Reklam veren, reklamının hedef kitlesine ulaşıp ulaşmadığını hep test etmek ister ve hakkıdır da. Bunu tespit etmek için çeşitli kriterler vardır, bunlardan bir tanesi de etkileşim oranıdır. Etkileşim Oranı, özel biçimli reklamınızı gören kişilerin bu reklamlarla etkileşim kurma sıklığına verilen addır.
- Etkileşim oranı, kişilerin reklamınızla etkileşimde bulunma sayısının gösterim sayısına (reklamınızın gösterilme sayısı) bölünmesiyle hesaplanan bir orandır.
- Örneğin; video içeren reklamlar için etkileşim oranı, reklamınızı gören kişilerin reklam videosunu oynatmak üzere reklamı gerçekten kaç kere tıkladığını gösterir. Etkileşim türleri reklam biçimine bağlı olarak değişiklik gösterebilir. Bu nedenle farklı türdeki etkileşimleri (ekranın büyütülmesi veya reklamınızın izlenmek üzere tıklanması gibi) izleyebilirsiniz.
- Reklamınızın ne kadar merak uyandırdığını veya istediğiniz anlamlı olası satış veya müşteri işlemleriyle sonuçlanıp sonuçlanmadığını ölçmek için etkileşim oranını kullanın. Reklamınız düşük bir etkileşim oranına sahip ise harekete geçirici mesaj metnini, açılış sayfasını, reklam resimlerini veya video içeriğini değiştirmeyi düşünün.