CRM için Pazarlama Teknikleri 2 – Web Sitesi Pazarlama
Çok değil 10 yıldan biraz daha önceye gidecek olursak, bir ürün satan kurumsal şirketler bunları sadece kendi mağazalarında sergileyerek satabiliyorlardı. (Kurumsal duruştan ötürü, gezici pazarlama tekniklerini buradan hariç tutuyoruz) Ayrıca müşteri memnuniyeti de, satılan ürünün geri iade edilip edilmemesinden anlaşılırdı. İade yoksa müşteri memnun, iade çoksa müşteri dargın misali. Fakat yenilenen dünya düzeni ve gelişen teknoloji ile birlikte müşteri memnuniyeti bir çok farklı kanaldan test edilmeye başlandı ve de müşteri ilişkileri yönetimi(CRM) profesyonel bir hizmet alanına dönüşüp, kendi başına dev bir sektör oldu. Satış kanallarının da çoğalmasıyla, kurumsal duruşu olan şirketlerin, sadece mağazaları aracılığıyla değil, internet satışı(e-ticaret) gibi bir çok yeni kanal ile de satış yapması kaçınılmaz oldu. Hatta mağazacılık öldü, e-mağazacılık sistemi doğdu diyerek konuyu daha ilerilere taşıyabiliriz. E-ticaretin çok güçlü bir satış kanalına dönüşmesiyle de şirketler sergi alanı olarak kendi web sitelerini kullanır oldular. Bir önceki yazımızda “E-Mail Pazarlama Teknikleri”ni sizlere aktarmıştık, şimdi ise Web Sitesi Pazarlama Tekniklerini sizlerle paylaşacağız.
Son yorumlar