AdWords Görüntülü Reklam Ağında (GDN) müşterilerimize nasıl ulaşacağımız önemli bir unsurdur. Bunun için çeşitli hedefleme yöntemleri de mevcuttur. Bununla ilgili bilgiyi de sizlerle paylaşmıştık. İçeriğe Dayalı Hedefleme de, diğer faktörlerin yanı sıra anahtar kelimelerinizi ya da konularınızı kullanarak reklamları Görüntülü Reklam Ağı‘ndaki alakalı sitelerle eşleştiren sürece verilen addır.
- Bu süreç şu şekilde işler: Google‘ın sistemi, ana temasını belirlemek üzere her bir web sayfasının içeriğini analiz eder. Ardından, anahtar kelime ve konu seçimleriniz, dil ve yer hedeflemeniz, bir ziyaretçinin yakın göz atma geçmişi ve diğer faktörler kullanılarak bu ana tema reklamınızla eşleştirilir.
- Bir reklam grubu anahtar kelime veya konu içeriyorsa ve bu grubun kampanyası Görüntülü Reklam Ağı‘nda reklam göstermek üzere ayarlanmışsa AdWords, içeriğe dayalı hedefleme kullanır.