AdWords Reklam kampanyalarımızı yönetirken optimizasyonun önemini her seferinde dile getiriyoruz. Peki bu optimizasyonu ne için yapıyoruz? Paramızı har vurup harman savurmamak için. Daha az parayla daha fazla dönüşüm elde etmek için. Tabi bunu yaparken de bir günlük bütçe belirlememiz gerekiyor. Günlük bütçe, her bir reklam kampanyası için ayarladığınız, günlük olarak ortalama ne kadar harcama yapmak istediğinizi belirtmenizi sağlayan tutardır.
- Her bir AdWords kampanyası için bir günlük bütçe belirlersiniz, ardından sistem, bütçeniz karşılanıncaya kadar reklamlarınızı mümkün olduğunca çok sayıda göstermeye çalışır.
- Bütçenizin limitine ulaşıldığında, o gün için reklamlarınızın gösterimi durdurulur. Belirli bir gün için reklamlarınızın ne kadar hızlı gösterileceği reklam yayınlanma seçeneğinize bağlıdır. İsterseniz hızlandırılmış reklam yayını seçerek reklam gösterimlerinizi hızlıca da bitirebilirsiniz.
- Belirli bir günde ortalama günlük bütçe tutarınızdan daha düşük veya bazen biraz daha yüksek bir tutardan ücretlendirilmeniz mümkündür. Reklamınızın çok popüler olduğu günlerde bir süre daha yayınlanmasını sağlamak için, günlük bütçeniz ortalama değer olarak kullanılır: herhangi bir günde maliyetiniz günlük bütçenizden %20‘ye varan bir ölçüde daha yüksek olabilir; ancak diğer günlerde aradaki farkı telafi etmek için bu değer sınırlandırılır. Bu, fazla yayın olarak adlandırılır.
- Ancak belirli bir fatura döneminde, asla günlük bütçenizin bir ayda bulunan ortalama gün sayısıyla (yaklaşık 30,4) çarpımından daha yüksek bir tutarda borçlandırılmazsınız. Bir ayın ortasında duraklatılan veya başka bir nedenle tüm ay süresince yayınlanmayan kampanyalarınızda, ortalama günlük bütçeleriniz ile ücretlendirildiğiniz toplam tutar arasında tutarsızlıklar olduğunu görebilirsiniz.
- Günlük bütçesinizi arzu ettiğiniz zaman değiştirerek, bütçe yönetiminizi güncelleyebilirsiniz.