Blog

  • Backlink Türleri ve Backlink Türüne Göre Anchor Text Kullanımı

    Backlink Türleri ve Backlink Türüne Göre Anchor Text Kullanımı

    Başarılı bir SEO performansının en önemli unsurlarından biri hiç şüphesiz güçlü bir backlink profili. Kaliteli içeriğe sahip olduğundan emin olduğunuz sayfalarınıza/sitenize güvenilir kaynaklardan  farklı anchor textler ile backlink alarak backlink çeşitliliğinizi artırabilirsiniz. Doğru anchor textleri kullanarak az sayıda backlinkle arama sonuçlarında hızlı bir yükselme elde edebilirsiniz. Ancak doğru anchor textleri kullanmak kadar onları doğru yerlerde […]

  • Backlink Profili

    Yeni Başlayanlar İçin Kaliteli Backlink Profili Oluşturma Rehberi

    Backlink profili bir sitenin SEO performansını etkileyen önemli unsurlardan biri. Site dışı SEO çalışmalarının bir parçası olarak görebileceğimiz backlink profili oluşturma doğru şekilde yapıldığında sitenizi arama sonuçlarında üst sıralara taşıyabilecekken bilinçsiz ve hatalı backlink stratejileri Google cezaları ile karşı karşıya kalmanıza neden olabilir. Backlink konusunda yeniyseniz ya da yepyeni bir domaininiz varsa kaliteli bir backlink […]

  • Anchor Text

    Anchor Text ve Doğru Kullanım İçin Bilinmesi Gerekenler

    Anchor text SEO ile az çok ilgilenen hemen hemen herkesin sıklıkla duyduğu bir terim. Başarılı bir SEO performansı için güçlü bir backlink güçlü bir backlink profiline sahip olmak ne kadar önemli ise o güçlü backlink profiline sahip olabilmek için doğru anchor kullanımı oldukça önemli. Öyle ki hatalı kullanımlar spam olarak algılanıp Google tarafından cezalandırılmanıza bile […]

  • SEO Uyumlu Pagination (Sayfalama) Yapısı

    Pagination veya diğer adıyla sayfalama, web sitenizde kullanıcı deneyimini geliştirmek, içerikler arasında anlamlı bağlantılar kurmak ve site içeriğinin tek seferde kullanıcıya sunulmasının önüne geçmek için kullanabileceğiniz, adından da anlaşılacağı üzere içeriğin sayfalara bölünmesine dayanan bir yapıdır. Aslında pek çok sitede karşınıza çıkabilecek, kullanımı oldukça yaygın olan pagination yapısı SEO ve kullanıcı deneyimi ile birlikte ele […]

  • PageSpeed Insights Nasıl Kullanılır?

    PageSpeed Insights Google’ın websitenizin hız durumunu ölçmek için kullanabileceğiniz, oldukça basit ancak bir o kadar da işlevsel bir araç. Özellikle geçtiğimiz hafta duyurulan Google Hız Güncellemesi ile tekrar gündeme gelen site hızı meselesi web yöneticileri için üzerinde durulması gereken önemli bir konu. Bu yazı ile site hızı testi için PageSpeed Insights nasıl kullanılır ve PageSpeed […]

  • Soft 404 Hatalarını Anlamak

    Daha önce HTTP Durum Kodları ve SEO başlıklı blog yazısında HTTP durum kodlarına dair genel konular üzerinde durmuştuk. Durum kodları arasında en sık karşılaşılanı ve belki de en çok can sıkanı 404 hatası olarak bilinir. Ancak en az onun kadar dikkat edilmesi gereken, hatta aslında Google tarafından daha ciddi bir sorun olarak kabul edilen bir […]

  • Google Hız Güncellemesi ve Mobil SEO

    Google Hız Güncellemesi ve Mobil SEO

    Google ilk olarak Ocak 2018’de duyurusunu yaptığı, The Speed Update olarak da bilinen, Hız Güncellemesi’ni 9 Temmuz 2018 itibariyle hayata geçirdi. Yapılan açıklamaya göre şimdilik bu güncellemeden sadece “çok yavaş” olan mobil siteler etkilenecek. Peki, ilerleyen dönemde site sahiplerini ve SEO uzmanlarını neler bekliyor? Hız Güncellemesi’nin ayrıntıları neler? Mobil hız neden bu kadar önem kazandı? […]

  • anlasilir-metin-yapisi-kurmak

    Doğru Blog Yazısı Kurgulamak için Pratik Bilgiler

    Blog yazısı yazarken ya da yazmaya başlamadan önce metin yapısını düzenlemek için bir emek harcamanız gerekir. Yapı, metinin iskeletidir ve okuyucunun makalenin ana mesajını anlaması için yardım eder.  Bu da makalenin okunabilirliğini arttırır. Bu yazı size nasıl anlaşılır ve düzgün bir metin yapısı kurulabileceği hakkında pratik ip uçları verecek. Blog İçeriğinde Yapı Nasıl Kurulur? İçeriğinizi […]

  • kopya içerik nedir?

    Kopya İçerik Problemi Nedir? Nasıl Başa Çıkılır?

    Google gibi büyük arama motorlarının bir problemi var. Kopya içerik. Yinelenen içerik, benzer yazıların web’deki birden fazla yerde (URL) gösterildiği anlamına gelmektedir. Sonuç olarak, arama motorları arama sonuçlarında hangi URL’nin gösterileceğine karar vermekte zorlanıyorlar. Google temsilcileri kopya içerik ile ilgili kafa karışıklıklarını gidermeye çalışsalar da, hala akılları kurcalayan problemler mevcut. Bu yazımızda size kopya içerik […]

  • long tail nedir?

    Long Tail Nedir? SEO İçin Neden Önemlidir?

    Long tail anahtar kelimeler, en az üç ve en fazla beş kelime içeren bir anahtar kelime öbeği türüdür. Web sitesi arama terimlerini daraltmak istendiğinde ve kullanıcı oldukça spesifik bir şey aradığında, long tail anahtar kelimeleri kullanır. Normal anahtar kelimeler gibi long tail anahtar kelimeler, web sayfasının ve içerik yöneticisinin arama motoru ve arama motoru sonuç […]

  • sosyal medya uzmanı kime denir?

    Sosyal Medya Uzmanı Kime Denir?

    Sosyal medya uzmanı kimdir ve aslında sosyal medyada uzmanı ne iş yapar? Bir çok kişi günümüzde sosyal medya uzmanı olduğunu iddia ediyor. Sosyal medya tavsiyeleri için çok fazla talep var ve talebi karşılamak için ortaya çıkan birçok insan var. Bu kişileri uzman olarak kimin veya neyin etiketlediği bilmiyoruz. Neden bu kadar çok insan kendi uzmanlık […]

  • negatif seo nedir

    Web Sitenizi Negatif SEO’dan Nasıl Korursunuz?

    Tüm SEO endüstrisi son birkaç yılda büyük bir dönüşüm yaşadı. Birçok online pazarlamacı çarpıcı bir şekilde stratejilerini değiştirdi. Artık rekabeti yüksek anahtar kelimeler için Google’da üst sıralarda yer almak üç yıl önceki kadar kolay değil. Black hat SEO yapmak algoritma güncellemerinden sonra çok daha zor olduğundan SEO’nun yeni bir türü “negatif SEO” olarak ortaya çıkmıştır. Bu […]