Günümüzde müşteri ilişkileri ve memnuniyeti, satış odaklı büyük ve büyümekte olan kurumların, kuşkusuz en önemli istikrar unsuru niteliği taşımaktadır. Kurumlar müşteri memnuniyetini artırmak, yönetmek için kendi içlerinde birimler oluşturabilirken, bunu dışarıdan da hizmet şeklinde de alabilmektedirler. Pazarın ne kadar büyük olduğunu içinden birileri olarak görmekte ve yaşamaktayız. Bu pazar büyüklüğünde de, aslında birey olarak hepimizin bir noktanın uzayda kapladığı alan kadar küçük olduğumuzu bilerek, sizlere CRM konusunda ışık tutmak isteriz:
E-Mail Pazarlama Teknikleri
E-mail adresi olmayan bir internet kullanıcısı, benzinsiz araba gibidir. Önünüzde yapabileceğiniz sonsuz olanak varken, yerinizde saymaktan farksızdır. Tüm internet kullanıcıların birden fazla e-mail adresine sahip olduğunu hepimiz biliyoruz. Her internet kullanıcısın yaptığı gibi, her ağa bağlandığımızda ilk yaptığımız aktivitelerden biri de e-mail kontrolü oluyor. Hal böyle olunca da e-mail pazarlama tekniği, geniş kitlelere direk olarak ulaşabildiği için, ilk kullanılmaya başlandığı günden itibaren, geçerliliğini halen daha sürdürüyor.
Kullanıcıların düzenli olarak postalarını kontrol ettiğini düşünürsek, bizler de artık pazarlama çalışmamıza başlayabiliriz. “E-Mail Pazarlama” yönteminden verimlilik sağlayabilmemiz için öncelikle hedef kitlemizi doğru belirlememiz gerekiyor. Yanlış belirlemeler bize, hem zaman kaybettirecek hem de maddi kayıp yaratacaktır. Hedef belirlenmesi de, doğal olarak doğru data bilgisinden geçiyor. Günümüzde bazı şirketlerin “şişirme” diye tarif ettiğimiz çok sayıda verimsiz datalarındansa, kendimize, kendi müşterilerimize ait daha az sayıdaki dataları kullanmak, verimlilik açısından daha faydalı olacaktır.
Doğru hedef kitleyi belirledikten sonra, bir sonraki adımımız, mesaj metni ve daha da önemlisi mesajın konusunu belirlemek olmalıdır. Hedef kitleyi belirlediğimize göre, hedef kitleye yönelik hedef mesajı da doğru belirlemeliyiz ki, nokta atışı gerçekleştirebilelim. Gönderilen e-posta tanıdık bir adresten gelmiş ise, kullanıcı mesajı ilk gördüğünde, üzerinde bir güven etkisi yaratacaktır. Kendi datamızın ne kadar önemli olduğunu burada bir kez daha anlıyoruz.
Örneğin, bir e-ticaret firması sahibisiniz ve de datanızı sizden daha önce alışveriş yapanlardan oluşturdunuz. E-postayı gönderdiğiniz ve kullanıcı bu e-postayı gördüğü vakit, üzerinde bir güven ve merak hissi oluşacaktır. Güven hissi, şirketinizden daha önce alışveriş yapmış olması ve bu şirketle ilişkilendirilmiş bir e-mail adresinden bir posta almış olmasından, merak hissi ise güven duyduğu şirketin kullanıcıya özel mesaj atmasından kaynaklı oluşacaktır. Kullanıcı mesajı açar ve ilk dikkat ettiği husus, gelen postanın konusudur.
Doğru hedefi kitleyi belirledik, güven ve merak hissi oluşturarak hedefimizin yerine ulaşmasını sağladık, şimdi de son bir hamleyle kullanıcıyı tekrar kazanmak kaldı. Bu da yukarıda bahsettiğimiz gibi e-postanın konusunda gizli. E-postayı açan kullanıcı ilk olarak iletinin konusuna odaklandı. Burada kullanıcının ilgisini, dikkatini çekebilecek bir harekete geçirici mesaj vermeliyiz ki, kullanıcı e-postanın tamamını okumak istesin. Bir e-ticaret şirketi sahibisiniz, sizden daha önce alışveriş yapan kullanıcıyı nasıl tekrar kazanabilirsiniz? – O’ nu özel hissettirerek. İndirim kuponu ve ya o güne özel indirimlerden bahsetmek, daha önceden alışveriş yapan bir kullanıcının ilgisini çekebilir.(Farklı mesaj konuları da belirleyebilirsiniz, neticede müşteri ile aranızdaki özel bağı sizden daha iyi bilen kimse olamaz.) Güveni kazanılan kullanıcı, mesaj konusu ile ilgisi de kazanılınca, hemen e-postanın içeriğini okumak isteyecektir. Artık bu nokta da sizlere son bir hamleyle 90+‘ da topu filelerle buluşturmak kalıyor.
Konu başlığı ile de ilgisi çekilen kullanıcı, mesajı görüntülediğinde kendisi ile ilgili bir şeyler arar. Bu kısımda şirket bilgileriyle ilgili konulardan bahsetmek yerine, direk olarak kullanıcıyla ilgili olan konulardan bahsetmek gerekir. Aynı örnek üzerinden devam edecek olursak, “Yeni sezon ürünlerinde size özel indirimler”, “Daha önceki alışverişinizden kazanmış olduğunuz indirim kuponu” gibi temalı yazılar, kullanıcıyı harekete geçirecek ve sizin e-mail pazarlama sisteminin önemini algılamanıza önayak olacaktır. Müşterimizi bir önceki satıştan mutlu etmiştik, şimdi ise onu özel hissettirerek, hem memnuniyetini artırdık, hem de bir satış daha gerçekleştirmiş olduk.
Serinin bir sonraki konusu : Web Sitesi Pazarlama Teknikleri
Yorumları Gör (1)
Güzel bir paylaşım. CRM hala bir çok firmanın keşfetmediği bir alan. Kaldı ki pazarlama entegrasyonu daha da önemli.