E-ticaret sitesi site sahiplerini ve kullanıcıları, yani; müşterileri ve satıcıları bir araya getiren pazarlama yöntemidir. Standart müşteri kitlesinin dışına çıkmak ve daha fazla kullanıcıyla buluşmak isteyenler e-ticaret sistemini kullanmaktadır. Günümüzde e-ticaret sitesi sayısının artmasının temel sebebi de geniş pazar hacmine sahip olmasıdır. Kullanıcılar açısından avantaj sağlayan bu durum, ürün veya hizmet satışı yapacak web site sahipleri için rekabet ortamı oluşturmaktadır. Aynı veya benzer ürünleri satan kişiler, kullanıcılara ulaşmak adına; varlığını kanıtlama, en uygun fiyata daha iyisini sunma, reklam ve tanıtıma harcama yapma gibi bazı aşamalardan geçmek zorunda kalır. Bu süreci daha verimli atlatmak ve sektörde öne çıkmak isteyenler ise yeni atılımların peşindedir.
İngilizce E-Ticaret Nedir?
Yerel sektörde e-ticaret rekabetinin artması yeni pazar gereksinimi doğurmaktadır. Hem kullanıcı sayısını artırmak hem de ürün çeşitliliğini ve kâr marjını üst düzeye çıkarmak, İngilizce e-ticaret sitesi açmayı zorunlu kılmaktadır diyebiliriz. Sadece Türkiye’deki potansiyel müşterilerle sınırlı kalmanın önüne geçen İngilizce e-ticaret sistemleri, dünya çapında kullanıcı kitlesine ulaşmanın büyük adımıdır.
İngilizce e-ticaret sitesi sahibi olmak istediğinizde özel tasarım ihtiyacı duyarsınız. Bunun nedeni ise yurt dışında kargo süreci, ödeme sistemleri, site tasarımı ve kullanım prosedürlerinin farklılık göstermesidir.
İngilizce E-Ticaret Sitesi Oluşma Süreci
E-ticaret sitelerinde temel portföyde tek dil kullanımı vardır. Bunun nedeni hedef kitle belirleme ve hedef kitleye uygun ödeme seçenekleri, arama terimleri, site şeması sunmadır. Aynı ülkede, örneğin; Türkiye’de farklı diller bilen ve aramlarını buna göre yapan kullanıcılara ulaşmak istiyorsanız çoklu dil desteği sunan bir siteye sahip olmanız yeterlidir. Çünkü ödeme sistemlerinde veya kargo sürecinde herhangi bir değişiklik yoktur. Ancak yurt dışında yaşayan kesime ulaşmak istiyorsanız kendinize ülke veya bölge belirlemeniz gerekir. Bu sayede seçtiğiniz bölgeye özel entegrasyonları belirleyebilirsiniz. Ürün satışı yaparken kargo gönderimi, ödeme seçenekleri ve bölgeye özel reklam kampanyaları yürüterek gerçek bir İngilizce e-ticaret sitesi sahibi olabilirsiniz.
İngilizce E-ticaret Sitesi Sahibi Olmak Dil Bilmeyi Zorunlu Kılar mı?
İngilizce web sitenizi oluştururken ön yüzde İngilizce, yönetim panelinde Türkçe veya İngilizce kullanmanız mümkündür. İlk aşamada dil öğrenme gereksinimi hissetmeyebilirsiniz ancak zaman içinde öğrenme ihtiyacıyla karşılaşırsınız. Ürün veya hizmetleri tanıtırken kullanıcı kitlesine özgü hitap dili, içerik dizilimi, ürün girişleri yapmanız gerekir.
Eğer bu süreçte yeterli verimi alamayacağınızı düşünüyorsanız her bir aşama için alanında uzman ve İngilizce bilen kişilerle çalışmanız gerekecektir. Müşterilerle iletişime geçme, muhasebe yönetimi, ürün özellikleri tanımlama, ürün ve stok takibi, kargo gönderimi, fatura oluşturma gibi her e-ticaret sitesinde olan prosedürleri doğru şekilde yönetecek bir ekip kurabilirsiniz. İş planınızı oluşturdukça ve çalışma prensibiniz oturdukça hem dil öğrenimi hem de İngilizce web sitesi yönetimi hakkında yeterlilik kazanabilirsiniz.