Tıklama Oranı(TO) ile açıklamayı sizlere yapmıştık. Kısaca Tıklama Sayısı/Görüntülenme Sayısı diyebiliriz. Beklenen Tıklama Oranı ise, Google’ın belli kriterleri göz önüne alarak tahmini olarak öngördüğü, bize ışık tutabilecek ve başlangıçta kampanyamızın optimizasyonunu daha iyi yapabilmemizi sağlayacak bir özelliktir. Yani reklamınızın konumundan, uzantılardan ve reklamlarınızın görünürlüğünü etkileyebilecek diğer reklam biçimlerinden bağımsız olarak, reklamlarınız söz konusu anahtar kelime için gösterildiğinde tıklanma olasılığını ölçen bir anahtar kelime durumudur.
- Bu durum, anahtar kelimenizin reklamlarınızın tıklanmasına neden olup olmayacağını tahmin eder. Anahtar kelimenizin, reklam konumuna bağlı olarak geçmişte nasıl performans gösterdiğini göz önünde bulundurulur. Bir anahtar kelime için verilen beklenen tıklama oranı (TO), arama teriminin anahtar kelimeyle tam olarak eşleşeceği varsayımını temel alan bir tahmindir. AdWords, açık artırma anında (bir kullanıcının arama terimi reklamlarınızdan birini tetiklediğinde) arama terimlerini, cihaz türünü ve açık artırma anına ilişkin diğer faktörleri temel alarak daha doğru bir beklenen TO hesaplar.
- Sahip olabileceğiniz üç olası durum söz konusudur: ortalamanın üstünde, ortalama veya ortalamanın altında.
- Durumun ” ortalama ” veya ” ortalamanın üstünde ” olması, AdWords‘teki diğer tüm anahtar kelimelerle karşılaştırıldığında bu anahtar kelimenin beklenen tıklama oranında büyük bir sorun olmadığı anlamına gelir.
- Durumun ” ortalamanın altında ” olması, reklam metninizi en iyi performans gösteren anahtar kelimelerinizle daha yakından alakalı olacak şekilde değiştirmeniz gerektiği anlamına gelir.
- Alaka düzeyi iyi performans göstermeye yetecek kadar yüksek olmayan anahtar kelimeleri belirlemek için bu durumu kullanın.
- Beklenen tıklama oranı bir tahmindir ve bu nedenle, hesabınızın “TO” sütununda gösterilen gerçek tıklama oranlarından farklıdır. “TO” sütununun aksine bu durum, söz konusu anahtar kelimenin, hem hesabınız dahilinde hem de reklamverenin diğer tüm hesaplarıyla karşılaştırıldığında nasıl performans gösterdiğini değerlendirir. Bu durum ayrıca, reklam konumunun ve uzantılar gibi, görünürlüğü etkileyen diğer faktörlerin etkisini ortadan kaldıracak şekilde ayarlanmıştır.
- AdWords, Kalite Puanının belirlenmesinde çok sayıda farklı kalite faktörünü dikkate aldığından bir anahtar kelimenin, yüksek bir Kalite Puanına ve düşük bir beklenen tıklama oranına (veya tam tersi) sahip olması mümkündür. Genel Kalite Puanınız yüksek olsa bile bu faktörleri ayrı ayrı değerlendirmeniz, geliştirmeniz gereken potansiyel alanları belirlemenize yardımcı olur.
- Anahtar kelimelerinize ilişkin beklenen tıklama oranını görmek için “Kampanyalar” sayfanızdan “Anahtar kelimeler” sekmesine gidin ve farenizin imlecini herhangi bir anahtar kelimenin yanındaki konuşma balonu simgesinin üzerine getirin.
- Duraklatılmış anahtar kelimelerin puanları, en son etkin olduklarında nasılsa öyle kalacaktır. Bu nedenle, zaman içinde bu puanları incelemek yararlı olmayabilir. Reklamverenlerin, Kalite Puanı alt metriklerini incelerken etkin anahtar kelimelere odaklanmasını öneririz. Bunun nedeni, bu puanların sürekli olarak güncellenmesidir.