Bounce rate, web sayfalarınızdan birine ulaşan ve web sitenizde herhangi bir yere tıklamadan ayrılan kullanıcıların yüzdesini gösteren metriktir. Bir başka deyişle, tek sayfalık ziyaretçiler. Hemen çıkma oranı yüksek olan sayfalar, ya kullanıcıya aradığını sunamıyor ya da kullanıcı dostu değiller. Eğer hemen çıkma oranınız yüksekse, web sitenize gelen ziyaretçilerin sitenizde daha fazla içerik aramadığını, harekete geçirici mesajlarınıza tıklamadığını ve diğer kullanıcılarla paylaşımda bulunmadığını gösterir.
Web sitesi pazarlamacılarının ilk amacı, site ziyaretçilerini potansiyel müşterilere çevirmektir. Pazarlamacılar için yüksek bounce rate değerleri oldukça rahatsız edici bir durumdur. Google Analytics ile hemen çıkma oranınızı ortalamayla karşılaştırabilir, detaylı grafiklerle hemen çıkma oranınızı düşürmeye yardımcı olmak için yapabileceğiniz çeşitli değişiklikleri tespit edebilirsiniz.
Gerçekçi Beklentiler İçin Plan Yapın
- İçerik Websiteleri: %40-60
- Bloglar: %70-98
- Perakende Siteler: %20-40
- Potansiyel Müşteri Bulma Siteleri: %30-50
- Hizmet Siteleri: %10-30
- Açılış Sayfaları: %70-90
Sitenize Doğru Ziyaretçileri Çekerek Bounce Rate Oranını Düşürün
- Anahtar kelimelerinizi, fazla ziyaretçi çekmek için değil, içeriğinize uygun şekilde seçin.
- Farklı potansiyel müşteriler için, özgün içerik ve anahtar kelimelerle birden fazla açılış sayfası oluşturun.
- Markalı sorgular için üst sıralarda olmaya çalışın.
- Arama motoru kullanıcıları için dikkat çekici ve kullanışlı meta description(açıklama) yazın.
- Online reklamcılık stratejinizin hedeflerini geliştirin.
Kullanılabilirliği Geliştirin
Metninizi, daha büyük yazı tipleri, madde madde işaretli listeler, beyaz boşluk, uyumlu renk kontrastı ve büyük başlıklar kullanarak iyi bir organizasyonla beraber okunabilir hale getirin. -Tüm platformlar ve tarayıcılar için iyi düzenlenmiş, hızlı ve kolay gezinmeyi sağlayan tasarımları kullanın.
Sayfa Yükleme Süresini Hızlandırın
- Otomatik olarak yüklenen multimedya içeriği kullanmayın.
- Sitenize yeni pencerede veya sekmelerde açılacak harici bağlantılar ayarlayın.
- Reklamların, içeriğinizin çektiği dikkati dağıtmasına izin vermeyin: Statik reklamları kenara koyun ve pop-upların ve otomatik yüklenen multimedya reklamların olmasını engelleyin.
Kaliteli İçerik Kullanın
- İçeriğinizde açık bir ana mesajınız olsun.
- Header ve alt başlıklar kullanın.
- İçeriği hedeflediğiniz ziyaretçilere göre ayarlayın.
- Zarif ve şık görüntüler kullanın.
- İçeriklerinizde hata bulunmasın.
- Harekete geçirici mesajlar yazın ve anlaşılması basit linkler ekleyin.