Dönüşüm, dönüşüm aralığı, dönüşüm izleme, dönüşüm oranı, dönüşüm sayfası ve dönüşüm işlemi ile ilgili bilgileri sizlerle daha önce paylaşmıştık. Peki dönüşüme giden bu yolda, neler bize avantaj sağlar. Evet doğru cevap Dönüşüm Optimize Edici. Dönüşüm Optimize Edici, hangi tıklamaların bize katkı sağlama olasılığının yüksek olduğunu tahmin edip, ardından da tekliflerimizi, mümkün olan en fazla sayıda kârlı tıklama elde etmemize yardımcı olacak şekilde değiştiren bir AdWords özelliğidir.
- Dönüşüm Optimize Ediciyi neden kullanmalıyım? Temel reklamcılık hedefiniz dönüşüm (satışlar, kayıtlar veya mobil uygulama indirmeler gibi) elde etmekse Dönüşüm Optimize Edici, bütçeniz oranında otomatik olarak mümkün olan en fazla sayıda dönüşümü elde etmenize yardımcı olabilir. Araç ayrıca, bu satın almaları tetikleyen tıklamalar için daha az ödeme yaparken daha yüksek bir satış hacmine ulaşmanıza yardımcı olur.
- Dönüşüm Optimize Edici, kârlı olmayan tıklamaları önler ve daha düşük maliyetle daha fazla dönüşüm sağlamak için Dönüşüm İzleme verilerinden yararlanır. Araç, kampanyanızın dönüşüm geçmişine dayalı olarak, reklamınızın gösterilmek için uygun olmasını sağlayacak en iyi tıklama başına maliyeti (TBM) otomatik olarak bulur. Daha yüksek değere sahip tıklamalar için daha yüksek TBM teklifleri, daha düşük değere sahip tıklamalar içinse daha düşük TBM teklifleri belirler.
- Dönüşüm Optimize Edici‘de iki edinme başına maliyet (EBM) teklifi türünden birini kullanabilirsiniz: hedef EBM teklifi (bir dönüşüm karşılığında ödemek istediğiniz ortalama tutar) veya maksimum EBM teklifi (her bir dönüşüm için ödemek istediğiniz en yüksek tutar). Ancak şunu da bir kenara not etmek de fayda var, indirilebilir mobil uygulama tanıtımı yapan kampanyalarda yalnızca hedef EBM belirleyebilirsiniz.
- Daha fazla satış veya dönüşüm elde etmenize yardımcı olabilecek diğer bir benzer özellik de Geliştirilmiş TBM‘dir. Aralarındaki temel fark, Geliştirilmiş TBM‘nin belirlediğiniz maksimum TBM teklifi ile çalışması, Dönüşüm Optimize Edici‘nin ise bunu yapmamasıdır. Diğer bir fark da, Dönüşüm Optimize Edici‘nin trafiği %100 oranında değiştirmesi, Geliştirilmiş TBM’nin ise başlangıçta %50 oranında değişiklik yapıp daha sonra performansa göre bu yüzdeyi artırması ya da azaltmasıdır. Tüm dönüşümlerinizin “Ayarlar” sekmesinden bir dönüşüm teklifi metriği seçerek Dönüşüm Optimize Edici ve Geliştirilmiş TBM‘yi, dönüşümler veya dönüşümle sonuçlanan tıklamalar seçeneğine odaklanacak şekilde ayarlayabilirsiniz.