Reklam veren olarak Google AdWords reklamlarını kullanıyorsunuz, size nasıl bir getirisi olduğunu da test etmek istersiniz haliyle. Sizin için değerli olan ve gerçekleşen işlemlere dönüşüm denir. Bir kullanıcı, reklamınızı tıkladıktan sonra işletmeniz açısından değerli olarak belirttiğiniz bir işlemi (ör: ürün/hizmet satın alma, cep telefonundan işletmenizi arama, form doldurma) yaptığında bir dönüşüm gerçekleşir.
- Dönüşümler, çevrimiçi reklamlarınızın işletmenize ne kadar değer sağladığını anlamanıza yardımcı olur.
- Dönüşüm İzleme, müşterilerin reklamınızı tıkladıktan sonra ne yaptığını saptamanıza yardımcı olabilecek, hesabınızda sunulan ücretsiz bir araçtır.
- Raporlarınızda görebileceğiniz iki tür dönüşüm verisi vardır:
- Dönüşümler, bir AdWords tıklamasından sonra seçmiş olduğunuz dönüşüm aralığı içinde gerçekleşen tüm dönüşümleri raporlar (her bir dönüşüm işlemi için “Tümü” veya “Benzersiz” sayma ayarından hangisini seçtiğinize bağlı olarak).
- Dönüşümle sonuçlanan tıklamalar, seçmiş olduğunuz dönüşüm aralığı içinde bir veya daha fazla dönüşümle sonuçlanan tüm AdWords reklam tıklamalarını raporlar. Sayma ayarınız benzersiz dönüşümleri sayacak şekilde belirlenmiş ve tek bir reklam tıklamasının ardından birden fazla dönüşüm işlemi gerçekleşmiş olsa bile (örnek: bir bültene kaydolma işlemi ve bir fiyat teklifi isteği), bu sütun söz konusu tıklama için yine “1” sonucunu gösterir. Bu, benzersiz müşteri edinmelerini ölçmenize yardımcı olur ancak dönüşümle sonuçlanan her bir tıklamanın bağıl değerleri hakkında fikir vermez.