Anahtar kelime eşleme türlerini sizlere daha önceden aktarmıştık. Kısaca geniş eşleme, bir anahtar kelime ayarı olup söz konusu anahtar kelime veya onun bir varyasyonu kullanılarak arama yapıldığında reklamınızın tetiklenerek gösterilmesini sağlar. Örneğin; “köpek maması” geniş eşleme anahtar kelimesi, bir kullanıcı “köpek mamaları“, “köpeğiniz için mama alın” ve “köpek mamaları karşılaştırmaları” gibi varyasyonları kullanarak arama yaptığı zaman reklamınızın gösterilmesini sağlar.
- Geniş eşleme, bir kullanıcı söz konusu kelime öbeğini, benzer kelime öbeklerini, tekil ve çoğul biçimleri, yazım hatalarını, eşanlamlıları, kökten türetilmiş varyasyonları, alakalı aramaları ve diğer alakalı varyasyonları kullanarak arama yaptığı zaman, anahtar kelimenin reklamınızı gösterilmek üzere tetiklemesini sağlar.
- Örneğin, geniş eşlemeli bir anahtar kelime olarak “montlar“ı eklediğinizde, AdWords‘e bu terimi veya benzer bir terimi içeren aramalarda reklamınızı göstermeye çalışmasını söylemiş olursunuz. Reklamınız “mont“, “kalın yeşil mont” ve “kaban” kelimeleriyle yapılan aramalarda da gösterilebilir. Geniş eşlemeli anahtar kelimeler en geniş kitleye ulaşmanıza yardımcı olur.
- Geniş eşleme, reklamınızın görünmesi için anahtar kelimenin bir kullanıcının arama terimine ne kadar benzemesi gerektiğini kontrol etmeye yardımcı olan dört anahtar kelime eşleme seçeneğinden biridir. Bir anahtar kelime için bir veya daha fazla eşleme seçeneği belirleyebilirsiniz ve özel olarak bir eşleme seçeneğini belirlemediğiniz sürece, varsayılan olarak geniş eşleme kullanılır.
- Fakat daha spesifik hedeflemeler için kullanılmasını pek tavsiye etmemekle beraber, paranızın çoğunun da harcanması dolayısıyla bu eşleme türünü çok geniş kitlelere ulaşmak istemediğiniz sürece kullanılmasını tasvip etmediğimizi de belirtmeden geçemeyiz.