Benzersiz bir kullanıcının, her Google araması için hangi reklamların görüneceğini ve bu reklamların sayfada hangi sırada gösterileceğini belirlemek için, her arama işlemi esnasında gerçekleşen süreçtir. Reklam Açık Artırması süreci şu şekilde işler:
- Kullanıcı arama yapar ve kullanıcının anahtar kelimeleriyle eşleşen tüm reklamlar bulunur.
- Google yaptığı analiz sonucunda gösterilmeye uygun olanlarla olmayanları birbirinden ayıklar.
- Reklam Açık Artırması son sürecinde de, uygun olan reklamlardan, yalnızca Reklam Sıralaması yüksek olanlar gösterilir.(TBM teklifi, Kalite Puanı, uzantılar gibi etkenlerin beklenen etkisine göre hesaplanır.)
Not: Her zaman yüksek teklifin(TBM) kazanacağı bir sistem yoktur. Anahtar kelimelerin alaka düzeyi, Kalite Puanı, Açılış Sayfası Deneyimi gibi birçok faktör göz önüne alınır. Yani parayı veren her zaman düdüğü çalamaz. Bu süreç her aramada rekabete bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.