SEO Nedir?, “Search Engine Optimization” yani arama motoru optimizasyonu demektir. Türkçe kısaltması sektörde çok nadir kullanılır. SEO, belirlenen anahtar kelimeler üzerinde, arama sonuçlarında üst sıralarda yer almasını sağlamak için yapılan çalışmalara verilen genel isimdir. Arama sonuçlarında üst sıralarda yer almak, sitenizde yer alan bilgi, hizmet veya sattığınız bir ürüne daha fazla insanın ulaşmasını sağlar. Arama sonuçlarında üst sıralarda yer almak için SEO dışında SEM (Search Engine Marketing) hizmetinden de yararlanılabilir, ancak bu reklamlar için düzenli olarak bir bütçe ayırmanız gerekmektedir. SEO uzun vadede meyve verirken, SEM yani dijital reklamlar size harcadıkça geri dönüş sağlar.
SEO NEDİR? NASIL YAPILIR?
SEO Nedir?, sorusunun cevabını yukarıda verdik. Şimdi sıra SEO nasıl yapılır? sorusuna değinmeye geldi. SEO, site içi(on-site) ve site-dışı(off-site) olmak üzere ikiye ayrılır. Site-içi SEO, web sayfası üzerinde yapılan SEO çalışmalarının tamamını kapsar. Önemli noktaları başlıca sıralamak gerekirse;
- Özgün içeriklere yer verilmesine,
- Doğru title, decription ve diğer meta taglere,
- Görsellerin alt tagleri ile eklenmesine,
- İlgili sayfaların birbirleri ile linklenmesine,
- <h> taglerinin doğru kullanılmasına,
- Text/HTML oranına,
- Sitenin güvenlik ve hız anlamında performansına,
mutlaka dikkat edilmesi gerekiyor. İyi bir kullanıcı deneyimi sunan web siteleri, arama motorları tarafından ödüllendiriliyor. Kullanıcıları istedikleri bilgiye kolay bir şekilde ulaştırmanız gerçekten oldukça önemli. Arama motoru algoritmalarınca hareket eden botlar içinse, sitenizi oluşturan kodları onlar için anlamlı hale getirdikçe sayfalarınızın daha kolay indexlenmesini sağlıyorsunuz. Tarayıcı robotları ne kadar az yorarsanız, siteniz de arama sonuçlarında üst sıralara doğru ilerliyor.
Site dışı SEO ise daha çok, sitenize aldığınız backlink’ler ve bu backlink’ler konusunda yaptığınız düzenlemeleri kapsar. Backlink, bir web sitesinin başka bir siteye verdiği linke verilen isimdir. Backlink almak diğer sitelerden referans almış olmak gibi düşünülebilir. Site dışı SEO çalışmaları yanlış yapılırsa, siteniz ciddi anlamda zarar görebilir. Sitenizle herhangi bir yönden alakası olmayan, ücretli olarak aldığınız suni linklerin hiç bir değeri yoktur. Link aldığınız sitenin PageRank’ine mutlaka dikkat etmelisiniz. Dolayısı ile bir teknoloji bloğuna, yemek tarifleri sitelerinden aldığınız yüzlerce link yerine birkaç tane teknoloji bloğundan link alırsanız, sizin için çok daha faydalı olacaktır.
SEO yüzlerce parametreden oluşan çok kapsamlı bir konu. Bu parametrelerin sadece birkaçını yapmanız size gözle görülür bir fayda sağlayamayabilir, ancak hepsinin bir araya gelmesi durumunda, sitenize gelen organik trafiğin artışını gözlemlemek yüzünüzü gülümsetecektir.