X

En Önemli SEO Kuralları Nelerdir?

en önemli SEO kuralları

SEO Kuralları, Google’ın her geçen gün yaptığı güncellemelerle değişse de temelde en çok dikkat edilmesi gereken bazı kurallar vardır. Bu yazımızda sizin için bu en temel ve en geçerli kuralları yazdık.

1.İçerik

İçerik, en önemli Google sıralama faktörlerinden biri ve en temel SEO kurallarındandır. Özellikle son yıllarda, anahtar kelime odaklı içerikten, doğal dilde yazılan ve daha alakalı içeriklere doğru bir kayma görülüyor. Araştırmalara göre, ilk 20 sorgudan sadece %53’ünün title etiketinde ve açılış sayfalarının %40’ından azının h1’lerinde anahtar kelimelere sahip olduğu tespit edildi. Bu oranlar, Google’ın içeriği alaka düzeyinin artık anahtar kelimelerin önünde değerlendirdiğini açıkça göstermektedir.

‘Alakalı’ içerik nasıl görünür?

Örneğin, Google’dan “Golden Retriever” sonuçlarını alalım. DogTime’ın Golden Retriever ile ilgili makalesi, yaklaşık 3,500 kelimedir ve cinsi, özellikleri, tarihi, kişilikleri, sağlığı, ve bakımı gibi Golden Retriever’ın tüm özelliklerini kapsar. Sayfada birden çok resim ve “gömülü” video da bulunuyor. Burada semantik(anlamsal) arama devreye giriyor. RankBrain ve Hummingbird gibi algoritmalar sürekli semantik alaka ve optimizasyon için güncelleniyor. Bu da, bir içeriğin yetkin ve anlaşılır bir dilde yazılmasının gereksiz ve okunamayan anahtar kelime yoğunluklarının üstüne çıkmasına sebep oluyor. Araştırmalar ayrıca daha çok detaya girebildiği için uzun içeriklerin kısa içeriklere göre daha iyi olduğunu gösteriyor.

İçerik Nasıl Optimize Edilir?

  • Yetersiz içerikleri bulun ve düzeltin.
  • Tüm sayfalarda, içerik konularını daraltın ve daha ayrıntılı olarak düzeltin.

İçerik Bounce Rate(Hemen Çıkma Oranı) ve Click-Through Rate(Tıklama Oranı) gibi sıralama faktörlerinden etkilenir. En iyi sonuçlar için, içeriğin hem cevap arayan kitle için kapsamlı hem de alakalı olduğundan emin olunmalı.

2.Backlink

Backlinkler önemli bir Google sıralama faktörü olmayı sürdürüyor. Google, iyi linkleri, kullanışsız ve alakasız linklerden farklı değerlendiriyor. Daha fazla bağlantı, sitenizin trafiği için iyi olacaktır. Fakat bu durum backlink aldığınız platformlar konuyla alakalı ve yetkinse geçerli.

İçeriğiniz yüksek kaliteli backlinkler kazandığında, üç önemli sıralama sinyaline ulaşırsınız:

  • Backlink Sayısı
  • Yetkin link
  • Link Çeşitliliği

Sosyal sinyallerin ana kollarından birisi olarak kaliteli backlink alımını gösterebiliriz. Sıralamadaki konumun ve sosyal sinyallerin, tüm sosyal medya kanalları ile güçlü bir ilişkisi var.

Nasıl Kaliteli Backlink Alınır?

Bağlantı kurmanın(backlink kazanmanın) bir çok farklı yolu var, ancak hepsinin temelinde içerik pazarlaması vardır.

Birinci adım:Kaliteli içerik oluşturmak

İkinci adım:Tanıtmak

Nereden başlayacağınızdan emin değilseniz, başkasının paylaştığı, alakalı ve backlinkleri olan bir içeriği bulup, geliştirip, paylaşabilirsiniz. Bunun dışında,

  • İçeriğinizin kaç tane linke sahip olduğunu ve bu linklerin kalitesini inceleyin
  • Backlink almak için başkalarıyla kaliteli ortaklık kurun
  • Spam ve kalitesiz linklerden kurtulun

Bu konu ile ilgili daha detaylı bilgiye Link Building Nedir ve Nasıl Yapılır adlı içeriğimizden ulaşabilirsiniz.

3.Mobil Uyumlu Kullanıcı Deneyimi

2016 yılından sonra, Google mobil uyumlu siteleri ön plana çıkarmaya başladı. Bu, Google’ın artık öncelikle web sitelerinin mobil sürümünü tarayacağı anlamına geliyor. Mobil optimizasyon son derece önemli bir sıralama faktörü haline geldi. İçeriğin, mobil platformlara uygun ve masaüstü içerik ile özdeşleşmesi her zamankinden daha önemli olacaktır. Mobil uyumluluk artık standart ve web sitelerinin %85’i Google’ın mobil uyum kriterlerine ulaşmış durumda. Artık, mobil uyumlu olmaktan çok öte mobil için düşünerek hareket edilmeli.

Küçük bir uyarı olarak, sitenizin mobil bir sürümünü oluşturmaya devam ediyorsanız, tamamlanıncaya kadar başlatmayın. Web sitenizin tamamlanmamış bir mobil sürümünün yayınlanmasının, sıralama işlemleriniz için yardımdan çok zararı olacaktır.

Sayfa hızı, iyi bir kullanıcı deneyimi için önemli bir sıralama faktörüdür. Mobil web siteleri 2 saniye veya daha kısa sürede, masaüstü web siteleri ise 3 saniye veya daha kısa sürede yüklenmelidir.

Mobil Siteler Nasıl Optimize Edilir?

  • Web sitenizin mobil sürümünü, eklemek ve doğrulamak için Google Search Console’u kullanın.
  • Mobil platformdaki içeriğinizin masaüstü sürümüyle özdeşlemiş olduğundan emin olun.
  • Mobil sitenizin, robots.txt test aracını kullanarak, Googlebot tarafından erişilebilir olduğundan emin olun.
  • Sayfanızın yavaş, sıkıştırılmamış içeiriği, hataları olup olmadığını anlamak için ve web sitenizi yavaşlatan diğer öğeleri bulmak için PageSpeed Insight’ı kullanın.

4.Diğer Teknik SEO Faktörleri

Web sitenizin sıralamasında rol oynayabilecek birçok teknik faktör var. Bu faktörlerin bir kısmı:

  • Şifreleme: HTTPS web siteleri ile ilk sayfa Google sıralamaları arasında güçlü bir ilişki bulunuyor. En iyi web sitelerinin yaklaşık %45’i HTTPS şifrelemesi kullanıyor. Google, 2014’te, güçlü HTTPS şifrelemesine sahip web sitelerinin HTTP kullanıcılarından daha iyi sıralaması olduğunu doğruladı. Ayrıca şuan, HTTPS’ye geçmeyen web sitelerini Google Chrome’da güvensiz olarak işaretlemiş durumda.
  • H1 ve H2 Headingleri: Bu yıl arama sonuçlarında, kaynak kodunda bir h1 ve birden çok h2 bulunan sayfa sayısı iyice artmış durumda. Araştırmalar, en az bir h2 etiketi kullanmanın, sıralamada yükselmeyle ilişkisi olduğunu göstermiştir.
  • Link metni: İçerik ile eşleşen linkler, sıralamada hala güçlü bir etkiye sahip. Ancak, linkleriniz spam olarak görünüyorsa, bir Penguen cezası riski var. Backlinklerinizin çeşitli ve organik olduğundan emin olun.
  • Geçiş Reklamları: Google mobil optimizasyonuyla beraber, rahatsız edici pop-up reklamlarla mücadeleye kaldırmaya çalışıyor. Bunlar, ana içeriği kaplayan ya da tıklanıldığında kullanıcıyı başka sayfaya yönlendiren reklamlar. Bu reklamları kullanan web sitelerinin sıralamada düşmeye başladığı anlamına gelebilir. Bunların istisnaları olarak; giriş diyalog kutuları, küçük bannerlar ve yasa olarak gerekli geçiş reklamları.(Örn. Yaş doğrulaması)

Teknik Faktörler Nasıl Optimize Edilir?

  • HTTPS şifrelemesine geçin.
  • h2 etiketleri kullanmaya başlayın.
  • Link metninizin anlamsal açıdan anlaşılır ve konuyla alakalı olduğundan emin olun.
  • Tüm müdahaleci geçiş reklamlarını mobil web sitenizden kaldırın.

Sonuç olarak, SEO sürekli gelişen bir endüstridir. Geçtiğimiz birkaç yılda, Google’ın zengin içerik, kaliteli bağlantılar(backlinkler) ve iyi bir mobil deneyim için istikrarlı adımlar attığını gördük. Diğer sıralama faktörleri de önemlidir ve sıralamanızda rol oynayacaklardır. Ancak, web sitenizi bahsettiğimiz faktörler ile geliştirmeye öncelik verirseniz, rekabet ettiğiniz kişi veya kurumlardan önde başlayacaksınız.