Google Alışveriş Reklamları Nedir?
Google Alışveriş reklamları, sitemizde bulunan ürünlere tek tek reklam oluşturmadan, ürünlerimizin özelliklerini, resimlerini, fiyatlarını ve promosyonlarını feed olarak eklenmesine izin verip bunları reklamlarda dinamik olarak değiştirerek gösteren bir Adwords reklam biçimidir.
Eski ismiyle ürün listeleme reklamları ya da olarak bilinen Google Alışveriş reklamları sadece e-ticaret siteleri yani alışveriş siteleri için kullanılabilmektedir.
Google Alışveriş Reklamları Nerede Gösterilir?
Google Alışveriş Reklamları, arama sonuç sayfasının en üst kısmında ürün resmi ile birlikte köşesinde sponsorlu yazısı bulunan bölümde gösterilir. Google alışveriş sonuçları reklamları yani ürün listeleme reklamları rekabet ve alaka durumuna göre arama sayfasının sağ tarafında da kare boyutlarında gösterilebilmektedir.
Google Alışveriş Reklamları Bize Neler Kazandırır?
Google Alışveriş Reklamlarının en büyük avantajlarından biri reklamların sergilendiği alandır. Reklamların sayfanın en üst kısmında görünmesi bu reklamların satışa dönüşme olasılığını büyük oranda arttırmaktadır.
Ayrıca Google Alışveriş Reklamları sayesinde , müşteriler aradıkları ürünlerin görsellerini görür ve gereksiz tıklama olasılığı azalır, bunun yanında Google Arama Ağı reklamları ile birlikte daha geniş ve dikkat çekici bir alana sahip olursunuz.
Google Alışveriş Reklamlarında Anahtar Kelime Belirleyebilir miyiz?
Google alışveriş reklamlarında anahtar kelimeleri manuel olarak belirleyemeyiz burda Google Merchant Center’a sağlayacağımız veriler devreye girer. Anahtar kelimeler yerini bu reklam türünde Google Merchant Center’a reklam vereceğimiz ürünle için verdiğimiz XML ya da excel dosyasındaki ürün açıklaması, fiyatı, kategorisi gibi verilere bırakır. Sistem kendisi bu verilerden yararlanarak arama sonuçlarında hangi ürünleri göstereceğine karar verir. Bu noktada XML veya excel dosyası ile vereceğimiz bilgilerin doğru verilmesi önem taşımaktadır.
Google Alışveriş Reklamlarında Ücretlendirme Nasıl Olur?
Google Alışveriş Reklamlarının ücretlendirme yapısı Google Arama Ağı Reklamları ile aynı şekilde çalışmaktadır.
Sizin belirleyeceğiniz Maksimum Tıklama Başı Maliyet ile kullanıcılar reklamınızı her tıkladığında belirlediğiniz teklifi geçmeyecek şekilde ücretlendirme yapar.
Google Alışveriş Reklamlarında Optimizasyon Nasıl Yapılır?
Google Alışveriş Reklamları oluşturulması ve optimize edilmesi bakımından diğer reklam türlerine göre daha zor ve karmaşık bir yapıya sahiptir. Bu nedenle Google Alışveriş Reklam kampanyalarını mutlaka Adwords konusunda uzman ve bu alanda belirli bir deneyimi olan kullanıcıların kurması gerekmektedir. Aksi takdirde, normalde size büyük karlılık sağlayacak bu reklam biçimi gereksiz maliyet harcamaya sebep olabilir.