Online pazarlamacılar arasında yaygın olan bir düşünce vardır. Mizaha dayalı bir kampanya yaptığında muhakkak iş görür. Görünüşte, kulağa gayet doğru bir düşünce gibi geliyor. Uzun zamandır yapılan çalışmalar da gösteriyor ki mizahi şeyler insanların kafasında daha çok yer ediniyor ve insanlar bunları paylaşma oranı daha yüksek oluyor. Fakat gizli bir sorun var ki, o da mizahi şeylerin insanların zihninde yer ediyor ve çokça paylaşılıyor olması, markanızın değerinin yükselemesi ile eşdeğer olmaması.
Sadece mizah tek başına yeterli değildir
İnsanları güldürmek iyi bir başlangıç olabilir. Fakat bir düşünelim: Ürününüzle tamamen alakasız ama komik bir şey yayınladığınızda ne olur? Örneğin; kedilerle ilgili ürününüzle tamamen alakasız bir video. Bunu yayınlayanın siz olduğunu insanlar nasıl hatırlayacak? Videoyu hatırlayabilirler hatta çok fazla sayıda insan videoyu paylaşabilir, ancak firmanız hakkında en ufak bir şey düşünmeyebilirler.
Komik olmayan reklamlar ne kadar iyi?
Tamamen mizaha dayalı olarak pazarlama yapmanın iyi bir fikir olmadığına karar verdik. Peki, mizahi unsurlar içermeyen reklamlar nasıldır? Mizahi olmayan bu tarz reklamlara da tabi ki ihtiyaç var. Ama bazı konuların şakaya gelmeyeceği unutulmamalı. Bazı iş kolları için ise komik reklamlar asla uygun olmayacaktır.
Eğer işiniz gri bir alandaysa, onu renklendirmek için mizahi bir reklam daha güzel olabilir. Fakat piyasaya sürdüğünüz ürün ile tamamen alakasız bir şey de olmasını istemezsiniz.
Eğer komik bir şey ise, komiklik işe yarar
Alakasız ve komik videolar çokça paylaşılabilir, lakin yaptığınız işi dünyaya tanıtamayacaktır. Alakalı fakat komik olmayan şeyler de insanları size doğru çekmeyecektir. Reklamlarınız komik ve aynı zamanda ürününüzle ilişkili olabilir. İdeal olanı ise, kampanyanız her ikisini de en dengeli şekilde kullanması olacaktır. Bu noktada ne yapmalı? Sunduğunuz ürünü eğlenceli hale getiren bir şeyler bulun ve onun yayılmasını sağlayın. Fakat bu bulduğunuz şeylerin firmanız ile bir bağının olduğundan emin olun ve en azından herhangi bir ürününüz ile direkt bir bağı olmasını tercih edin.