Yürüttüğümüz AdWords kampanyalarında, bizi müşterimizle buluşturan tek unsurun reklamlarımız olduğu konusunda hem fikiriz. Peki bu reklamlar nasıl gösteriliyor, ne sıklıkla gösteriliyor. Reklam gösterimi de, reklamınızın gösterilme sıklığı parametresi olarak karşımıza çıkıyor. Reklamınızın bir arama sonucu sayfasında veya Google Ağı‘ndaki başka bir sitede her gösterilişi bir gösterim olarak sayılıyor.
Reklamınızın Google‘da veya Google Ağı‘nda her gösterilişi, bir gösterim olarak kabul edilir. Bazı durumlarda, reklamınızın yalnızca bir bölümü gösterilebilir. Örneğin, Google Haritalar‘da yalnızca işletmenizin adını ve yerini veya yalnızca işletmenizin adını ve reklam metninizin ilk satırı gösterilirken, bir kullanıcı, Google Anında Arama‘yı kullanarak arama yaptığında, aşağıdakilerden biri söz konusu olursa gösterim kabul edilebilir:
- Kullanıcı yazmaya başlar ve ardından sayfada, arama sonucu, reklam veya alakalı arama gibi bir yeri tıklar.
- Kullanıcı bir arama terimi girer ve ardından “Ara” düğmesini tıklar, “Enter” tuşuna basar veya açılır menüden tahmin edilen bir sorguyu seçer.
- Kullanıcı yazmayı bırakır ve sonuçlar en az üç saniye boyunca görüntülenir.
Bazen, hesabınızda, reklamınızın aldığı gösterim sayısını ifade eden “Göstr” kısaltmasını görürsünüz, bu da bizim değindiğimiz konuya ilişkin gösterimler ile ilgilidir.