Hreflang etiketi, (rel = “alternate” hreflang = “x” olarak da adlandırılır), Google’a belirli bir sayfada hangi dili kullandığınız hakkında bilgi verir. Böylece arama motoru bu sonucu, o dilde arama yapan kullanıcılara sunabilir.
Kod Örneği: <link rel=”alternate” href=”http://ornek.com” hreflang=”tr” />
Hreflang Etiketi Ne İşe Yarar?
Aralık 2011’de Google tarafından tanıtılan hreflang etiketi, herhangi bir dildeki web sayfalarının arama motorları sonucunda gösterilmesini sağlar. Hreflang etiketi, arama motorlarına, “x” dilinde arama yapan bir kullanıcının, aradığı dilde içeriğe sahip sayfa gösteren bir sinyal ekler.
Örneğin, İngilizce ana sayfanızın İspanyolca dilinde bir sürümünü oluşturdunuz. Arama motorunun o dili kullanan kullanıcılara, ana sayfanızın İngilizce değil de İspanyolca sürümünü göstermesi için hreflang=”es” etiketini kullanmalısınız. Bu, hedef kitlenizin, sayfanızın kendileri için en uygun sürümüne ulaştığından emin olmanızı sağlar. Böylece, hemen çıkma oranınız düşebilir ve dönüşümleriniz artabilir.
Hreflang ayrıca, hedeflenmiş bir dilin varyantlarına sahip bir içeriğiniz olduğunu göstermek için de kullanılabilir. Böyle bir durumda, hreflang etiketini genişletebilirsiniz. Örneğin, İspanyolca için hreflang=”es-es” yazarken Meksika İspanyolcası için hreflang=”es-mx” yazabilirsiniz. Bu, kullanıcıların para birimi, gönderim, mevsimsellik ve kültür varyasyonlarını kontrol etmesi için kullanışlıdır.
Hreflang bir sinyaldir, komut değil. Bu, diğer SEO faktörlerinin hreflang etiketini geçersiz kılabileceği ve sayfanızın başka sürümünün daha üst sıraya yerleşmesine neden olabileceği anlamına gelir. Arama motorlarına kullanıcıların hangi dildeki sayfaları göstereceği konusunda en net sinyalleri vermek için diğer uluslararası SEO uygulamalarını kullandığınızdan emin olun.
Not: Şu an, Google ve Yandex, hreflang özelliğini kullanıyor.
Hreflang Etiketi Nereye Eklenir?
Hreflang etiketi, sayfalarınızın header kısmına veya site haritasına yerleştirilebilir. Bu yerlerden sadece birine yerleştirmelisiniz. Site haritasını seçerseniz Hreflang aracı size yardımcı olacaktır.
Hreflang Etiketi Neye Benziyor?
Her sayfadaki hreflang etiketi, tüm sayfaların yanı sıra kendisine referans içermelidir. İspanyolca olan web siteniz sadece İspanya, Fransız ve Portekiz’deki müşterilere jambon satıyorsa, ana sayfanızın hreflang etiketleri şu şekilde görünebilir:
<link rel=”alternate” href=”example.com” hreflang=”es-es” />
<link rel=”alternate” href=”example.com/fr/” hreflang=”fr-fr” />
<link rel=”alternate” href=”example.com/pt/” hreflang=”pt-pt” />
Aynı etiketler, Fransızca ve Portekizce olan sayfalarınızda da olmalıdır. Bu arada, Meksika, Fransız Kanadalı ve Brezilyalı müşteriler sitenizi hala görebilir.(çünkü, hreflang bir komut değildir.).
ISO Dili ve Bölge Kodları
Google, dil kodları için ISO 639-1 formatını destekliyor(Türkçe-tr). ISO 3166 Alpha 2 formatını kullanarak daha belirgin hale getirebilirsiniz(Azerbeycan-az). Yazdığınız tüm etiketleri en az 2 kere kontrol edin. Ya da Hreflang Tags Generator Tools kullanabilirsiniz.
Eğer sayfanızın birden fazla ülkedeki veya bölgededeki kullanıcılar için olduğunu göstermek istiyorsanız tek bir sayfaya birden fazla hreflang atayabilirsiniz. Örneğin, sayda Etiyopya ve Eritre’de yaşayan ve Amharca konuşan kişileri hedef alıyorsa, bunun gibi bir etiketi belirtebilirsiniz:
<link rel=”alternate” href=”example.com” hreflang=”am-et” />
<link rel=”alternate” href=”example.com” hreflang=”am-er” />
Amharca dilini kullanan, Cibuti veya dünyanın başka yerlerinden kullanıcıları çekmek istiyorsanız bölge kodu olmadan genel bir hreflang etiketi ekleyebilirsiniz.
<link rel=”alternate” href=”example.com” hreflang=”am” />
X-default’lı Genel Hedefleme
Sayfanız çeşitli dillerde içerik sunuyorsa veya bir kullanıcıdan tercih edilen sayfa seçmesini istiyorsa, sayfanın özellikle bir dili hedeflemediğini göstermek için x-default değerini kullanabilirsiniz. (<link rel=”alternate” href=”http://example.com/” hreflang=”x-default” />)
Hreflang’in Sıralama Etkisi
Hreflang etiketleri tek başlarına trafiğinizi arttıramayabilir. Bunun yerine, hreflang kullanma amacı, doğru içeriği doğru kullanıcılara sunmaktır. Bu da hemen çıkma oranınızı düşürür.
“hreflang” ve “rel canonical” Arasındaki Fark
“rel canonical” etiketi, arama motorları tarafından aynı içeriğin iki farklı link yapısı ile ulaşılması sonucunda örümceklerin hangi linki baz alacağını belirtmemizi sağlar. Öte yandan hreflang, farklı sayfaların bir aramada, dil ve bölgeye göre hangi sayfaların gösterilmesi gerektiğini arama motorlarına anlatmamıza yardımcı olan bir araçtır.
Google, sitenizde ülke veya dil sürümleri arasında rel= canonical kullanmamanızı öneriyor. Ancak yine de ülke ve dil sürümü için de kullanabilirsiniz.