Meta description, web sayfanızın içeriği ilgili kısa bir açıklama yaptığınız ve arama sonuçlarında kullanıcıların görebildiği bir meta tag’dir. Sayfalarınızın <head></head> kısmında yer alır. Son dönemde arama motorları tarafından eskisi kadar değer verilmese de hala trafiği etkileyen bir unsur olarak göze çarpmaktadır.
Örnek description yapısı aşağıda yer almaktadır:
<meta name=“description” content=“Açıklamanızı yazdığınız bölüm”/>
Meta Description’ın arama sonuçlarında nasıl gözüktüğünü ise aşağıdaki ekran görüntüsünde görebilirsiniz:
Description, en çok dikkat edilmesi gereken, önemli meta tag’ler arasında yer almaktadır.
Meta Description Yapısında Dikkat Edilmesi Gerekenler
Meta description yazarken dikkat etmeniz gereken püf noktalarını “SEO uyumlu meta description nasıl yazılır?” isimli makalemizde yazmıştır. Burada yüzeysel olarak dikkat edilmesi gereken noktalara değinecek olursak;
- Her sayfa için özgün bir meta description yazılmasına
- Sayfanızın anahtar kelimesinin, description içerisinde yer almasına ancak 2 veya 3 defadan fazla geçirilmemesine
- Açıklamanın, sayfanızın ufak bir özeti şeklinde olmasına
- Son olarak arama motorları için değil, kullanıcıları bilgilendirecek işe yarar açıklamalar yazmaya özen göstermeniz gerekmektedir.
Özellikle son madde gerçekten çok önemli. Eğer arama motorları yazdığınız meta açıklamasını beğenmezse, sayfanızın içerisinden kendi bir kaç cümle seçerek, description’ı oluşturur.
Bilgisayar fiyatlarını listelediğiniz bir web sayfası için, düzgün yazılmamış bir meta açıklaması örneği vermek gerekirse;
<meta name=“description” content=“Bilgisayar fiyatları. Bilgisayar modelleri. Bilgisayar çeşitleri. Bilgisayar fiyatlarında kampanya”/>
gibi bir meta açıklaması, büyük ihtimalle arama motoru algoritmaları tarafından beğenilmeyecek ve sayfadan başka cümleler seçilecektir. Karakter limitini aşmanız durumunda ise arama motoru sonuçlarında aşağıdaki ekran görüntüsünde olduğu gibi bir tablo ile karşılaşabilirsiniz.
Meta Description’ın SEO’ya Etkisi
Yukarıda bahsettiğimiz üzere açıklama bölümü direk olarak sıralamalara etki etmese de; özgün olarak bilgilendirici ve dikkat çekici meta açıklamalar yazmak, kullanıcıların arama sonuçlarından sitenize girme oranını ciddi anlamda arttırabilir. Sayfanızın tıklama oranlarının artması demek, zamanla arama sonuçlarında daha üstte yer alacağı anlamına da gelir. Özet olarak, meta descriptionlarınızı yazarken yukarıdaki likte verilen yazıyı dikkatli bir şekilde okumanızı ve oradaki kurallara uyarak sayfanızın güçlenmesini sağlayabilirsiniz.