Meta Tag Nedir?

Meta tag, arama motorlarına sitenizin ve içeriğinizin ne hakkında olduğu bilgisini veren ve her zaman html kodunun HEAD kısmına yerleştirilirilen etiketlerdir.

Açıkçası arama motorları algoritmalarını sürekli geliştirdiğinden, siteyi taramak, ne hakkında olduğunu anlamak için Meta tag’lere artık çok fazla ihtiyaç duymuyor. Ancak yine de Meta tag’ler bir sitenin olmazsa olmazlarındandır.

Meta Tag’ler Nelerdir?

  • Title: Title, listenin başında bulunmasına rağmen bir Meta tag değildir ancak Meta tag’lerden de ayrı tutulamaz. Title, sayfanızın başlığını belirttiğiniz ve Google açısından en önemli bulunan etikettir. Aşağıdaki gibi sitenizin ya da içeriğinizin ne ile ilgili olduğu TİTLE etiketleri arasına açıklayıcı bir şekilde girilmelidir.

title-semseo

  • Description: Arama motorlarının hala dikkatini çeken description, sitenizin ya da içeriğinizin özet olacak şekilde açıklamasının belirtildiği yerdir. Meta description, keyword gibi sıralı sözcükler yerine aşağıdaki gibi içerik ile alakalı cümle yapısıyla girilmelidir.

description-semseo

  • Keywords: Keywords, adından da anlaşılacağı gibi sitenizin ya da içeriğinizin hangi anahtar kelime üzerine yoğunlaştığını belirttiğiniz etikettir. Ancak yine gelişen algoritmalarla birlikte eski önemini yitirdiğini söyleyebiliriz.keywords-semseo
  • Robots: Robots, sayfanızın ya da içeriğinizdeki linklerin indexlenmesini isteyip istemediğinizi arama motorlarına belirttiğiniz etikettir. Sayfa ile ilgili isteğinize bağlı olarak aşağıdaki değerleri ekleyebiliyorsunuz.

İndex: Sayfanın dizine eklenmesine izin verdiğiniz anlamına gelir.

Noindex: Sayfanın dizine eklenmesini istemediğiniz anlamına gelir.

Follow: Sayfanın içindeki bağlantı verilen linklerin izlenmesini istediğiniz anlamına gelir.

Nofollow: Sayfanın içindeki bağlantı verilen linklerin izlenmesini istemediğiniz anlamına gelir.

Archive: Sayfanın ön izleme için ekran görüntüsünün oluşturulacağı anlamına gelir.

Noarchive: Sayfanın ön izleme için ekran görüntüsünün oluşturulmayacağı anlamına gelir.

None: Sayfanın gözardı edilmesini istediğiniz anlamına gelir.

Noodp: Eğer siteniz DMOZ dizininde kayıtlı ise arama sonuçlarında DMOZ dizinindeki açıklamanın değil de sayfanızın kendi açıklamasını kullanmak istediğinizi belirtir.robots-semseo

Robots etiketine alternatif olarak robots.txt dosyasını kullanabilirsiniz. Bu dosyayla ilgili daha fazla bilgi almak için Robots.txt Nedir ve Nasıl Oluşturulur? makalemize göz atabilirsiniz.

  • Content-Type ve Charset: Content-Type ve Charset sayfanızın karakter kodlamasını gösterir. Bu sebeple çok önemlidir ve yazılmadığı takdirde sayfanız ISO-8859-1 karakter kodlaması ile gösterilir. Eğer Türkçe içerikli bir siteye sahipseniz bu kodlama UTF-8 olmalıdır. Content Type ve Charset HEAD etiketi içerisinde en üste yazılmalıdır. Aralarındaki fark ise Content-Type’ın HTML 4.01’de, Charset’in HTML 5’de kullanılmasıdır.

content-type-charset-semseo

Yorumlar kapatılmış.