Dönüşüm nedir? Bunu sizlerle paylaşmış ve reklam verenler için ne kadar değerli olduğunu belirtmiştik. İşletmeniz açısından değerli olarak tanımladığınız, örneğin form doldurma, ürün satın alma gibi belirli bir müşteri işlemine Dönüşüm İşlemi denir. Dönüşüm işlemlerini izlemek, reklamlarınızın bu değerli işlemlerin gerçekleşmesini nasıl sağladığını görmenize olanak tanır.
Dönüşüm işlemleri; web sitesi işlemleri, aramalar, uygulama indirme işlemleri ve uygulama içi işlemler (ör. uygulama içi satın alma) dahil olmak üzere çeşitli dönüşüm kaynakları için kullanılabilir.
Aynı türdeki dönüşüm işlemlerinden birden fazlasını izlemek istiyorsanız (ör. web sitenizde gerçekleşen üyelik kaydı ve ürün satışı) birden çok dönüşüm işlemi oluşturabilirsiniz.
Gerçekleşen dönüşüm işlemleri dönüşüm olarak raporlanır.
Reklam veren olarak Google AdWords reklamlarını kullanıyorsunuz, size nasıl bir getirisi olduğunu da test etmek istersiniz haliyle. Sizin için değerli olan ve gerçekleşen işlemlere dönüşüm denir. Bir kullanıcı, reklamınızı tıkladıktan sonra işletmeniz açısından değerli olarak belirttiğiniz bir işlemi (ör: ürün/hizmet satın alma, cep telefonundan işletmenizi arama, form doldurma) yaptığında bir dönüşüm…
Dönüşüm ile ilgili bilgileri sizlere önce aktarmıştık. Şimdi ise dönüşüm izleme ili bilgilerimizi sizlerle paylaşacağız. Dönüşüm izleme, Adwords reklamlarınızın aldığı tıklamaların, satış, olası satış veya sizin için değerli sayılacak bir işlem, örneğin form doldurma gibi anlamlı işlemlere nasıl yol açtığını ölçmeye yardımcı olabilecek, hesabınızda sunulan ücretsiz bir araçtır. Reklamınızın tıklanması…
Reklam verenler AdWords reklamlarını tercih ederler, çünkü günümüzde dijital pazarlama bütçelerinin büyük kısmı buraya harcanmaktadır ve de reklam vereni hedef kitlelere direk olarak ulaştırmaktadır. Dolayısıyla reklam veren de bu hedef kitleye ulaşıp ulaşamadığını, ne kadar ulaştığını bir verimlilik testi olarak merak etmektedir. Bunları da dönüşümleri izleyerek kontrol etmektedir. Bu kontrol…