Başarılı bir SEO performansının en önemli unsurlarından biri hiç şüphesiz güçlü bir backlink profili. Kaliteli içeriğe sahip olduğundan emin olduğunuz sayfalarınıza/sitenize güvenilir kaynaklardan farklı anchor textler ile backlink alarak backlink çeşitliliğinizi artırabilirsiniz. Doğru anchor textleri kullanarak az sayıda backlinkle arama sonuçlarında hızlı bir yükselme elde edebilirsiniz. Ancak doğru anchor textleri kullanmak kadar onları doğru yerlerde kullanmak da önemli. Farklı backlink türleri ve her bir backlink türü ile kullanılması gereken anchor textleri ele alacağımız bu yazı ile artık siz de güvenli bir şekilde backlink profilinizi oluşturabilirsiniz. Üstelik Google algoritmalarına yakalanma riski olmadan!
Farklı Backlink Türleri ile Doğru Anchor Texti Kullanmak
Daha önce SEM SEO Blog’da anchor text ve doğru kullanım şekillerini ele almıştık. Doğru anchor text ile birlikte bu anchor textleri doğru yerlerde kullanmak da önemli. Daha önce makale dizinleri, website dizinleri, basın bültenleri gibi çeşitli link inşa platformlarının Google tarafından değerinin düşürülmesi pek çok SEO uzmanının bu platformaları kullanmayı bırakmasına neden oldu. Ancak değerleri düşürülmüş olmasına rağmen bu platformlar backlink profili oluşturmak için hala son derece faydalı. Çünkü Google bu platformları anchor textler ticari amaçla kullanıldığı ve arama motorları kandırılmaya çalışıldığı için değersizleştirmişti. Doğru backlink türleri ile doğru anchor textleri bir araya getirdiğinizde bu platformlar üzerinden sitenize gelecek backlinkler sandığınızdan çok daha fazla işinize yarayacaktır.
İşte başarılı bir backlink profili oluşturabilmek için bilmeniz gereken farklı backlink türleri ve her bir backlink türü ile kullanmanız gereken anchor textler:
Güçlendirici Backlinkler
Anahtar kelime sıralamanız üzerinde büyük etki yaratacak tüm linkleri güçlendirici backlink olarak kabul edebilirsiniz. Güçlendirici backlinkler kullanacağınız yerlerde anahtar kelime yönünden zengin anchor textleri kullanmaya dikkat etmelisiniz. Böylece bu güçlü backlink türünü sizin için en önemli anahtar kelimelerde değerlendirerek arama sonuçlarında hedeflediğiniz sıraya kolayca yükselebilirsiniz.
Editoryal Backlinkler
Bir editör denetiminden geçmiş, alakalı bir siteye “doğal” bir şekilde yerleştirilmiş olan backlinklerdir. Editorial backlink kazanmak elde etmesi zor ve yatırım gerektiren backlink türlerinden. Eğer tam eşlemeli veya yarı eşlemeli anchor text kullanacaksanız, kesinlikle bir editorial backlink üzerinden bunu yapmalısınız. Bu sayede yapaylıktan uzak kalabilecek, spam olarak algılanma riskini ortadan kaldırarak Google cezalarından kurtulabileceksiniz.
Alakalı Misafir Yorumları
Misafir olarak yorum yapabilmenize imkan sağlayan siteler genellikle yazar bilgileri alanında sitenize backlink bırakmanıza da izin verir. Yazar bilgileri alanına optimize edilmemiş bir backlink bırakmak en doğru kullanım olacaktır. Çünkü Google’ın misafir yorumları konusunda oldukça sıkı önlemler aldığı biliniyor. Eğer site, yorumlarınızın içinde(body kısmında) link vermeye izin veriyorsa anahtar kelime yönünden zengin anchor textler kullanmanız oldukça yarar sağlayabilir.
Kaynak Sayfalar
Pek çok sitede faydalı linkler ya da kaynak linkler gibi bölümlerle karşılaşmışsınızdır. Kendi siteniz için bu tür bir sitede kaynak sayfa olarak yer alma imkanınız varsa branded (markalı) anchor textleri tercih edebilirsiniz. Eğer sitenizden bir içeriğe kaynak sayfa olarak link verilecekse söz konusu sayfanın başlığını (title) anchor text olarak kullanmak daha isabetli olacaktır. Örneğin SEO kaynakları gibi bir sayfadan bu makaleye link vermek için Backlink Türleri ve Backlink Türüne Göre Anchor Text Kullanımı şeklinde bir anchor text kullanılması en doğru kullanım şeklidir.
Özel Blog Ağları (Private Blog Networks)
Bu tür bloglar bir anlamda paravan bloglar olarak çalışır diyebiliriz. Websitenize backlink sağlayabilmek için benzer içerikler üreten, yine size ait olan ama farklı kişiler üzerine farklı sunucularda tutulan bloglar açarak kendi özel blog ağınızı oluşturabilirsiniz. Özel Blog Ağı oluşturmak masraflı bir iştir çünkü sunucu masrafları gibi maddi bir yük getirmekle birlikte her biriyle tek tek ilgilenmeniz gerekeceği için ekstra bir iş yükü de oluşturacaktır. Ayrıca Google tarafından bu tür bir ağ ile bağlantınız tespit edilirse cezalarla karşılaşmanız kaçınılmazdır. Eğer yine de özel blog ağları üzerinden backlink almakta kararlıysanız tam eşlemeli veya yarı eşlemeli anchor textleri buralarda değerlendirmelisiniz. Ancak bu şekilde harcamış olduğunuz emeğin ve masrafın tam karşılığını almış olabilirsiniz.
301 Yönlendirmeler
Eğer başlangıç seviyesindeyseniz ilk etapta 301 yönlendirmelerle ilgilenmenizi pek tavsiye etmiyoruz. Ancak backlink konusunda yeterli seviyede bilgi sahibi olduğunuzu düşünüyorsanız 301 yönlendirmelerle yeni ve güçsüz bir backlink profiline sahip bir siteyi birdenbire otorite sahibi bir site haline getirebilir. Bu yöntemde 301 yönlendirmeleri bir anlamda Google’dan “ranking çalmak” olarak görebiliriz. Şimdi bunu nasıl yapacağımıza bakalım:
301 yönlendirme temel olarak bir websitesinin kalıcı olarak başka bir adrese yönlendirilmesidir. 301 yönlendirme ile herhangi bir domainin otoritesi -tamamen olmasa bile- büyük çoğunlukla bir başka domaine aktarılabilir. Ancak burada dikkat edilmesi gereken çok önemli bir nokta mevcut: 301 yönlendirmeler ile anchor textler de yönlendirilen domaine transfer edilir. Eğer yönlendirilen domainde yoğun spam anchor text kullanımı varsa bu direkt olarak yeni domaine yönlendirilir. Eğer domain aşırı optimizasyon cezası almışsa tıpkı anchor textler gibi bu da yeni domaine aktarılır.
Eski domainin negatif profilininden etkilenmemek için yapabileceğiniz birkaç şey var:
- 301 yönlendirme yapmadan önce yeni sitenizin yeterli miktarda optimize edilmemiş anchor texte sahip olduğundan emin olun.
- Eğer anchor textler fazla agresifse, yönlendirilecek domain için optimize edilmemiş anchor textler inşa ederek bu domainin backlink profilinin tolere edilebilir seviyeye gelmesini sağlayın.
Yeni sitenizin 301 yönlendirmeler nedeniyle herhangi bir olumsuzlukla karşılaşmaması için iki yöntemi de bir arada kullanarak sitenizi güvenceye alabilirsiniz.
Temel Oluşturucu (Foundational) Linkler
Temel oluşturmaya yönelik linkler ile anchor text profilinizi bir miktar “seyreltebilir”, aynı zamanda sitenizin güvenilirliğini de artırabilirsiniz. Ancak foundational linklerde ASLA keyword odaklı anchor textler kullanmamalısınız. Bu tür linkler ile kullanabileceğiniz anchor text türleri yalnızca naked, generic veya markalı anchor textler olabilir.
İşte yararlanabileceğiniz bazı foundational link türleri:
- Ücretli dizinler
- Geleneksel dizinler
- Alakalı gönderi yorumları
- Basın bültenleri
- İş referansları
- Forum imzaları
- Yan menü veya footer linkleri
- Profil linkleri
- Sosyal yer imleri
- Markalı Web 2.0’lar
- Bağışlar veya sponsorluklar
İki veya Üç Aşamalı Anchor Text
Backlink profilinizde yer verebileceğiniz backlink türleri arasında yer alan iki veya üç aşamalı backlinkler, sitenize backlink veren domainlere backlink vermek üzerine kuruludur. Nasıl yapacağınızı anlatmadan önce aşamalı linklerin ne olduğuna bakalım:
- Bir aşamalı: Direkt olarak websitenize gelen backlink
- İki aşamalı: Bir aşamalı backlink aldığınız siteye gelen backlink
- Üç aşamalı: İki aşamalı backlink aldığınız siteye verilen backlink
Buna göre izlenen yol şu şekilde: Üç aşamalı -> İki aşamalı -> Bir aşamalı -> Websiteniz
Bu linkler direkt olarak sitenize gelmediği için bir aşamalı backlinklere kıyasla biraz daha agresif davranabilirsiniz ancak tabii ki abartmamak şartıyla.
İki aşamalı backlinklerde anchor text dağılımınız şu şekilde olabilir:
- Naked linkler: 40%
- Generic anchor textler: 30%
- LSI ve yarı eşlemeli anchor textler: 25%
- Tam eşlemeli anchor textler: 5%
Tıpkı tek aşamalı linklerde olduğu gibi iki aşamalı backlinkleriniz için de anahtar kelime odaklı anchor textleri mümkün olduğunca en güçlü linklere saklayıp foundational linklerle çeşitliliği artırma yoluna gidebilirsiniz.
Üç aşamalı backlink inşası kurmak isterseniz kullanabileceğiniz anchor text dağılımı ise şöyle:
- Naked linkler: 10%
- Generic anchor textler: 10%
- LSI veya yarı eşlemeli anchor textler: 50%
- Tam eşlemeli anchor textler: 30%