Backlink profili bir sitenin SEO performansını etkileyen önemli unsurlardan biri. Site dışı SEO çalışmalarının bir parçası olarak görebileceğimiz backlink profili oluşturma doğru şekilde yapıldığında sitenizi arama sonuçlarında üst sıralara taşıyabilecekken bilinçsiz ve hatalı backlink stratejileri Google cezaları ile karşı karşıya kalmanıza neden olabilir. Backlink konusunda yeniyseniz ya da yepyeni bir domaininiz varsa kaliteli bir backlink profili arama motorlarında hızla en üst sıralara yükselmenizi sağlayabilir. İşte sizin için doğru anchor textleri kullanarak kaliteli bir backlink profili oluşturabilmenin püf noktaları…
Daha Az Backlinkle Daha İyi Sıralamalar
Düşündüğünüzden daha az backlinkle beklediğinizden daha hızlı ve daha başarılı sonuçlar alabileceğinizi biliyor muydunuz? Doğru anchor text kullanımı ile bu mümkün. Yapmanız gerekenler ise basit ve şu şekilde:
- Arama sonuçlarında yükselmesini istediğiniz sayfaya, bu sayfayı optimize ettiğiniz anahtar kelime üzerinden tam eşlemeli anchor text olacak şekilde backlink alın.
- Sitenize optimize edilmemiş farklı anchor text varyasyonları ile backlinkler alın.
- Sıralamalarını takip edin ve gelişmeleri izleyin.
- Eğer gerekli olduğunu düşünüyorsanız sitenize farklı bir tam eşlemeli anchor text üzerinden backlink alın.
Bu adımlarda bahsedilen anchor text türleri hakkında daha ayrıntılı bilgi edinmek ve hangi anchor text türlerini nasıl kullanabileceğinizi öğrenmek için SEM SEO Blog üzerinden Anchor Text ve Doğru Bir Kullanım İçin Bilinmesi Gerekenler başlıklı makaleyi okuyabilirsiniz.
Backlink aldığınız sayfada yer alan içerik Google’ın istediği niteliklere sahip, güçlü bir içerikse ve yukarıdaki aşamaları doğru şekilde uyguladıysanız ilerleyen süreçte daha fazla tam eşlemeli anchor texte ihtiyacınız kalmayacaktır. Anchor textlerinizde bu şekilde bir döngü uygulamak tam eşlemeli anchor textlerinizin zamana yayılarak yapay backlink inşası olarak algılanmasının önüne geçecek, bu sayede son derece doğal duran, güçlü bir backlink profili oluştururken aynı zamanda Google cezalarından da uzak kalabileceksiniz.
Bunu bir örnekle açıklamak gerekirse:
Elinizde henüz hiçbir link profili oluşmamış, yeni bir websitesi olduğunu düşünelim. İlk yapmanız gereken şey hedef sayfanıza tam eşlemeli bir anchor text üzerinden alakalı bir link ile backlink vermek olmalı. Yeni bir siteye tam eşlemeli bir anchor text ile backlink vermenin tehlikeli olacağını düşünebilirsiniz. Şimdiye kadar kimsenin tek bir tam eşlemeli anchor text kullandığı için cezalandırılmadığını göz önünde bulundurursak sizin de bu yüzden ceza almayacağınızdan emin olabilirsiniz. Ancak bu sürekli bir hal aldığı ve aşırı optimize edilmiş, spam kokan backlink inşası bir alışkanlık haline gelmeye başladığı anda Google’ın da cezalarıyla birlikte karşınızda olacağından hiç şüpheniz olmasın.
İlk Backlink İçin Neden Tam Eşlemeli Anchor Text Kullanmalısınız?
Daha önce hiçbir yerden backlink almamış olan yeni websitenize alacağınız ilk backlinkte tam eşlemeli bir anchor text kullanmak için temel olarak iki sebep mevcut. Bunlardan ilki sitenizin nasıl reaksiyon vereceğini görebilmek, ikincisi ise sitenizin veya odaklandığınız sayfanın ne ile ilgili olduğunu bir an önce arama motorlarına bildirebilmek.
Anchor textlerinizi akıllıca kullandığınız sürece pek çok anahtar kelimede yüksek performans gösterebilmeniz için binlerce backlinke ihtiyacınız yok. Doğru anchor text kullanımlarıyla düşündüğünüzden de az backlink ile kısa sürede oldukça başarılı sonuçlar alabilirsiniz.
İlk Backlinkten Sonra Yapılması Gerekenler
Tam eşlemeli anchor text üzerinden sitenizin veya hedeflediğiniz sayfanın içeriği ile alakalı bir backlink aldıktan sonra yapmanız gereken doğal bir backlink profili inşa etmek için çalışmalara başlamak olmalı. Doğal bir backlink profilinin nasıl inşa edildiğini merak ediyorsanız işte sizi Google cezalarından uzak tutacak bir ipucu: Backlink çeşitliliğinizi artırın!
Doğal Bir Backlink Profili İçin Backlink Çeşitliliği
Arama motorlarının backlink profilinizi yapay bir profil olarak görmemesi için öncelikle dikkat etmeniz gereken backlink aldığınız sitelerin kalitesiz, spam kokan siteler olmaması. Backlink alacağınız sayfanın veya sitenin kaliteli ve özgün bir içeriğe sahip olduğundan da emin olduktan sonra backlink profilinizi oluşturmaya başlayabilirsiniz.
Doğal bir backlink profilinde ilk olarak dikkat çeken unsur farklı anchor text türleri üzerinden backlinkler geliyor olması. Çok basit bir mantıkla backlinklerinin büyük çoğunluğu, en yüksek backlink değeri getirdiği bilinen tam eşlemeli anchor textler üzerinden gelen bir sitenin yapay link inşası yaptığı ortadadır. Dolayısıyla, Google’ın da bunu tespit etmesi ve cezalandırması çok sürmeyecektir.
Bunun yerine backlink profilinizi oluştururken tam eşlemeli anchor textlerinizin sayısını mümkün olduğunca az ve bu tür anchor textler üzerinden alacağınız backlinklerde hedef sayfanızın içerik kalitesini maksimum düzeyde tutmak yüzlerce tam eşlemeli anchor text kullanmaktan çok daha faydalı olacaktır. Alaka düzeyi yüksek yerlerden alacağınız backlinklerde tam eşlemeli anchor textlerin yanı sıra yarı eşlemeli anchor, branded anchor, generic anchor, LSI anchor, naked link anchor ve resim anchor kullanmak backlink profilinizi zenginleştirecek ve yapaylıktan uzaklaştıracaktır. Hatta daha dengeli bir anchor text dağılımı oluşturabilmek için anchor text bulunmayan linkler üzerinden backlink almayı da deneyebilirsiniz, ancak yine bunun da sürekli bir hal almamasında dikkat etmelisiniz.
Yeni Siteniz İçin Alan Adı Seçerken Dikkat
Backlink profilinizde yer alacak anchor textler alan adınızla (domain) doğrudan ilişkili olduğu için yeni bir site kurarken seçeceğiniz alan adına doğru karar vermenlisiniz. Exact Match Domain (EMD) olarak bilinen tam eşlemeli alan adları özellikle yeni başlayanlar için oldukça zorlayıcı olabiliyor. Marka adı ile birebir eşleşen domainlerde anchor textlerin ister istemez tam eşlemeli olarak kullanılma ihtimalinin artacak olması aşırı optimizasyon olarak algılanarak ceza almanıza sebep olabilir.
Benzer şekilde Partial Match Domain (PMD) olarak bilinen ve yarı eşlemeli alan adı şeklinde çevirebileceğimiz, marka adı ile birlikte en az bir farklı kelime daha içeren alan adları (örneğin SEM SEO markasına ait semseodanismanlik.com gibi hayali bir alan adı) tam eşlemeliler kadar olmasa da yeni başlayanlar için uzak durulması gereken alan adlarından. Backlink konusunda yeterince tecrübeli değilseniz yine burada da aşırı optimizasyon cezaları ile karşı karşıya kalabilmek mümkün.
Eğer yine de marka adınızla tam eşlemeli ya da yarı eşlemeli bir alan adına sahip olmayı tercih ediyorsanız, en azından başlangıç seviyesinde, backlink profilinizde tam eşlemeli anchor textlerin yüzdesini belirli bir seviyede tutmakta fayda var. Ancak asıl önemli mesele, daha önce de sürekli tekrar ettiğimiz gibi: İÇERİK. Özellikle EMD sitelerde sıfırdan bir backlink profili oluştururken zayıf içerik, düşük kaliteli backlinkler ve aşırı optimize edilmiş anchor textler doğrudan Penguin algoritmasına yakalanmanıza ve cezalandırılmanıza sebep olacaktır.
Exact Match Domainlerde Anchor Text Kullanımı
Sıfırdan kurduğunuz siteniz için EMD (Tam Eşlemeli Alan Adı) seçtiyseniz backlink profilinizde anchor text dağılımınızın aşağıdaki gibi olması doğal bir backlink profili oluşturmanıza yardımcı olacaktır. Sitenizin dinamiklerine göre bu oranların ufak değişiklikler gösterebilir. Tavsiye edilen oranları dikkate alarak düzenli anchor text takibi yapmanız halinde kendi siteni için en doğru anchor text dağılımına ulaşabileceğinizi de belirtmiş olalım.
İşte tam eşlemeli alan adına sahip bir site için önerilen anchor text oranları:
- Naked Anchor Textler: 70%
- Generic Anchor Textler: 20%
- LSI Anchor Textler: 5%
- Yarı Eşlemeli Anchor Textler: 1-5%
- Markalı / Tam Eşlemeli Anchor Textler: 1-5%
Yorumları Gör (1)
Çok önemli bir içerik. Backlink oluşturmada işime yarayacak. Teşekkür ederim.