Bir AdWords hesabı yönetirken, harcadığımız paradan maksimum verim almak isteriz. Dolayısıyla paramızın çöpe gitmesini istememekle beraber, bunu sürekli kontrol altında tutarak gerçekleştirebiliriz. Google Görüntülü Reklam Ağı‘nda reklamlarımızın gösterildiği yerlerin, yani Yerleşimler‘in de optimizasyon önemi burda devreye giriyor.
Yönettiğiniz hesaba girip, sağ tarafta bulunan Görüntülü Reklam Ağı‘na tıkladığınızda, altında bir alt menü, yani alt sekmeler açılacaktır. Burdan Yerleşimler‘i seçerek işe başlayabilirsiniz. Yerleşimler‘i açtığınızda altında bir liste göreceksiniz. Bunları tek tek kontrol edip, ayıklamaya başlayalım.
Evet, olmuyor. Saatler geçmiş, fakat bir pirinç yol kat edememişiz. Biz de sizlere, yılların tecrübesini arkamıza alarak, tam bu noktada yardımcı olacağız. Uzun yıllardır büyük AdWords hesaplarını yöneten bir kurum olarak, bu zamana kadar yaptığımız Yerleşimler ile ilgili çıkarımlar şu şekilde: Belli başlı terimleri girerek, bu terimleri içeren site alan adlarını Yerleşimler‘den hariç tutarak bu optimizasyonu gerçekleştirmek. Peki nedir bu terimler ? Neden bu terimler?
Çocuklardan başlayalım. Çocuklar malum internet üzerinde oyun oynamayı çok severler. Bunun gelişim psikolojisi üzerine etkilerini konuşmaya başlarsak, amacımızdan saparız, ancak bizim alanımız üzerine olan etkilerinden bahsedelim. Remarketing kampanyalarında ebeveynlerin dolaştıkları sitelerin reklamları, çocukları oyun sitelerinde sıklıkça gösterilmektedir. Çocuklar da oyun oynarken bunları yanlışlıkla tıklamaktadırlar. Sadece Remarketing olarak düşünmesek bile, reklamlar bu sitelerde gösterilmektedir. Bunların dışında çocukların çizgi kahramanlara karşı ilgisini de bilmekteyiz. Aynı şekilde popüler çizgi kahramanlar, çizgi film ve çocuk siteleri de bunların içerisine girmektedir. Bunun için şu terimleri içeren Yerleşim alan adlarını hariç tutmalıyız:
Oyun – Oyna – Benten – Ben10 – Cizgi – Pepee – Cocuk – Pokemon
Yurtdışını hedefleyen kampanyaları da yönetiyor isek, bu terimlerin yabancı dillerdeki karşılıklarını da hariç tutmalıyız.(Yurtdışı hedeflemiyorsak bile, ülkemizde popüler olan bu terimleri içeren alan adları da mevcuttur. Bu terimler de:
Game – Play – Spiel – Child – Cartoon – Kinder
Çocuklar dışında ebeveynlerin de oyun oynadıklarını unutmamak gerekir. Oyun dışında da gereksiz tıklamalara sebep olabilecek siteler de mevcuttur. Örneğin müzik dinleme siteleri bunların başında gelmektedir. İlave olarak da, dünya da bebek isimleri siteleri de oldukça yoğun bir trafik almaktadır. Genelde hamilelik döneminde giriş yapılan bu siteler, sadece bebek ismi bakmaya odaklı oldukları için, burda gösterilen reklamları da biz gereksiz görmekteyiz. Kısaca bu terimler de:
Okey – Mp3 – İlahi – Bebek – Sarki
Aynı şekilde bu terimlerin yabancı dildeki karşılıklarını da atlamamalıyız:
Baby – Music
Kişisel bazlı değerlendirmelerimizi tamamladıktan sonra, bizce en kritik ve paranın en fazla harcandığı yere geldik. Mobil Uygulamalar. Yaptığımız optimizasyonlar sonucunda mobil uygulamaların çok ve gereksiz para harcadığını tespit ettik. Çünkü uygulamada gezinirken – oyun oyanrken, bir anda açılan reklamlar yanlışlıkla tıklanmakta ve de paralar çöpe gitmektedir. Bunun için <Mobile> terimini içeren alan adlarını da hariç tutmak gerekmektedir.
Not: <Mobil> kelimesini hariç tutmayınız, çünkü örneğin “Mobilya” alan adlı sitelerde otomatik olarak hariç tutulacaktır.
Toparlayacak olursak, yılların verdiği deneyim ile bu terimleri içeren alan adlarını hariç tuttuğumuzda geri dönüşümlerde ve tıklama oranlarında gözle görülür bir yükseliş gözlemledik. Dolayısıyla çöpe giden paraların da önünü kesmiş olduk. Belki Google bize biraz kızdı ama, sonuç olarak doğruyu yapmanın gururunu yaşıyoruz. Kısaca toplu olarak şu terimleri hariç tutmalıyız diyerek, yazımızı bitirelim.
Oyun – Oyna – Game – Okey – Mp3 – İlahi – Benten – Ben10 – Cizgi – Mobile – Pepee – Cocuk – Bebek – Sarki – Pokemon – Play – Spiel – Child – Baby – Music – Cartoon – Kinder