Google Chrome, genel internet kullanıcıları arasında internet güvenliği konusunda ihtiyaç duyulan güvenlik duygusunu hissettirmiyor. Kullanıcılar Artık şifrelenmemiş web sitelerini ziyaret etmede çok daha fazla tereddüt ediyorlar.
Buradaki önemli nokta, kötü kullanıcı deneyimi sunan web sitelerinin asla SERP’lerde en üst sıralarda yer alamamasıdır. SSL sertifikası olmayan şifrelenmemiş web siteleri iyi bir kullanıcı deneyimi sunamaz. Bu durum bu sitelere sıralama konusunda dezavantaj sağlar.
Çevrimiçi bir kullanıcının belirli bir anahtar kelimeyi aradığını ve web sitenizi Google üzerinden bulduğunu varsayalım. Tıklar, ana sayfanıza bir form doldurmayı planladığı yere gelir ve anında web sitesinin güvenli olmadığını belirten bir Google Chrome göstergesi ile karşılaşır. Bunun üzerine siteyi ziyaretinden birkaç saniye sonra web sitenizden ayrılır.
Google bu davranışı fark eder. Web sitenizi ziyaret eden çok fazla kişi tam olarak bunu yaparsa Google bunun sonucu olarak SERP’lerde web sitenizi sıralamadan düşürecektir. Çünkü pek çok kişi, açılıştan hemen sonra web sitesinden çıkacaksa, Google web sitenizin bu anahtar kelime için çok yüksek sıralamaya layık olmadığını düşünür.
Güvenli olmayan ve şifresiz bir web sitesine sahip olmanız dolaylı olarak, arama motoru sonuç sayfalarında bir düşüşe neden olur bu durum domino etkisi yaparak onu daha da aşağı iter.
Bu durum daha az trafik almaya, daha az geri bağlantı oluşturmaya ve daha az viral trafik fırsatı anlamına gelir.
SSL sertifikası yüklemek neden önemli diye soracak olursanız, günümüz dijital ortamında hayatta kalmak ve gelişmek istiyorsanız, SSL sertifikası edinmiş güvenli bağlantılı bir web siteniz olması gerekir.
Yeterince trafik alıp yüksek bir sıralamaya sahip olmak için Sitenizin uygun bir SSL sertifikasına sahip olduğundan ve sitenizin ziyaretçileri için% 100 güvenli olduğundan emin olun.