Anahtar kelimeler, Google reklamını tetikleyen atomlar gibidir. Reklama giden yol, anahtar kelimeden geçer. Bu yüzden de optimizasyonunun çok iyi bir şekilde yapılması gerekir. Spesifik ayrıntılar ve hedeflemelerle, doğru yere varabilmemiz için, önümüzde farklı seçenekler vardır. Anahtar kelime eşleme seçenekleri; her bir anahtar kelimenin, reklamı tetiklemek için bir kullanıcının arama yaptığı terim ile ne kadar yakından eşleşmesi gerektiğini kontrol etmeye yardımcı olan seçenek ayarlarıdır.
- Reklamınızı tetikleyecek aramaları kontrol etmeye yardımcı olmak için, her anahtar kelimede en az bir eşleme seçeneği kullanılır. Belirli bir eşleme seçeneği belirtilmezse, anahtar kelimenin geniş eşlemeli olduğu varsayılır.
- Anahtar kelime eşleme seçenekleri tanımlamaları ve örnekleriyle birlikte aşağıdaki gibidir:
- Geniş eşleme: Reklamın, benzer kelime öbekleri ve alakalı varyasyonlarla ilgili aramalarda gösterilmesini sağlar. Web sitesi trafiğini arttırmak isteyenler için ideal eşleme seçeneğidir. Geniş eşleme eşanlamlılar, tekil ve çoğul yazımlar, hatalı yazımlar ve kökten türetilen varyasyonları da kapsar.
Örnek: köpek yavruları
• Eşleşebilecek aramalar: köpek yavruları, köpek yavrusu bakımı
Geniş eşleme düzenleyici: Reklamın geniş eşlemeli anahtar kelimeyi veya geniş eşlemeli anahtar kelimenin yakın varyasyonlarını içeren aramalarda gösterilmesini sağlar. Geniş eşlemeden daha fazla kontrole sahip olmayı sağlar. Hedeflenen kelimenin önüne + simgesi koyarak bu özellik etkinleştirilir. Varyasyonlar kelimenin hatalı yazımlarını, tekil ve çoğul yazımlarını ve kısaltmalarını kapsar, fakat eş anlamları kapsamaz. Geniş eşlemeye gore daha spesifik bir kitleye ulaşımı sağlar.
- Örnek: +köpek +yavrusu +bakımı
Eşleşebilecek aramalar: köpek yavrusu bakımı, köpek yavrusu bakımı nasıldır, köpek yavrusu bakım yerleri
Sıralı eşleme: Reklamın sadece tam olarak kelime öbeğini veya yakın varyasyonlarını, öncesinde veya sonrasında başka kelimelerle birlikte içeren aramalarda gösterilmesini sağlar. Varyasyonlar, yazım hataları, tekil ve çoğul yazımlar, baş harflerle oluşturulmuş kelimeler, kökten türetilmiş kelimeler, kısaltmalar ve aksan işaretlerini kapsar. “ “ simgesi istenilen kelimeye/öbeğe uygulanarak bu özellik etkinleştirilir.
- Örnek: “köpek yavrusu bakımı”
• Eşleşebilecek aramalar: köpek yavrusu bakımı, köpek yavrusu bakım evleri ve köpek yavrusu bakım kitabı
Tam eşleme: Reklamın sadece tam olarak kelime öbeğini veya yakın varyasyonlarını, yanında başka kelimeler olmadan kullanan aramalarda gösterilmesini sağlar. Varyasyonlar, yazım hataları, tekil ve çoğul yazımlar, baş harflerle oluşturulmuş kelimeler, kökten türetilmiş kelimeler, kısaltmalar ve aksan işaretlerini kapsar. Kullanıcı aramasında, doğru kelimeler yanlış sırayla yazılmış ise veya fazladan kelimeler bulunuyorsa, reklam söz konusu arama için gösterilmez. [ ] simgesi istenilen kelimeye/öbeğe uygulanarak bu özellik etkinleştirilir.
- Örnek: [köpek yavrusu bakımı]
• Eşleşebilecek aramalar: köpek yavrusu bakımı, köpük yavrısu bakımı
Negatif eşleme: Reklamın, ilgili terimi içeren aramalarda gösterilmemesini sağlar. – simgesi istenilen kelimeye uygulanarak bu özellik etkinleştirilir. Diğer eşleme seçenekleriyle birlikte kullanıldığında performans artışı gözlemlenir. Negatif geniş eşlemeli anahtar kelimeler kullanıldığında, reklamların, eş anlamlıları ve diğer varyasyonlarını içeren aramalarda gösterilmeye devam edebileceği unutulmamalıdır. Negatif eşleme kullanımı, tıklama oranını (TO) arttırmaya ve ortalama tıklama başına maliyeti (TBM) düşürmeye, aynı zamanda YG’ nin yükselmesine yardımcı olur.
- Örnek: -ücretsiz
• Eşleşmeyecek aramalar: ücretsiz köpek yavrusu bakımı, ücretsiz köpek yavrusu bakım evleri