AdWords reklamlarımızda anahtar kelimelerin bizi müşteriyle buluşturan aracı olduğunu her fırsatta dile getiriyoruz. Bu anahtar kelimelerimizi doğru seçmenin önemini de vurguluyoruz. Fakat değineciğimiz konu belirlediğimiz maks. TBM ile ilgili. Anahtar kelimelerimizi belirledikten sonra, yan tarafında belli durumlar gözükür. Bazen “İlk Sayfa Tahmini Teklifi Altında” görmedik diyemeyiz. İlk Sayfa Tahmini Teklifi de, reklamınızın arama sonuçlarının ilk sayfasında görünmesi için ayarlamanız gereken teklifin tahmini bir tutarıdır.
- Bu tahmin, bir arama sorgusu anahtar kelimenizle tam olarak eşleştiğinde, reklamınızın ilk sayfada görünmesi için gereken tıklama başına maliyet (TBM) teklifine yakın bir değerdir. Teklifiniz bu tahmini karşılamadığında reklamınızın görünmesi yine de mümkündür, ancak arama sonuçlarının ilk sayfasında görünmeme olasılığı daha yüksektir.
- Tahmin, anahtar kelimenin Kalite Puanı‘nı ve diğer reklamverenlerle olan rekabeti temel alır. İlk sayfa teklifi tahmininizin çok yüksek olması, anahtar kelimenizin Kalite Puanının yetersiz olduğu ve yükseltilmesi gerektiği anlamına gelebilir.
- Anahtar kelimelerinizin ilk sayfa teklifi tahminlerini görmek için, Anahtar kelimeler sekmesindeki “Tah. ilk sayfa teklifi” sütununu bulun.
- Tahmin bir garanti sağlamaz; bazı durumlarda ilk sayfa teklifi tahminini karşıladığınız halde reklamınız ilk sayfada görünmeyebilir.