Promosyon e-mailleri
Kazara bir siteden bir ürün alırken bir şirketin promosyonlu e-maillerine abone oldunuz, daha sonra buna memnun olduğunuz oldu mu? Bazı insanlar için cevap yüksek sesle ‘hayır’ ama bir çoğu için de cevap ‘evet’. Hem ayrıca, hayır diyenlerin e-mail gelen siteden alış veriş yapma olasılığı daha az değil. Tabi ki yapmış olduğunuz e-posta kampanyanızın gönderim oranını, açılma oranını, tıklanma oranını ve spama düşme oranını mutlaka ölçümlemek gerekir ve şunu bilmek gerekir ki iyi bir promosyonlu e-mail reklamı yapmanın bilmeniz gereken bir çok elementi vardır.
E-mail takibi ve optimizasyonu
Web’ deki diğer her şey gibi e-mailler de, etkilerini analiz etmek ve analitik sonuçlara dayanarak performanslarını daha iyileştirmek için kolayca takip edilebilirler. Kaç tane e-mailin açıldığını, kaç kere görüntülendiğini, ne kadar süre görüntülendiğini, e-maildeki hangi linklerin tıklandığını ve hangi kullanıcıların sitenizdeki bir linke tıkladıktan sonra bir ürün veya servis satın aldığının takibi kolayca yapılabilir. Ayrıca örnek gruplara e-mail şablonları ve kampanyaları göndererek A/B testleri yapabilir ve hangi elementlerin iyi performans gösterdiklerini gözlemleyebiliriz. Bu testler aracılığıyla ihtiyacımız olan ve e-mail pazarlamayı daha etkili yapacak veriyi toplamış oluruz.