X

Title Tag Nedir?

Title tag, web sitesinde bulunan spesifik bir sayfanın arama sonuçlarında çıkan (SERPs) ve aynı zamanda browser tablarında görünen başlığını belirleyen elemandır.

Title taglerin en önemli özellikleri arama motorlarının sayfayı indexlerken bu başlık kısmını kullanmalarıdır. Arama sonuçları sayfalarında listelenen sonuçlarda hepimizin bildiği gibi mavi bir başlık, altında sayfanın görünen URL’si ve akabinde de kısa bir açıklama yani Meta Description bölümü görüntülenir.

Yukarıdaki örnekde görüldüğü üzere Google arama motorunda “sem seo” kelimeleri ile arama yapıldığında Google tarafından indexlenen arama sonuçları listeleniyor. Arama sonuçlarının ilk sırasında “SEM SEO – Dijital Reklam Ajansı” title tagi ile yani site başlığı ile www.semseo.com.tr domaini görünüyor. Örnekte sırası ile Title, URL ve Meta Descriptionların yerleri Google arama sonuçlarında çıktığı şekilde gösterilmiştir.

Title Tag Neden Önemlidir?

Bir sayfanın title tagi yukarıda görüldüğü gibi arama sonuçlarında mavi renkle göze batacak şekilde ve sayfanızın açıklamasını yapan ilk elemandır. Title tag yani arama sonuçlarında görünen site başlığınız ne kadar doğru yazılmışsa arama yapan kullanıcının linke tıklayıp sayfanızı ziyaret etme oranı o kadar yüksek olacaktır.

Title yani sayfanızın başlığını web sitenizin “Vitrini” olarak düşünmelisiniz!

Bir dükkanınız veya iş yeriniz olduğunu düşünün. Vitrininiz ne kadar düzenli ve müşteri odaklı ise mağazanıza gelen ziyaretçi sayısı o kadar artacaktır. Bu nedenle vitrine özel bir kurgu yapıp güzel görünmesini sağlamak yanında en çok satan ve en güzel ürünlerinizi de vitrine mantıklı bir şekilde yerleştirmek zorundasınız.

Şimdi title için bir daha düşünün. SERP’de karşınıza çıkan o kötü yazılmış, kısa yazılmış, aradığınız şeyle alakası olmayan kelimelerin de yer aldığı sonuçlara hangi sıklıkla tıklıyorsunuz?

SEO Title Nasıl Olmalı?

Bir title düzgün imla kuralları ile yazılmış, aradığınız anahtar kelimeleri içeren ve uygun uzunlukta ise sonuçları listeleyen her kullanıcının bu sayfayı ziyaret etme isteği de bir o kadar artacaktır.

Kötü ve uygunsuz title/site başlığı yazılması bir çok web tasarımcının veya editörün dikkat etmediği kritik bir konudur. Kötü yazılmış title ve meta description ile çok iyi yazılmış bir içeriğin dahi hit alma oranları düşecektir. Birinci sırada kötü yazılmış bir linktense ikinci sıradaki çok iyi yazılmış linki tıklamayı birçok kişi tercih edecektir.

SEO kurallarına uygun bir title tag yazarken öncelikle teknik olarak en çok 65 en az da 30 karakter olmasına dikkat edilmesi gerekiyor. 65 karakter üzeri olan title elemanları arama sonuçlarında görünmeyecek ve nokta nokta olarak devam edecektir.

Ayrıca SEO uyumlu title yazarken mutlaka sayfanın anahtar kelimelerini de belirleyin ve bu anahtar kelimeleri mümkün olduğunca anlamlı bür cümle oluşturarak başlığınızda kullanın. Çift title kullanmayın. Marka veya site adını bir kere ve title sonunda tire ile veya bölünmüş çizgi ile verebilirsiniz.

HTML Title Tag Kodu Nedir?

Title kodu head kısmının içerisinde bulunacak şekilde aşağıdaki gibi yazılır;

<head>
<meta charset=”UTF-8″/>
<title>Title Tag Nedir? – SEM SEO</title>
…….