X

SEO’ya Uygun Title Nasıl Yazılmalı?

Title tag veya diğer adıyla başlık etiketi, yazdığınız içeriğin insanlara ve arama motorlarına ne ile ilgili olduğunu belirtir. İlgi çekici bir title, kullanıcıların sitenizi arama sonuçlarında görünce ziyaret etmeye karar vermesine neden olan etkenlerin belki de en önemlisidir. Title’ın arama sonuçlarında nasıl gözüktüğünü aşağıdaki ekran görüntüsünde görebilirsiniz. Title aynı zamanda web tarayıcınızın üzerindeki sekmede yer alır. Yani sürekli kullanıcıların gözünün önündedir.

SEO Uyumlu Title Nasıl Yazılır?

SEO uyumlu title yazarken dikkat etmeniz gerekenleri sizler için aşağıda listeliyoruz;

  • Title Uzunluğu: İdeal title uzunluğu, boşluklar da dahil 50-60 karakter olmalıdır. Fazla uzun yazdığınız bir title’ın tamamı arama sonuçlarında gözükmeyecektir. Gereğinden fazla uzun yazılmış bir title örneği aşağıdaki ekran görüntüsünde yer almaktadır.
  • Anahtar Kelime Yerleşimi: Title yazarken en çok dikkat etmeniz gereken bir diğer konu ise anahtar kelime yerleşimidir. Sayfanızın anahtar kelimesini title içerisinde mutlaka geçirmeniz gerekmektedir. Örneğin “bilgisayar” kelimesine arama sonuçlarında bakacak olursanız, ilk sıralarda yer alan sitelerin “bilgisayar” anahtar kelimesine title’larında yer verdiğini görebilirsiniz.
  • Her Sayfaya Özgün Title Yazın: Her sayfanın kendine ait bir title tag’inin olması oldukça önemlidir. Kopya title aynı zamanda kopya içerik demektir.
  • Markanızın İsmine Yer Verin: Markanızın veya web sitenizin ismine title’larınızın sonunda yer vermelisiniz. Örnek vermek gerekirse: https://www.semseo.com.tr/rehber/seo-sozlugu/nofollow-nedir/ ve diğer tüm sayfaların title’ının sonunda “SEM SEO” yazdığını görebilirsiniz.
  • Title’larınızı Kullanıcılara Göre Yazın: Başlıklarınızı anahtar kelimelerle doldurarak kirletmeyin. Arama motorları için değil, kullanıcılara mantıklı gelecek title yapıları oluşturmaya çalışın. Abartılı bir şekilde anahtar kelime kullanmak, spam algısı yaratabilir.
  • Title’larınızı “-” ile ayırın: Başlıklarınızı yazarken alt çizgi, virgül, soru işareti gibi noktalama işaretleri kullanmadan ayırmalısınız.

Doğru Yapı:<title>Nofollow Nedir? – SEM SEO</title>

Yanlış Yapı: <title>Nofollow Nedir? _ SEM SEO</title>

<title>Nofollow Nedir? * SEM SEO</title>

Kısaca toparlamak gerekirse ilgi çekici ve sade bir title yazmak, web sitenize arama sonuçları üzerinden gelen kullanıcıları çekmek için en çok üzerinde durmanız gereken konulardan bir tanesi. Rakiplerinizi inceleyip bu doğrultuda title stratejileri de geliştirmeniz mümkün. SEM&SEO sizler için SEO sözlüğünü geliştirmeye devam edecek.