Kullanıcıların videolarınızı görmesini istiyorsanız videolarınızı optimize etmeniz gerekir. Bu, özellikle platforma katılan yeni içerik oluşturucularının özellikle dikkat etmesi gereken bir durumdur. YouTube’a her gün şaşırtıcı bir şekilde 567.000 saatlik video yüklendiğini tespit edilmiştir. Bu sonuçlara göre YouTube’da daha üst sıralarda yer almak daha avantajlı bir durum haline gelmektedir. Bu avantajlı konuma gelmek oldukça kolay sadece nasıl olduğunu bilmeniz gerekiyor. İşte 2020’de YouTube’da daha üst sıralarda yer almanın yollarını bu yazıda öğreneceğiz.
1. Odak Anahtar Kelime Belirleyin
Videolarınızı daha önce YouTube’da yayınlamış olsanız veya henüz yayınlamaya başlamamış olsanız da, her video için bir odak anahtar kelimesi oluşturmak sıralamanıza büyük ölçüde yardımcı olacaktır. Tüm arama motorları, kullanıcıların arama terimini en alakalı sonuçlarla eşleştirerek çalışır ve YouTube farklı değildir!
Eski YouTube videolarını yeniden izleyin ve sıralaması yüksek olan videoların neler yaptığını saptamaya çalışın.
Kendinize şunları sorun:
Bu videonun odak noktası nedir?
Anahtar kelime nedir?
İlerideki tüm videolar için, başlamadan önce bir anahtar kelime seçmeniz daha kolaydır. Bu şekilde, kullanılacak en popüler arama terimlerini bulmanıza yardımcı olması için bir anahtar kelime araştırma aracı kullanabilirsiniz.
Popüler anahtar kelime araştırma araçları şunları içerir: Ahrefs, SEMrush, Her Yerde Anahtar Kelimeler ve KeywordTool.io. Hepsi benzer bir şekilde çalışır, ancak keywordtool.io en “başlangıç seviyesi” dostudur. Seçtiğiniz arama motorunu (bu durumda YouTube) seçmeniz ve ardından seçtiğiniz anahtar kelimeyi girmeniz yeterlidir.
2. Başlığınızı Optimize Edin
Anahtar kelimenizi araştırıp karar verdikten sonra, videonuzu YouTube sıralamanızı yükseltmenize yardımcı olacak şekilde farklı versiyonlarını başlıklarınızı optimize etmek için kullanmaya başlayabilirsiniz. Bunu yapmanın en basit yollarından biri, anahtar kelimeyi başlığınıza dahil etmektir. Ancak, YouTube’a her dakika 400 saatlik video yüklendiğinden, Tek başına bir anahtar kelime size büyük bir SEO artışı sağlamak için yeterli olmayacaktır.
Başlığınızın ilgi çekici olması gerekir. YouTube kullanıcılarına ‘Beni tıkla’ yazan bir mesaj göndermesi gerekiyor. Bunu yapmanın harika bir yolu bir şey vaat etmektir. Görüntüleyenlerinize bir şey öğretecek misiniz? Onları eğlendirecek misin? Ne için bu videoyu izlemelisiniz? sorularına cevap verecek başlıklar belirlemelisiniz.
3. Açıklamayı Optimize Edin
Başlığınızı optimize etmenin yanı sıra, açıklamanızı da optimize etmeniz gerekir. Şimdi, başlığınızın esas amacı potansiyel görüntüleyenlerin dikkatini çekmek olsa da, açıklamanızla biraz daha derinlemesine çalışmaya başlamalısınız. YouTube açıklamanızın ilk 125 karakterini görüntüler, ancak iki katı yazmak iyi bir fikirdir, eğer mümkünse 250 kelimeyi hedefleyin. YouTube ayrıca, açıklamanızın başına en önemli anahtar kelimeleri koymanızı önerir.
Tabii ki, hepsi algoritma ile ilgili değil. Videonuzu görüntüleyen kişiler de bu açıklamayı okuyacak bu yüzden açıklamalarınızı oluştururken izleyen kişileri de düşünerek oluşturun.
Video açıklamalarınızı yazarken hatırlamanız gereken birkaç şey vardır:
Anahtar kelimelerinizi dahil etmeyi unutmayın!
Yazdıklarınızın benzersiz olduğundan emin olun. Sadece web sitenizden veya başka bir yerden bazı metinleri kopyalayıp yapıştırmayın
Görüntüleyenleri sitenize yönlendirmek için web sitenizin URL’sini ekleyin
Bunun gibi hususlara dikkat ederek optimize edilmiş bir açıklama, YouTube’un videonuzun ne hakkında olduğunu anlamasını ve daha sonra doğru kişilerin önüne koymasını sağlar.
4. İçeriklerinize Doğru Etiketleri Dahil Edin
Anahtar kelimelerinizi başlığınıza ve açıklamanıza yerleştirdikten sonra, ‘etiketler’ bölümüne de koymak sıralamanıza yardımcı olacaktır. Etiketler yalnızca YouTube’un referansı içindir, bu nedenle görüntüleyenleriniz ne eklediğinizi görmez. Aklınıza gelebilecek anahtar kelimelerinizin ve arama terimlerinizin birçok varyasyonunu eklemekten çekinmeyin.
5. İnsanları Videolarınızı İzlemeye Devam Ettirin
İzlenme süresi YouTube SEO için son derece önemlidir, bu nedenle görüntüleyenleri elde tutmak önemlidir. İnsanları videolarınızı izlemeye devam etmek istiyorsanız, mümkün olduğunca görsel olarak eğlenceli olduklarından emin olduğunuz içerikler eklemeniz gerekir. Pek çok içerik oluşturucu sadece bir kameranın önünde oturur ve konuşur, ancak bu pek ilgi çekici değildir. Videolarınızın izlenme süresini arttırmak için eklenen animasyon ve eğlenceli düzenlemeler videoyu çok daha ilgi çekici hale getirir.
Bunu yanı sıra, videonuzun başlangıcında hızlı bir şekilde konuya ulaşmak da önemlidir. İzleyiciye videonun ne hakkında olduğunu, onlara nasıl yardım edeceğinizi ve ardından nasıl başlayacağınızı söyleyin.
Önceki videolarınızın izlenme sürelerini karşılaştırmak da iyi bir fikirdir. Bu, kitlenizin daha çok hoşlandığı tespit ettiğiniz bir konu veya video stili olup olmadığını görmenize yardımcı olacaktır.
6. Oynatma Listeleri Oluşturun
Oynatma listesi oluşturmak için, benzer bir konu veya temaya sahip birkaç videoyu birlikte gruplandırınız. Oynatma listeleri, otomatik olarak oynatıldıkları için kanalınızın toplam izlenme süresini artırmanın harika bir yoludur. Dolayısıyla, bir izleyici videolarınızdan yalnızca birini izlemek yerine beş veya altı videonuzu izleyebilir.
7. Videolarınıza Altyazı Ekleyin
YouTube videoları, işitme güçlüğü çeken kişilere fayda sağlamak için altyazıları destekleyebilir. Bu altyazıların bir avantajı da YouTube ve Google tarafından taranmalarıdır, böylece altyazılar SEO’nuzu artırıp sıralamanızı yükseltebilir.
YouTube, içeriğinizi paylaşmak için rekabetçi bir yerdir çünkü günlük olarak video ekleyen birçok kişi vardır. Rekabetçilik zaman zaman rahatsız edici olsa da, kanalınızı ve videolarınızı işiniz için daha kazançlı hale getirmek ve daha üst sıralarda yer almak için YouTube SEO’nuzu geliştirmenin birçok yolu bulunmaktadır. Bu yazıda bu yollardan bazılarını öğrendik. Artık içeriklerimizi optimize etmeye başlamak için tek yapmamız gereken içerik oluşturmaya başlamak ve bu yöntemleri uygulamaktır. Kolay gelsin!